« Vissza

Mikor érdemes posztolni a TikTokon?

Online marketing

Akkor kell posztolni, amikor a célközönség legnagyobb része aktív – ez a szabály általánosan alkalmazható a közösségi oldalakra. Érzésből nem lehet időzíteni, így fontos a statisztikák figyelembe vétele. Az adatok alapján a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen már régóta bevált időpontokban lehet közzétenni a bejegyzéseket, de már a TikTok kapcsán is rengeteg tapasztalat gyűlt össze ezen a téren.

 

Még mielőtt elmerülnénk az időpontokhoz kapcsolódó praktikákban, fontos érteni a TikTok algoritmusának működését, így első lépésként az erről szóló cikkünk elolvasását javasoljuk.

 

És akkor jöjjenek az időpontok az Influencer Marketing Hub javaslataival. A véleményvezérek tapasztalatai alapján ilyenkor a legjobb posztolni a TikTokon:

 

  • hétfőn 6, 10 és 22 órakor;
  • kedden 2, 4 és 9 órakor;
  • szerdán 7, 8 és 23 órakor;
  • csütörtökön 9, 12 és 19 órakor;
  • pénteken 5, 13, és 15 órakor;
  • szombaton 11, 19 és 20 órakor;
  • vasárnap 7, 8 és 16 órakor.

 

Mivel nemzetközi adatokról van szó, azt hihetnénk, hogy az időzónák miatt alakultak ilyen furcsán az időpontok. Erről viszont nincs szó, hiszen csak helyi időt vettek figyelembe, de megjegyzik: a célközönségtől is függ, hogy a fenti időpontok közül melyik igazán hatásos.

 

A fenti időpontok világszerte érvényesek, de az oldalon közzétettek egy kalkulátort is, a még pontosabb adatokért. Itt meg kell adni, hogy Magyarországon posztolunk, majd várost is kiválaszthatunk. Budapest esetében pontosan ugyanazokat az időpontokat javasolja az oldal, mint a fenti, globális listán. Persze egy-egy város esetén változhatnak az időpontok, ráadásul a TikTok mellett az is választható, hogy az Instagram, a Facebook, a YouTube vagy a LinkedIn kapcsán sorolja fel a legjobb posztolási időpontokat.

 

Fontos megjegyzés: a fenti lista csak kiindulópont, a tartalommarketing sikeréhez a TikTok-profilunk statisztikáit is figyelni kell. Ehhez üzleti profilra van szükség, amelyhez itt van minden információ. Grafikont biztosítanak a legaktívabb időszakokról, így a kiugróan aktív periódusokban érdemes posztolni, méghozzá olyan tartalmat, amelyre a legtöbb reakció és nézettség érkezik – természetesen az utóbbi két adat is elérhető az analitikában.

 

Több nagyon korai időpont is szerepel a listán. Erre az lehet a magyarázat, hogy a posztok hajnali időzítésével még nagyobb az esélyünk, hogy a TikTok algoritmusa kiismerje a tartalmat, és napközben a célközönségnek jelenítse meg.

 

A TikTok kapcsán rengeteg tanács van még a tarsolyunkban, a Rackhost Tudásbázis alábbi cikkeit is érdemes átnézni:

 

Kapcsolódó cikkek