WordPress webtárhely csomagjaink
Útmutatónk megtekinthető videó formájában is, lentebb pedig a részletes leírást találja:
Az első, második, harmadik, negyedik, ötödik és hatodik rész után folytatjuk WordPress gyorstalpalónkat.
Blogos és statikus kezdőlapja is lehet a weboldalunknak, mindkettő előnyeit és elkészítési módját megmutatjuk, majd azt is bebizonyítjuk, hogy egy kapcsolatfelvételi e-mail form létrehozásához sem kell programozói tudás. Végül sorra vesszük, mi mindennek kell szerepelnie a bemutatkozó oldalunkon.
Kezdőlap
A kezdőlap (vagy főoldal) az az oldal, amire először jutunk a honlapra kattintva. Itt vannak a legfontosabb információk egy helyen, illetve a linkek a további tájékozódáshoz. Ez esetben egy statikus kezdőlapról beszélünk, egy blog esetén viszont a fejléc alatt a legutóbbi bejegyzéseink sorakoznak. Egy blog esetében az utóbbi típusú kezdőlap ajánlott, minden más esetben a statikus.
Blogos kezdőlap
A blogok kezdőlapjához természetesen indulásnak kell pár blogbejegyzés, az illusztrációhoz létre is hoztunk párat – a már átvett módszerekkel, hiszen az új bejegyzés létrehozását már alaposan kiveséztük. Célszerű a blogok kezdőlapján a legutóbbi bejegyzéseket megjeleníteni, a blogoknak készült sablonok alapértelmezettként így is állítják be a kezdőlapot.
Ilyenkor a teljes bejegyzést mutatja a kezdőlap, de már korábban is említettük: jobb, ha a látogató csak az ajánlószöveget olvashatja itt el. Így aktivitásra is sarkalljuk (újabb kattintás) az olvasókat, és a posztok átláthatóbbak lesznek a számukra. Ennek eléréséhez a bejegyzésekben egy apró módosítást kell tennünk: egy Tovább gombot elhelyezni az első, összefoglaló bekezdés után. A bejegyzés szerkesztését választva az első és a második bekezdés közé egy blokkot kell létrehoznunk, ahol a „More” kulcsszó beírására megjelenő blokkot választjuk. Ezután egy „Read More” felirat jelenik meg, ide kattintva beírhatjuk a magyar szöveget is (például „Tovább”), majd a bejegyzés frissítése után máris másként néz ki a blogbejegyzés a kezdőlapon. Innentől már csak a „Tovább” gombra kattintva érhető el a teljes bejegyzés. Ezt a trükköt az összes bejegyzésnél érdemes alkalmazni.
Ha automatikusan nem a blog jelenik meg a kezdőlapon, de mi azt szeretnénk, akkor a Vezérlőpulton az olvasási beállítások menüpontban a „Kezdőlap megjelenése” szekcióban kattintsunk a „legutóbbi bejegyzés(ek)” lehetőségre, majd alul a módosítások mentése gombra.
Statikus kezdőlap
Maradjunk még az olvasási beállításoknál, ha ugyanis ha nem a blogbejegyzéseket akarjuk megjeleníteni a kezdőlapon, hanem a fontos információkat, akkor a „statikus oldal” opciót kell kipipálni.
Ezután megjelenik két legördíthető rubrika, itt kiválaszthatjuk a már meglévő oldalaink közül, hogy melyik legyen a kezdőlapunk (ha ez még nincs meg, akkor készítsünk egy új oldalt a már átvett módszerekkel), és azt is megadhatjuk, hogy melyik oldalon legyenek a bejegyzéseink (ehhez a „Blog” a legjobb választás, ami alap beállításként eleve megvan a legtöbb sablonban), majd mentsük a módosításokat.
