« Vissza

Könnyen alkalmazható tartalommarketing tippek – 2. rész

Online marketing

A honlap a kezdet, az online marketingben még megannyi tartalomtípus kínál lehetőségeket. Ezekkel kapcsolatban rengeteg tanácsot és véleményt lehet olvasni, amit még egy profinak is nehéz néha követni. Egy kezdőnek pedig végképp nehéz kiszűrnie, hogy milyen tartalommarketing tippeket érdemes kiszűrni és ezek közül melyiket lehet könnyen alkalmazni. Nekik készült az Ahrefs listája, mi is ebből a szakértői blogbejegyzésből válogatunk. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

tartalommarketing tippek

Profi grafika

 

A Canva bárki számára jelenthet – akár ingyenes – megoldást a grafikai szükségletek kielégítésére, de pont ezért lehet könnyen kitűnni az online tömegből, ha profi szakembertől kérünk menő és egyedi tartalmakat. Ezek lehetnek illusztrációk, infografikák is, amelyek kapcsolódnak egyéb médiatartalmakhoz, például összefoglalják egy blogbejegyzés lényegét.

Ami a legfontosabb: próbáljunk olyan grafikai megoldásokra törekedni, amelyek informatívak és/vagy szórakoztatóak, hiszen így a közösségi médiában is nagy sikert arathatnak.

 

Megosztás mindenhol

 

Sokszor bele sem gondolunk, hogy az online tartalmakat mennyi módon lehet hasznosítani, és mennyi típusuk van. Pedig ha megjelenik egy tartalom, például egy jó videó, akkor az megannyi módon hasznosítható.

Osszunk meg minden tartalmunkat ahol csak lehet! Maradva a videó példájánál: be lehet ágyazni egy blogbejegyzésben, linkelhető a céges hírlevélben, készíthető belőle Instagram Reels- és TikTok-verzió, használható hirdetésként, egy kurzust is kiegészíthet, stb. A lehetőségek végtelenek, éljünk velük!

 

Újrahasznosítás

 

A legjobban teljesítő anyagaink sikerét nem elég egyszer meglovagolni: megannyi bevált módszer van az online tartalmak újrahasznosítására. A linkelt cikksorozatban hasznos tippeket adunk, hogy időnként minimális munkával lehessen aktivitást és ezzel együtt konverziót elérni.

Ezt persze nem kell túlzásba vinni, de egy-egy jól teljesítő tartalmat érdemes lehet egy-két évente “leporolni”, így már olyan követőink is találkozhatnak vele, akik korábban még sosem látták az adott tartalmat.

 

Lényegre törő blog

 

A keresőoptimalizálás hőskorában elképesztően hosszú blogbejegyzésekkel lehetett találkozni, többtízezer karakteres cikkekkel, amelyeket keresőszavakra optimalizáltak. A Google-kereső azóta sokkal kifinomultabb lett annál, hogy a szövegek hossza számítson: most már elég lényegre törően fogalmazni, a sikert eldöntő tényező ugyanis az, hogy mennyire hasznos egy tartalom.

Az algoritmust már nem lehet átverni keresőszavak végtelen ismételgetésével, így inkább a blogbejegyzések legyenek lényegre törőek, egyediek és hasznosak. Nemzetközi kutatások is jelzik a trendet: a blogbejegyzések átlagos hossza egyre rövidebb, néhány ezer karakter is elég lehet a sikerhez.

 

Blogbejegyzések frissítése

 

A SEO-szempontból kulcsfontosságú örökzöld tartalmak kapcsán szoktuk tanácsolni, hogy a fontos tartalmakat frissítsük.

Új adatok, információk, kutatások kerültek napvilágra? Új trendeket lehet tapasztalni a cikk témája kapcsán? Osszuk meg ezt a világgal, de ne (kizárólag) egy új cikkel, hanem a már meglévő blogbejegyzés frissítésével és újrahasznosításával, ismételt megosztásával.

 

A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek