A honlap a kezdet, az online marketingben még megannyi tartalomtípus kínál lehetőségeket. Ezekkel kapcsolatban rengeteg tanácsot és véleményt lehet olvasni, amit még egy profinak is nehéz néha követni. Egy kezdőnek pedig végképp nehéz kiszűrnie, hogy milyen tartalommarketing tippeket érdemes kiszűrni és ezek közül melyiket lehet könnyen alkalmazni. Nekik készült az Ahrefs listája, mi is ebből a szakértői blogbejegyzésből válogatunk. Cikksorozatunkat az első és második rész után folytatjuk.
Vélemények felvállalása
Érdemes belegondolni: ha minden tartalmunk olyan, mint az összes többi, akkor miért kattintana bárki a honlapunkra? Egyedi tartalmakat kell készíteni, és ennek fontos része, hogy felvállaljuk a véleményünket.
Ha ki akarunk tűnni a tömegből, állást kell foglalni bizonyos helyzetekről, trendekről, szakmai kérdésekről. Különösen igaz ez abban a korszakban, amikor egyre több és több tartalom készül a véleményezést kerülő mesterséges intelligenciával.
Célorientált tartalom
Az online tartalmaknak más-más célja lehet, például:
- keresőoptimalizálás;
- sales, érdeklődők meggyőzése;
- hirdetés;
- (személyes) márkaépítés;
- vélemény;
- aktivitás generálása, stb.
Sokáig lehetne még folytatni a sort, de a lényeg: minden célhoz más tartalom tartozzon, tehát ne olyan tartalmakban gondolkodjunk, amelyek minden célra megfelelnek – csak így lesz igazán hatékony a tartalommarketing.
Tartalomközpont
Vegyük példaként a Rackhost Tudásbázis főoldalát: bal oldalon van egy címke szerint elérhető linklista, másrészt jobb oldalon a szolgáltatásinak alapján gyűjtöttünk hasznos cikkeket. Ez is egy tartalomközpont, amely persze megannyi más módon is felépülhet. A lényeg, hogy valamilyen rendszer szerint könnyen átnézhetőek és elérhetőek az érdeklődők számára legfontosabb írások, információk, tippek.
Aki profi és hosszabb távú tartalommarketingben gondolkodik, annak érdemes már az elején tisztázni, hogy egy idő után milyen kategóriák szerint és hogyan csoportosítaná a legfontosabb tartalmait, majd például címkézéssel ez alapján kategorizálja is a blogbejegyzéseket. Persze ez utólagos szerkesztéssel is megoldható, de szerencsésebb az előre megfontolt, tudatos hozzáállás, hiszen ez magukra a tartalmakra is kedvező hatással van, így mindegyik tartalomnak lesz fókusza.
Egy idő után így ki is alakulhat egy tartalomközpont, ami rendkívüli módon megkönnyíti az érdeklődők dolgát, amiért hálásak is lesznek a honlap látogatói.
Mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (még?) nem tart ott, hogy emberi felügyelet és szerkesztés nélkül, vakon merjünk a ChatGPT-ről kimásolni és publikálni mindenféle tartalmat. Arra viszont már most is remek technológia, hogy ötleteket adjon és posztok, cikkek vázlatát elkészítse, amelyre építhetünk.
Vessük be nyugodtan a tartalmak tervezése és előkészítése során, megkönnyítheti és gyorsíthatja a munkát
Videó
A közösségi oldalak algoritmusai abszolút előnyben részesítik a videókat, így ez a tartalomtípus kihagyhatatlan az online marketingből. Korábban az Instagram Reels-, a TikTok– és a Facebook-videók kapcsán is megosztottunk hasznos tippeket, a linkekre kattintva érdemes átnézni cikkeinket.