« Vissza

Mikor érdemes posztolni a közösségi médiában?

Online marketing

Megfelelő gyakoriság és időzítés – e két tényezőn is múlik a siker, vagyis a lehető legnagyobb elérés és a legtöbb reakció (lájk, komment, megosztás, stb.) a közösségi oldalakon. Korábban már részletesen megvizsgáltuk, hogy a Facebookon, az Instagramon és a LinkedInen milyen sűrűn érdemes posztolni, most pedig arra is választ adunk, hogy mikor.

 

Fontos megjegyzést fűznénk a továbbiakhoz. Az alábbi tanácsok statisztikai alapon jönnek ki, de minden profilnak más a célközönsége, így változhat az elérésük. Ezért a legfontosabb tanács a következő: kövessük a profiljaink statisztikáit, az alábbiakat a saját statisztikákkal együtt vegyük figyelembe!

 

Mikor posztoljunk az Instagramon?

 

Az Instagramon minden eddiginél fontosabb az időzítés, miután megjelent a kép- és videófolyam régi változata, vagyis a kronologikus “feed” – ezt a megjelenést választva időrendben jelennek meg a posztok. Tehát még nagyobb hibát követünk el, ha nem akkor posztolunk, amikor a célközönség is fent van.

 

Hétköznap, még pontosabban – a Sprout Social elemzése szerint – a kedd és a szerda a nyerő posztolni. Ez nem jelenti azt, hogy más napokon nem is érdemes, de a sima bejegyzéseket (ami nem sztori), hasznos ilyen napokra időzíteni, hogy a lehető legtöbb embert érjük el. Vasárnap különösen alacsony az elérés, így ha mindenképp hétvégén posztolnánk, akkor inkább szombaton.

 

10 és 14 óra között mérik a legnagyobb aktivitást, különösen 11 óra környékén. A hírlevelek időzítése kapcsán is ezt az időszakot emeltük ki, nem véletlenül.

 

Az Instagramon az “Elemzések” menüpontban az “Összes követő” gombra érdemes kattintani, itt ugyanis legalul, a “Legaktívabb időpontok” résznél a legtöbb aktivitást jelző napokat és napszakokat tudjuk átnézni.

 

Mikor posztoljunk a Facebookon?

 

A Hootsuite elemzése szerint a Facebookon is hétköznap, leginkább kedden és csütörtökön látják legtöbben a posztokat. A hétvége mindkét napján sokkal gyengébb az elérés, mint hétköznapokon.

 

Délelőtt, 8 és 12 óra között ajánlják a posztolást, de a magyar tapasztalatok alapján hozzátesszük: a 18 és 21 óra közötti időszakban is kiemelkedően aktívak a felhasználók.

 

A saját közönséget itt is érdemes ellenőrizni, a Facebook-oldal “Insights” menüpontjában, ahol – az Instagramhoz hasonlóan – szintén áttekinthető, hogy mely napokon és időszakokban érjük el a legtöbb felhasználót.

 

Mikor posztoljunk LinkedInen?

 

Bár a LinkedIn algoritmusa jobban ügyel a reakciókra (lájk, hozzászólás), mint a többi közösségi oldal, ettől még itt is fontos az időzítés.

 

A Sprout Social adatai szerint a LinkedInen is hétköznap érünk el több embert a bejegyzésekkel, főként kedden, szerdán és csütörtökön. A hétvégi posztolás itt sem olyan eredményes, mint hétköznapokon.

 

A munkaidő elején, 9-10 óra környékén szoktak legtöbben ránézni a LinkedInre, így ebben az időszakban érdemes posztolni.

 

Sajnos a LinkedIn nem szolgál olyan részletes statisztikákkal, mint a Facebook és az Instagram, így nem látható, hogy milyen napokon és napszakokban kiemelkedő az elérés. Így pedig egyet tehetünk: posztoljunk hasonló tartalmakat 8 és 11 óra között, majd a posztok elérését – ezt már látjuk a LinkedInen is – hasonlítsuk össze. Az adatokból kirajzolódik, hogy a közönségünk mikor a legaktívabb.

Kapcsolódó cikkek