Kapcsolatfelvétel: e-mail írása a honlapon
Kell egy „Elérhetőségek” vagy „Kapcsolat” oldal is a honlapunkra, amelyen megjeleníthetjük az elérhetőségeinket. Ennél viszont többet is kihozhatunk ebből: miért ne készítenénk egy e-mail formot, hogy közvetlenül a weboldalunkon tudjanak nekünk e-mailt írni a termékeink, szolgáltatásaink vagy bejegyzéseink kapcsán érdeklődők?
Ehhez sem kell programozói tudás, csak egy jól kiválasztott bővítmény és pár kattintás. A „Ninja Forms Contact Form” néven megtalálható, népszerű bővítményt ajánljuk erre a célra. A telepítés és aktiválás után a Vezérlőpulton megjelenik a bővítmény saját menüpontja, ezen belül pedig kattintsunk a „Dashboard” feliratra, majd az „Add new” gombra. Ezután több lehetőség is megjelenik, a „Contact us” kiválasztásával lépjünk tovább.
Máris látunk egy alap beállítású e-mail formot, amit csak minimálisan kell módosítani. Például az angol szavakat írjuk át magyarra, ha rájuk kattintunk, meg is jelenik a jobb oldali sáv tetején a szövegdoboz, ahol ezt meg is tehetjük. Submit helyett tehát legyen Küldés, Name helyett Név, Message helyett Üzenet. Ha a nevek mellett a „Required field” be van kapcsolva, akkor kötelező lesz az adott rész kitöltése – ezt minden esetben javasoljuk bekapcsolva hagyni.
A felső sávban a „Display settings” feliratra kattintva átírhatjuk az e-mail form tetején megjelenő szöveget – például egy szolgáltatásokat kínáló cég oldalán jól mutat az „Árajánlatot kérsz? Üzenj nekünk!” felirat. Ha beírtuk a számunkra megfelelő, lehetőleg aktivitásra buzdító szöveget, a „Publish” gombra kattintva élesíthető is az e-mail form, majd zárjuk be az ablakot.
Ezzel visszatérünk a bővítmény főoldalára, ahol az általunk készített e-mail form neve mellett is megjelenik egy kód a „Shortcode” oszlopban.
Ezt a kódot kell kimásolni, majd hozzunk létre egy új oldalt, adjuk neki például az „Elérhetőség” címet, majd alatta hozzunk létre egy új blokkot. Ehhez a blokkhoz a „rövidkód” kifejezésre keresve megjelenő opciót válasszuk, az azt követően megjelenő szövegdobozba pedig már csak be kell másolni a kódot, és frissíteni kell az oldalt. Ezzel meg is vagyunk, az „Elérhetőség” oldalunkon már az e-mail form jelenik meg, ahol üzenetet írhatnak nekünk. Az itt írt és elküldött üzenetek arra az e-mail címre érkeznek, amely a profilunkban el van mentve.
Bemutatkozó oldal
Bármilyen témájú és típusú weboldalt készítünk, illik és érdemes is bemutatkozni. Ehhez természetesen egy új oldalt kell létrehozni a már átvett lépésekkel, ennek általában a Rólam vagy Rólunk elnevezést szokták adni.
Egy átlagos, szöveggel és képpel ellátott oldalról van szó, ezzel nem lesz gond, de ott van a nagy kérdés: mi legyen a bemutatkozó oldalon? Soroljuk:
– Mondjuk el, hogy kik vagyunk és miért csináljuk az oldalt!
– Írjuk meg, hogy miért bízhatnak meg bennünk!
– Áruljuk el, hogy milyen módszerekkel dolgozunk!
– Mindenképp legyen rólunk fotó!
– Adjuk meg az elérhetőségeinket (cím, telefonszám, e-mail, stb.)!
A szöveg legyen átlátható, a bekezdések legyenek rövidek, listaszerű felsorolást is érdemes alkalmazni. Egy grafika sem árt, amely megragadja a figyelmet és sokatmondó a tevékenységünkről.
Pro tipp: az e-mail formot akár ide is beilleszthetjük, ha biztosra akarunk menni, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot.
További hasznos információkért olvassa el cikksorozatunk következő részét!