Minden közösségi oldalon ez a legfontosabb kérdés, de a TikTokon különösen. Itt ugyanis a felhasználók annyira az algoritmusra bízzák magukat, hogy semmit sem számít a követők és a lájkok száma, csak az, hogy mennyire lehet népszerű egy tartalom. Egy tucat követővel is el lehet érni többszázezres nézettséget, a lehetőség mindenkinek adott. Na de mi a siker titka? Mitől fog ajánlani minket az algoritmus? A Digital Marketer összeszedte a 4 leginkább bevált trükköt, íme a lista.
1, Aktivitás a hasonló tartalomkészítők videóinál
A TikTok algoritmusa villámgyorsan és ijesztően jól kiismeri a felhasználók ízlését, érdeklődési körét – ettől lesz igazán addiktív. Ezután már “csak” annyi a dolga, hogy ennek megfelelő tartalmakat jelenítsen meg a “For You” / “Neked” elnevezésű videófolyamban.
Lehetünk teljesen újak is a platformon, de ha egy bizonyos témához kapcsolódó, népszerű profilok videóinál mutatunk aktivitást – lájk és hozzászólás formájában –, akkor az algoritmus könnyebben azonosít minket az adott influenszerhez hasonló tartalomgyártóként.
Ha pedig az algoritmus felismeri, hogy van is a témához kapcsolódó videónk – ehhez óriási segítséget nyújtanak a megfelelő hashtagek a leírásban –, akkor már ajánlhatja is a tartalmunkat a célközönségnek.
Nagyon egyszerű receptnek hangzik, de tényleg így van. Többek között ezért is lehetséges, hogy sokszor üstökösként jelennek meg az új TikTok-sztárok, egyik napról a másikra, szinte a semmiből.
Arra természetesen figyelni kell, hogy hozzászólás esetén értékes legyen a komment. Nem önpromót kell írni, hanem beszélgetést generáló szöveget.
2, Releváns hashtag használata
Mivel mindössze 300 karakter áll rendelkezésre egy TikTok videó leírásához – ebbe a limitbe a hashtageket is beszámítja a rendszer –, alaposan meg kell fontolni a szöveget. Az algoritmust sokkal jobban segítik a hashtagek, mint a sima szöveg, így a hashtageket érdemes először kitalálni, majd a maradék helyre a rövid, frappáns szöveget.
Ha a témához valóban illő, népszerű hashtageket választottunk, akkor már csak a videón múlik a célközönség elérése. Hogy milyen videókat díjaz leginkább a TikTok algoritmusa? Erről korábban már készítettünk egy cikksorozatot.
Sőt, a Rackhost Tudásbázison arról is részletes leírást találsz, hogy a TikTokon milyen hashtagek növelik a nézettséget.
3, Hosszú videó
Azt hinnénk, hogy a TikTokon csak néhány másodpercig tartó produkcióval lehet sikert elérni, de ez tévhit. 2022 februárjában az alkalmazásban 10 percre növelték a videók időkorlátját, ezzel a lépéssel a YouTube új versenytársat kapott.
Az algoritmusnak és a kínai cégnek is érdeke, hogy minél több időt töltsenek a TikTokon, így a végig érdekes és hasznos, hosszabb tartalmakat is komoly eléréssel díjazzák.
4, Trendi hanganyag használata
A TikTok sikerének egyik titka, hogy mindenféle effekt, zene és hanganyag szabadon használható a videókhoz. A vizualitás fontos, de legalább ilyen komolyan kell venni a népszerű hangfelvételek használatát. Olyannyira, hogy a TikTok-sztároknak sokszor az épp legmenőbb hanganyagok adják az ihletet a videókhoz.