Nincs ötleted, hogy mit posztolj a Facebookon? Bizonytalan vagy, hogy miként lehetne könnyen és sok emberhez eljuttatni a céged üzenetét? Aktivitást szeretnél a Facebook-oldalon? Akár egy komoly vállalkozásról van szó, akár személyes márkaépítésről, ezek a trükkök régóta beválnak a legnépesebb közösségi oldalon.
1, Meséljünk!
A személyes történetekre mindig kapható a közönség, egy elgondolkodtató és/vagy érzelmeket kiváltó sztori nagyobb érdeklődést vált ki, mint a hagyományos marketing szövegek. Ehhez nem kell a magánéletünket kiteregetni, a szakmánkkal kapcsolatos tapasztalatokat is érdemes megosztani. Növeli a hatást, ha szórakoztatóak vagyunk és/vagy hasznos ismereteket terjesztünk.
2, Aktualizáljunk!
Ömlenek ránk a hírek az interneten, mindig van néhány friss információ, amelyről épp sokat beszélnek az emberek. Miért ne használnánk ezt ki? Ha aktualitáshoz kötjük a mondandónkat, majdhogynem nyert ügyünk van. Persze csak érzéssel, nem minden hírt érdemes meglovagolni!
3, Nyújtsunk betekintést a kulisszák mögé!
Az emberek kíváncsisága határtalan, érdemes tehát megörökíteni, hogy milyen munkát végzünk a mindennapokban. Ehhez nem kell külön szervezés, csak rögzíteni kell a kulisszák mögötti eseményeket, így ez a bejegyzéstípus jár a legkevesebb munkával, mégis az egyik leghatékonyabb.
4, Élőzzünk!
Ha lenne mesélnivalónk, de nem akarunk bajlódni videóvágással, szövegezéssel vagy grafika készítésével, egyszerűen csak indítsunk el egy élő videót. Az ilyen bejelentkezéseket szereti a legjobban a Facebook algoritmusa, ha pedig mondandónkkal meg is tartjuk a bekapcsolódó közönséget, mindennél jobb elérés lesz a jutalmunk.
5, Osszunk meg mémeket!
A szórakoztatás nehéz műfaj, de ha az internetes népművészekre bízzuk magunkat, csak a megfelelő mémet kell kiválasztani és egy frappáns szöveggel megosztani. A mémek sosem mennek ki a divatból, hiszen nevettetnek, de óvatosan bánjunk velük: csak ízléses és a témánkban releváns poénok szerepeljenek!
6, Kérdezzünk!
Az egyik legnagyobb aktivitást a kérdések váltják ki, hiszen a hozzászólások között követőink megoszthatják tapasztalataikat, párbeszéd vagy vita alakulhat ki. Aranyszabály: ne eldöntendő kérdéseket tegyünk fel!
7, Szelfizzünk!
A szelfi nem csak személyes márka támogatását célozhatja, nagyobb cégek képviselői is bátran fotózkodhatnak. Híres emberrel tárgyalunk? Fotózzuk le! Érdekes helyszínen dolgozunk? Örökítsük meg a képünk hátterében! Bármilyen fotót is osztunk meg, mindig az vált ki nagyobb interakciót, amelyen emberi arc(ok) is szerepel(nek), ezért fontos szelfizni is!
8, Promózzunk eseményeket!
Ha eseményt szervezünk, természetes, hogy megosztjuk a követőkkel, de mikor posztoljunk róla sűrűn, ha nem egy világjárvány végéhez közeledve? Most mindennél nagyobb igény van a közösségi élményekre, így nyugodtan promózhatjuk a megszokottnál jóval sűrűbben, lényegében bármikor, ha épp van róla mondanivalónk!
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.