A LinkedInről sokan azt hiszik, hogy csupán az álláskeresők közösségét alkotja, pedig az elmúlt években elképesztő fejlődésen ment keresztül – mind a szolgáltatásait, mind a felhasználók számát tekintve. Ezért már nem csak jelen lenni érdemes, de a személyes profil mellett vállalkozásunk oldalaként is rendkívül hasznos aktívnak lenni a LinkedInen. Mutatjuk, hogy milyen előnyei vannak.
A cégünk hivatalos oldalát ugyanolyan egyszerű létrehozni a LinkedInen, mint mondjuk a Facebookon vagy az Instagramon. Pár kattintás és adat megadása az egész, majd ki is használhatjuk a benne rejlő lehetőségeket.
Brandépítés
Amennyiben nem(csak) énmárkát, hanem vállalkozásunk márkáját (is) szeretnénk építeni, kihagyhatatlan ez a lehetőség, ráadásul sokkal profibb képet fest a cégünkről, ha annak hivatalos csatornáján osztjuk meg a kommünikét, nem pedig (csak) személyes profilunkon.
Célozható közönség
Ha elérjük a 300 követőt – ami gyorsan is összejöhet, hiszen a Facebook-oldalakhoz hasonlóan a LinkedIn-ismerősöket is meghívhatjuk a követésre –, akkor beállíthatjuk, milyen célközönségnek osztjuk meg a tartalmainkat. A bejegyzések publikálása előtt ugyanis dönthetünk: vagy a követőinknek tesszük ki a posztot, vagy helyszín, végzettség, iparág, nyelvterület, beosztás és cégméret szerint célozzuk meg a potenciális érdeklődőket – akár egy hirdetésben, csak ez ingyen van.
Megéri aktívnak lenni
Azok az oldalak, amelyek havi 20 posztot osztanak meg – tehát lényegében minden munkanapon egyet –, a közönségük legalább 60 százalékát elérik a bejegyzésekkel. Ez sokkal jobb mutató, amire például egy Facebook-oldal képes manapság. Ráadásul ez az arány még értékesebb is, mintha máshol érnénk el, hiszen a LinkedInen mindenkit érdekelnek a tartalmaink, míg mondjuk egy Instagram-oldal esetében ez nem feltétlenül mondható el azokról, akik csak azért követték be a vállalkozásunk profilját, mert ismernek minket.
Szinte minden érdekes
A LinkedIn közössége rendkívüli módon értékel minden érdekes információt a cégekről, a felmérések szerint a felhasználók a promóciók és kedvezmények mellett az új termékek, a szórakoztató tartalmak és a visszajelzési lehetőségek miatt követik leginkább a hivatalos oldalakat.
Álmaink alkalmazottjai
Ha álláshirdetést adunk fel, elsőként a LinkedInen osszuk meg a követőinkkel, hiszen a tapasztalatok szerint a közösségi oldalak közül itt van a legnagyobb esélye annak, hogy számunkra tökéletes munkavállalók találjanak ránk.
A Google jóbarátja
A legnépszerűbb kereső, a Google kifejezetten szereti a LinkedIn-oldalakat, azokat előkelő helyre sorolja a találatok között, így ha a bejegyzéseknél SEO-szempontokat is figyelembe veszünk, akkor komoly versenyelőre tehetünk szert.
Statisztikák
Ahogy a többi közösségi oldalon megszoktuk, itt is elérhetővé válnak hasznos statisztikák a követőink demográfiai adatairól, az aktivitásokról és elérésekről, illetve a fontos trendekről is.
Dokumentumok
A LinkedIn felülete sokkal inkább munkahelyi jellegű, mint a többi közösségi oldal, így itt PowerPoint és Slideshare bemutatók, PDF-ek és Word-dokumentumok is megoszthatók.
Élő videó
A pandémia idején különösen fontos értékesítési lehetőségek rejlenek az élő videós bejelentkezésekben, erre a LinkedInen is van lehetőség.