Akkor kell posztolni, amikor a célközönség legnagyobb része aktív – ez a szabály általánosan alkalmazható a közösségi oldalakra. Érzésből nem lehet időzíteni, így fontos a statisztikák figyelembe vétele. Az adatok alapján a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen már régóta bevált időpontokban lehet közzétenni a bejegyzéseket, de már a TikTok kapcsán is rengeteg tapasztalat gyűlt össze ezen a téren.
Még mielőtt elmerülnénk az időpontokhoz kapcsolódó praktikákban, fontos érteni a TikTok algoritmusának működését, így első lépésként az erről szóló cikkünk elolvasását javasoljuk.
És akkor jöjjenek az időpontok az Influencer Marketing Hub javaslataival. A véleményvezérek tapasztalatai alapján ilyenkor a legjobb posztolni a TikTokon:
- hétfőn 6, 10 és 22 órakor;
- kedden 2, 4 és 9 órakor;
- szerdán 7, 8 és 23 órakor;
- csütörtökön 9, 12 és 19 órakor;
- pénteken 5, 13, és 15 órakor;
- szombaton 11, 19 és 20 órakor;
- vasárnap 7, 8 és 16 órakor.
Mivel nemzetközi adatokról van szó, azt hihetnénk, hogy az időzónák miatt alakultak ilyen furcsán az időpontok. Erről viszont nincs szó, hiszen csak helyi időt vettek figyelembe, de megjegyzik: a célközönségtől is függ, hogy a fenti időpontok közül melyik igazán hatásos.
A fenti időpontok világszerte érvényesek, de az oldalon közzétettek egy kalkulátort is, a még pontosabb adatokért. Itt meg kell adni, hogy Magyarországon posztolunk, majd várost is kiválaszthatunk. Budapest esetében pontosan ugyanazokat az időpontokat javasolja az oldal, mint a fenti, globális listán. Persze egy-egy város esetén változhatnak az időpontok, ráadásul a TikTok mellett az is választható, hogy az Instagram, a Facebook, a YouTube vagy a LinkedIn kapcsán sorolja fel a legjobb posztolási időpontokat.
Fontos megjegyzés: a fenti lista csak kiindulópont, a tartalommarketing sikeréhez a TikTok-profilunk statisztikáit is figyelni kell. Ehhez üzleti profilra van szükség, amelyhez itt van minden információ. Grafikont biztosítanak a legaktívabb időszakokról, így a kiugróan aktív periódusokban érdemes posztolni, méghozzá olyan tartalmat, amelyre a legtöbb reakció és nézettség érkezik – természetesen az utóbbi két adat is elérhető az analitikában.
Több nagyon korai időpont is szerepel a listán. Erre az lehet a magyarázat, hogy a posztok hajnali időzítésével még nagyobb az esélyünk, hogy a TikTok algoritmusa kiismerje a tartalmat, és napközben a célközönségnek jelenítse meg.
A TikTok kapcsán rengeteg tanács van még a tarsolyunkban, a Rackhost Tudásbázis alábbi cikkeit is érdemes átnézni:
- Így indítsuk be a céges TikTok-oldalt
- Nyerő tippek a hatásos TikTok BIO-hoz
- Hogyan szerkesszünk TikTok-videókat?
- Milyen hashtagek növelik a nézettséget a TikTok-on?
- Hogyan növelhető a nézettség a TikTokon?
- Milyen TikTok-videók váltják ki a legtöbb reakciót?
- Így lehet fellendíteni az üzletet a TikTokon