WordPress webtárhely csomagjaink
Útmutatónk megtekinthető videó formájában is, lentebb pedig a részletes leírást találja:
Lájkok, követések, megosztások – mindegyik kell ahhoz, hogy egy honlap tartalma elérje a célközönségét. Pár remek WordPress-bővítmény segítségével könnyebb lesz érvényesülni a Facebookon és egyéb közösségi oldalakon.
Megosztás gombok
Nem magunknak írjuk és szerkesztjük a weboldalt, el kell jutnia a célközönséghez, ebben pedig a közösségi oldalaknak kulcsszerepük van. Ahhoz, hogy a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn népes táborától lájkokat, követéseket és főként megosztásokat kapjunk, pár fontos beállítási lehetőséggel élnünk kell a honlapon.
A legfontosabb cél a következő: a látogatóknak ne kelljen elhagyniuk a weboldalunkat ahhoz, hogy gyorsan és könnyen meg tudják osztani az ott talált tartalmakat. Ehhez “megosztás gombokat” kell elhelyezni a bejegyzéseknél, illetve igény szerint akár a kezdőoldalon és az aloldalakon is.
Erre a célra is bővítmények százai kínálnak megoldást. Mi a “Grow by Mediavine” bővítménnyel mutatjuk be a fontos lehetőségeket.

Telepítés után a Vezérlőpult menüjében meg is jelenik a bővítmény, a “Toolkit” menüpontjára kattintva pedig két dobozt láthatunk. Ezekkel egymás alatt és egymás mellett megjelenő “megosztó gombok” elhelyezése lehetséges, próbáljuk ki most az előbbit. Az alján lévő csúszkára kattintva aktiválni kell a funkciót, majd az ezután megjelenő “Settings” feliratra kattintani.

Itt a “Select networks” dobozban ki kell választani, hogy milyen közösségi oldalakhoz szeretnénk elérhetővé tenni a megosztási lehetőséget. (Itt 6 opció van, de a bővítmény fizetős verziója többet is kínál.)

A kiválasztás után megjelenik egy lista is, ahol alakíthatjuk a gombok sorrendjét, lejjebb pedig többek között a színüket és az alakjukat is. Ha a legalsó beállításnál az “Oldal” rubrikát is kipipáljuk, akkor az oldalon mindenhol megjelennek a kiválasztott gombok, nem csak a bejegyzéseknél. Kattintsunk a “Módosítások mentése” feliratra, ha mindennel megvagyunk, és kész is, csak frissítsünk valamelyik bejegyzésre, láthatjuk az eredményt.


Az egymás melletti gombokkal és kicsit más beállításokkal így is kinézhetnek a gombok, érdemes kísérletezni.

Linkeljünk a saját profiljainkra!
A honlapok megszokott eleme, hogy a közösségi oldalak logói linkelnek az adott cég vagy tartalomszolgáltató Facebook-, Instagram- vagy LinkedIn-oldalára, esetleg a YouTube-csatornájára, és minden profiljára, ahol aktívan megosztja tartalmait. Kötelező feladatnak számít ez a beállítás, és ezt a legtöbb sablon bővítmény letöltése nélkül is tudja.
A menük beállításánál kell keresni ezt a lehetőséget, ott válasszuk ki a szerkeszteni kívánt menünek a “Közösségi hivatkozások” elnevezésű menüt, majd kattintsunk a “Kiválasztás” gombra.

Itt megjelenik több közösségi oldal doboza, amelyiket pedig használjuk is, ott az URL szövegdobozba másoljuk be a profilunk linkjét. Alatta érdemes kipipálni a “Hivatkozás megnyitása új ablakban” opciót. Amelyik közösségi oldalt nem használjuk, annak a dobozát töröljük az “Eltávolítás” feliratra kattintva. Mentsük el a változtatásokat, és kész is vagyunk, megjelennek a linkek a kezdőlapon, és ahogy az URL alsó előnézetéből látszik, a megfelelő helyre is vezetnek.


Ha olyan sablonunk van, amelyik a fenti lépéseket nem kínálja – vagy elégedetlenek vagyunk az adott sablon kínálta lehetőségekkel –, akkor a “Social Ikonok Widget & Block by WPZOOM” bővítmény telepítését ajánljuk, bekapcsolása után ugyanis a widgeteknél a “Header” (fejléc) dobozban ugyanilyen beállítási lehetőségek jelennek meg.

Rövidített linkek
A közösségi oldalakon rendszeresen fogunk linkeket megosztani, olyanokat is, amelyek nem a mi honlapunkra vezetnek és nagyon hosszúak. Egy sok karakterből álló URL-t nem lehet megjegyezni, erre jó a linkrövidítés. Ehhez érdemes letölteni a “Pretty links” bővítményt, ugyanis olyan URL-t adhatunk “külsős” linkeknek, amelyben a saját domain szerepel.


Telepítése után az “Új hozzáadása” lehetőségre kattintva nevet adhatunk a rövidített linknek, majd a “Target URL” szövegdobozba másoljuk be azt az URL-t, ahova linkelni szeretnénk a rövidített változattal.

Ezután a “Pretty link” szövegdobozba írjunk egy rövid, megjegyezhető szót vagy szóösszetételt, esetleg bevált rövidítést. A példa kedvéért mi bemásoltuk a WordPress Tárhely gyorstalpaló első részének hosszú linkjét, majd ennek a “gyorstalpalo1” rövidítést adtuk meg.

Jobbra a “Közzététel” dobozban az “Update” gombra kattintva kész is a rövidített link, amelyet a bővítmény főoldalán vágólapra is lehet másolni. Már csak meg kell osztani, illetve reklámozni és ajánlani másoknak.
