« Vissza

Milyen hashtagek növelik a nézettséget a TikTok-on?

Online marketing

Tombol a TikTok-láz, Magyarországon is megkerülhetetlen közösségi oldallá vált. Már nem csak a tinik és az influenszerek terepe: cégeknek is erősen ajánlott fent lenni – ehhez már adtunk is tippeket. Ha csak az alapokat nézzük az alkalmazás felületén, akkor három dologra kell figyelni a tartalomgyártás során: a videóra, a leírás szövegére és a hashtagekre. Utóbbi elemre koncentrálunk most, hiszen nem mindegy, hogy milyen címkékkel próbáljuk elérni a célközönséget és növelni a nézettséget.

 

A hashtagek a TikTok-on is hasonlóan működnek, mint a Facebookon, az Instagramon vagy a LinkedInen. A keresések során segít az érdeklődésünknek megfelelő tartalmakat megtalálni, illetve egy hashtagre kattintva az adott kategória többi videóját is meg tudjuk nézni. Az algoritmus is figyeli a hashtageket: a célközönségnek ajánlja a releváns hashtagekkel ellátott videókat, így a használatuk kihagyhatatlan!

 

Marketing kampány kiindulópontja is lehet egy jól kiválasztott hashtag – így van ez TikTok-on is. Bátoríthatjuk az embereket, hogy használják az akcióhoz tartozó hashtaget, az így létrehozott felhasználói tartalom pedig rendkívül értékes! Ha pedig felfigyelünk egy népszerű, a márkánkhoz illő kihívásra, akkor a megfelelő hashtaggel kihasználhatjuk a sikerét.

 

Hogyan válasszuk ki a megfelelő hashtageket? Íme néhány tipp!

 

1, Felfedezés/Discover

 

Ebben a menüpontban találjuk az érdeklődési körünkben legnépszerűbb hashtageket, innen mindenképp válasszunk, de csak ha kapcsolódik a tartalmunkhoz!

 

2, Cikkek keresése

Egy Google-keresés is elég ahhoz, hogy olyan cikkeket és blogbejegyzéseket találjunk – főként angol nyelven –, amelyek listázzák egy-egy téma legnépszerűbb hashtagjeit.

 

3, TikTok-hashtag generátor

 

A tiktokhashtags.com oldalon elég egy releváns hashtaget beírni, és máris megkapjuk a hozzá kapcsolódó legnépszerűbb hashtagek listáját. Statisztikákat is kapunk a megjelenő táblázatban, az adott hashtaggel ellátott TikTok-videók számát és nézettségét is jelzi az oldal.

 

4, Népszerű és niche hashtagek kombinálása

 

A TikTokon-on is vannak kimagaslóan népszerű, jól bevált hashtagek, amelyeket egy céges profilon is használhatunk, de figyeljünk rá, hogy ilyenkor mindig legyen niche, azaz a szakterületünkre jellemző, a témában releváns hashtag is a leírásban. Így elérhetjük a már meglévő közönséget és a potenciális érdeklődőket is.

 

5, Férjen 300 karakterbe

 

A TikTok-videók leírása maximum 300 karakter lehet, ebben a limitben a hashtagek is számítanak. Vagyis alaposan meg kell fontolni, hogy milyen hashtag fér bele, hiszen a szöveggel együtt nem sok helyünk van. Érdemes minél rövidebb leírásokat írni, hogy minél több releváns hashtagnek maradjon hely. Általában 3-5 hashtag használata ajánlott, hogy azért egy rövid, de kreatív szövegnek is maradjon hely.

 

6, Kihívás hashtag

 

Írtuk korábban, hogy meglovagolhatjuk egy népszerű kihívás sikerét, de még hatékonyabb, ha mi magunk találunk ki egy kihívást, amely illik egy termékünkhöz vagy szolgáltatásunkhoz. Ehhez saját, egyedi hashtaget kell kitalálni!

Kapcsolódó cikkek