« Vissza

Ezekre figyelj, ha csak az Instagramon blogolnál!

Online marketing

Miért is érné meg kizárólag az Instagramon blogolni? A kétkedőknek ezt a kérdést rögtön megválaszoljuk, majd megosztunk néhány fontos tippet ahhoz, hogy a céljainkat szolgáló közösséget alakítsunk ki a fotó- és videómegosztásra szakosodott közösségi oldalon.

A kizárólag instagramos blogolás létjogosultságával talán mindannyian találkoztunk, méghozzá a Facebookon: egyre elterjedtebb, hogy az influenszerek csak egy automatikus megosztást tesznek közzé a legnépszerűbb közösségi oldalon, a bejegyzés tartalmát pedig kizárólag az instagramos megjelenéshez igazítják. A jelenség oka prózai: az Instagramon már évek óta sokkal jobb elérést lehet produkálni, mint a hirdetések tömkelegétől rogyadozó Facebookon, vagyis a követőink jóval nagyobb százaléka találkozik a taralmainkkal. Ha tehát minden poszthoz tudunk készíteni egy-egy videót, fotót vagy grafikát, valamint minden bejegyzésnél elegendő számunkra 2200 karakter – ennyi most a limit az Instagramon –, akkor megérheti kizárólag erre a platformra fókuszálni. Most pedig nézzük, miként lehet kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.

Karakter

A legújabb adatelemzések szerint a 125 karakter körüli szövegekkel ellátott posztok teljesítenek legjobban, de a bloggereknek van egy jó hírünk: ennél jóval hosszabb szövegekkel is egyre komolyabb eredményeket lehet elérni, hiszen vizuálisan már nehéz újat mutatni az Instagramon, de a jó történetek egyedivé és sikeressé teszik a bejegyzéseket. Attól persze, hogy terjedelmesebb sztorit írunk, az említett első 125 karakterre ugyanúgy kell figyelnünk, itt kell annyira figyelemfelkeltőnek lennie a szövegnek, hogy a követőink kattintsanak a folytatásért.

Hashtag

Sok blogger hajlamos elkövetni a lájkvadászat klasszikus hibáját: túl sok népszerű, ám a bejegyzéshez nem illő hashtaget használnak, hogy növeljék az elérést. Ez veszélyes stratégia, hiszen szerezhet ugyan követőket és kedveléseket, de olyan profiloktól, amelyeket egyébként más tartalmaink nem érdekelnek – egy blog számára ők értéktelenek. Jó közösség kialakításához kizárólag a témában releváns hashtageket használjunk, és ne is túl sokat, 5-10 bőven elég egy posztban. Az énmárka erősítéséhez érdemes egy-két saját, csak a blogunkra jellemző hashtaget kitalálni, és azt minden bejegyzésben feltüntetni.

Interaktivitás

A sikeres instagramos blog építése nem áll meg a bejegyzések publikálásánál, azután kezdődik csak igazán a brandépítés! Interaktívnak kell lennünk: részletesen válaszolni kell a kommentekre, lájkolni a legjobb hozzászólásokat. A blogunk témájába vágó profiloknál mi is kommenteljünk, de figyeljünk: csak releváns, hozzáadott értékkel bíró megjegyzést írjunk, hanyagoljuk tehát a blogunk öncélú és semmitmondó reklámozását! A hasonló Instagram-oldalak bejegyzéseit lájkolni is érdemes, hiszen így is felfigyelnek ránk a téma iránt érdeklődő felhasználók – elemzések szerint 100 lájkra 6 követőt kapunk.

Weboldal

Előbb-utóbb biztosan lesznek olyan témáink, amelyeknél kevésnek érezzük a 2200 karaktert. Ezért jön jól, hogy a hosszabb bejegyzéseinkhez legyen egy minimalista weboldalunk, amit a Rackhost legújabb WordPress tárhely szolgáltatásával pofonegyszerű elkészíteni, és a költsége is minimális. A honlapot linkeljük a profilban, vagy egy linkgyűjtő szolgáltatással (pl.: Linktree, Linkin.bio) a legfontosabb posztjainkból készítsünk válogatást, amely egyetlen kattintással elérhető, ha ennek a linkjét adjuk meg a bio-ban.

Kapcsolódó cikkek