« Vissza

Így indítsuk be a céges TikTok-oldalt

Online marketing

Hogyan kezdjük el? Hogyan szerezzek ötleteket? Mit tegyek a BIO-ba? Tele vagyunk kérdésekkel, ha céges TikTok-oldalt indítunk. Ez természetes, hiszen a piac még nem telített, nincs annyi tapasztalatunk, mégis sok a felhasználó, ami miatt lassan kihagyhatatlan a TikTok. A kezdő lépésekhez íme néhány praktikus tanács!

 

A felvezetőben feltett kérdéseknek mi is utánajártunk, hiszen már a Rackhost is fent van a TikTokon! Rögtön éreztük a közösségi oldal erejét, hiszen feliratkozónk (még) nincs túl sok, mégis vannak bőven ezer feletti megtekintésnél járó videóink, pedig még csak néhány felvételt osztottunk meg. Kezdünk ráérezni, így még nagyobb lelkesedéssel osztjuk meg a tapasztalatokat és az általunk is fontosnak érzett tippeket.

 

Nézzünk rengeteg videót!

 

Az első lépés a legkönnyebb, de sok időt igényel – ha elmélyülünk a TikTok bugyraiban, akkor sokkal többet is, mint gondolnánk 🙂

 

Szóval kezdésként csak regisztráljunk, készítsük el a céges profilt, foglaljuk le a nevünket, majd hagyjuk is ennyiben – egyelőre. A TikTok teljesen más megközelítést és tartalmat kíván, mint például a Facebook, az Instagram vagy a LinkedIn, ezért nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szokásokkal, a sikeres profilok titkával. Ehhez rengeteg videót meg kell nézni, szóval az első napokban, hetekben csak fedezzük fel magunknak a TikTokot.

 

Rá kell éreznünk, hogyan is működik a TikTok zavarba ejtően precíz algoritmusa, illetve mindenképp ihletet kell gyűjtenünk a legnépszerűbb tiktokkerek videóiból. Egyre több magyar cég is megjelenik TikTokon, így a konkurencia posztjait is érdemes vizsgálni.

 

A TikTok-profil optimalizálása

 

A profil, vagyis a BIO szerkesztési lehetősége hasonló, mint az Instagramon: megadható egy profilkép, egy rövid leírás és egy link.

 

A bemutatkozó szöveg maximum 80 karakteres lehet, így lényegretörőnek kell lennie. Igény szerint használható emoji is, de csak akkor ajánlott, ha fontos a branding szempontjából.

 

Csak egy link helyezhető el, de itt is adott a kiskapu, ha több link felé szeretnénk terelni az érdeklődőket: a legjobb linkgyűjtő szolgáltatásokkal ez is megoldható.

 

Mire figyeljünk a videónál?

 

Szögezzük le: a TikTok egy szórakoztató platform, így a felhasználók szórakozni akarnak. Vicces, frappáns videókra van szükség, illetve a feliratozás is segít. Erre egyik posztunk jó példa lehet – legalábbis a nézettség ezt mutatja 🙂

@rackhost.hu

Kinek ismerős? 😅 #programozó #programozás #programmerslife #rackhost #workdaysbelike #developerslife

♬ eredeti hang – Rackhost.hu

 

A videó kép- és hangminősége is kulcsfontosságú, de ami még fontosabb: a hashtagek használata. Ezekkel a címkékkel lehet elérni a célközönséget, és nagyon meg kell válogatni őket, hiszen a videók leírása maximum 100 karakteres lehet, és ebben már a hashtagek is benne vannak. Az a tapasztalat, hogy minél kevesebb szöveg, majd a maradék helyen elférő minél több releváns hashtag a siker kulcsa – a jó tartalom mellett.

 

Együttműködési lehetőség

 

A “Duet” funkció segítségével más profilokkal közösen lehet tartalmat készíteni. Ha egy népszerű profillal működünk együtt, akkor gyorsan növelhetjük a közönségünket, ezt a lehetőséget ne szalasszuk el!

Kapcsolódó cikkek