« Vissza

Így lehet fellendíteni az üzletet a TikTokon

Online marketing

A közösségi média új csillaga, a TikTok tarol a tinédzserek és huszonévesek körében, de az amerikai trendek alapján hamarosan világszerte is rákaphatnak a 30 esztendő felettiek. Ideje tehát a márkákat itt is megjeleníteni! Soroljuk is, hogy a cégek milyen lehetőségeket használhatnak ki a rövid videókkal szórakoztató alkalmazáson.

Első lépésként a TikTok-profilunkon érdemes megadni az Instagram-profilunkat, illetve ha rendelkezünk YouTube-csatornával, azt is megjeleníthetjük a leírásban. Ez persze önmagában nem elég, a videókban mindig jól láthatóan kell jelezni ezeket a profilokat, itt főként az instagramos felhasználónév megjelenítése célszerű, elé egy kis figyelemfelkeltő és követésre biztató CTA (“Call To Action”) szöveg sem árt. Ezt nemcsak egy videóhoz készített szövegbuborékkal, de szóban is érdemes megemlíteni, és kiemelni, hogy akit hosszabb videók is érdekelnek a témában, további információkat és érdekességeket láthat az IGTV-n vagy a YouTube-on.

A TikTok-profilban linket is el lehet helyezni, és adja magát, hogy a cégünk honlapját jelenítsük meg, de ha rendelkezünk egy landing oldallal is, akkor érdemesebb lehet hírlevélre feliratkozókat gyűjteni. Az itt megadható link egyébként sajnos nem kattintható, így mindenképp figyeljünk arra, hogy könnyen megjegyezhető, rövidített linket használjunk, vagy egy linkgyűjtő profil linkjét másoljuk be.

A stílus kialakításánál két faktor elengedhetetlen a TikTokon: informatív és szórakoztató videóval lehet eredményeket elérni. Nyilvánvalóan nehéz lenne minden egyes alkalommal viccesnek lenni, ezt nem is várják el a felhasználók, de humor hiányában érdemes a különböző effektek és zenei aláfestések használatával játszani.

A videófeltöltés beállításainál külön menüpont szolgál a megfelelő hashtagek elhelyezésére, SEO-szempontból erre a szekcióra kell leginkább figyelni. Jól meg kell fontolni a releváns kulcsszavak használatát, nem csak a keresések és a megjelenések miatt, ugyanis a leírás maximum 100 karakter lehet, ebbe pedig a hashtageket is beleszámolja a rendszer. Egyszerre kell tehát ilyen kis helyen figyelemfelkeltő, érdekes és szórakoztató szöveget elhelyezni emojikkal, illetve hatékony hashtag-stratégiát alkalmazni.

Természetesen hirdetni is lehet a TikTokon. Többféle reklámlehetőség közül választhatunk, hiszen a hagyományos, feedben megjelenő videók mellett cégünkhöz kapcsolódó hashtag-kampányokat is finanszírozhatunk, illetve a márkánkhoz készült, egyedi effekteket is lehet népszerűsíteni.

Az alábbi linken a részletek is megtalálhatók:

https://www.tiktok.com/business/en/apps/tiktok

A statisztikák szerint az influenszer marketing tűnik a leghatékonyabbnak a TikTokon, így ezt a lehetőséget is alaposan meg kell fontolni, mielőtt indítanánk egy hirdetést – egy tudatosan kiválasztott, sokak által követett tiktokker termékelhelyezése többnyire értékesebb lehet.

Az Instagramhoz hasonlóan a TikTokon is létre lehet hozni profi tartalomkészítő profilt, ezt pedig érdemes is kihasználni, hiszen hasznos statisztikákat kínál. A funkció bekapcsolása után adatokat kapunk a nézettségünkről, a követőtáborunk alakulásáról és érdeklődési köréről, de a rajongóinkról azt is megtudhatjuk, hogy mikor aktívak, mennyi időt töltöttek a videóink megtekintésével és milyen tartalmakat fogyasztanak még az alkalmazásban.

Kapcsolódó cikkek