A honlap a kezdet, az online marketingben még megannyi tartalomtípus kínál lehetőségeket. Ezekkel kapcsolatban rengeteg tanácsot és véleményt lehet olvasni, amit még egy profinak is nehéz néha követni. Egy kezdőnek pedig végképp nehéz kiszűrnie, hogy milyen tartalommarketing tippeket érdemes kiszűrni és ezek közül melyiket lehet könnyen alkalmazni. Nekik készült az Ahrefs listája, mi is ebből a szakértői blogbejegyzésből válogatunk.
SEO
A kulcsszavak kutatásától kezdve a technikai beállításokon át a meta leírásig bonyolult folyamatnak tűnhet a keresőoptimalizálás, de nem az. A Rackhost Tudásbázis SEO-tippjei megadhatják a lökést a honlap sikere felé, első lépésként a kezdőknek szánt cikksorozatot és a 8+1 alapvető praktikát ajánljuk megismerni.
Célközönség
A célközönséget kell megszólítani, felkelteni a figyelmét, vágyat ébreszteni benne, végül elérni, hogy vásároljon és hűséges legyen a márkához – dióhéjban ennyi a marketing. Ebben játszik szerepet a tölcsér stratégia is, de elsőként a célközönségre kell fókuszálni. Hogyan lehet nekik üzenni és ezt hatékonyan tenni? A legegyszerűbb megoldás a vásárlói személyiség kialakítása, amely alapjaiban határozhatja meg a marketing a tartalommarketinget – ehhez ide kattintva elérhető cikksorozatunk ad hasznos tippeket.
Versenytársak figyelése
A konkurencia ötleteket adhat a tartalommarketinghez, akár témák kapcsán, akár megvalósítás szempontjából. Senkit sem biztatunk arra, hogy másolja a konkurenciát, de gondolatébresztőnek fontos figyelni más cégeket, vállalkozókat. Az a legfontosabb, hogy felismerjük azokat a témákat, amelyeket nem vagy nem megfelelően dolgoztak fel a versenytársak, és erre a lehetőségre lecsapni, hiszen így lesz igazán egyedi tartalmunk.
Témák szűrése
Minden piaci terület kapcsán megannyi tartalom készíthető, épp ezért érdemes prioritások alapján szűrni a témákat, főként kezdő vállalkozások esetében. Melyek a legfontosabb témák, üzenetek és értékek, amelyeket közvetíteni akarunk? Bármilyen téma eszünkbe jut, írjuk fel nyugodtan, de ekkor súlyozzuk is (mondjuk pontozással), így – például egy Excel-táblázatban – könnyen átlátható, hogy mibe kell legtöbbször és leginkább időt, pénzt és energiát fektetni.
Keresési szándék
A keresőoptimalizálás kapcsán külön szeretnénk kiemelni: úgy gondolkodjunk a honlapunk tartalmairól, hogy azok leírását – főként a címét – a keresési szándékok alapján írjuk. Tehát úgy kell gondolkodni, hogy átlagos felhasználóként az adott témát mi milyen Google-kereséssel fedeznénk fel, milyen sorrendben írnánk a szavakat, esetleg kérdésként fogalmaznánk-e meg, stb.
Tartalomnaptár
A honlap, a közösségi média és minden egyéb online marketing felület tartalmainak koordinálása egy komplex folyamat. Jól jön, ha könnyen át tudjuk látni a feladatokat és határidőket. Ebben segít a tartalomnaptár. Mi az a tartalomnaptár? Mire kell figyelni, hogy hatékony legyen? Ezekre a kérdésekre a linkekre kattintva adunk válaszokat.
A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.