Hasznos tartalom legyen! – mostantól ez a keresőoptimalizálás mottója. A Google-kereső algoritmusa alapvető változáson esett át, a “Helpful Content Update” után már nem feltétlen a kulcsszavakra optimalizálás és a rengeteg karakter garantál helyet az első találati oldalon. Kifinomultabb és egyszerűbb is lesz a SEO, ugyanis most már az a fontos, hogy az érdeklődő számára valóban hasznos tartalmat kínáljunk. Mit is jelent ez pontosan és mire figyeljünk? Íme a honlapok számára aranyat érő válaszok!
Az emberekre kell fókuszálni!
Eddig elsősorban a Google-algoritmusok igényeire szabták a szövegeket, pedig eddig is a felhasználókra kellett volna leginkább koncentrálni. SEO-szempontból lehet bármilyen tökéletesre csiszolt egy blogbejegyzés, ha nem segít a vásárlóknak és ügyfeleknek, nem érte el a célját sem. 2022-ben eljutott odáig a technológia, hogy most már egy algoritmus is meg tudja ítélni, a való életben mennyire hasznos egy tartalom. Fókuszálhatunk tehát az emberekre!
Edukációs, felhasználóbarát tartalmakra lesz tehát szükség – ahogy eddig is – , de érdemes feltenni néhány kérdést.
- Ez a tartalom valóban hasznos a célközönség számára?
- Ez a tartalom könnyen értelmezhető?
- Egyértelmű a tartalom célja?
Csak arról írjunk, amihez értünk!
A Google új algoritmusa elvárja, hogy egy bizonyos témakör szakértőjeként írjunk blogbejegyzéseket.
Ha sok témát érintünk felületesen, akkor a Google hátrébb sorolja a honlapot, hiába szerepelnek benne a megfelelő kulcsszavak, alcímek és linkek.
Osszunk meg exkluzív, személyes tapasztalatokat!
Ha valamiben szakértők vagyunk, akkor rengeteg történettel is tudunk szolgálni. Tanulságos példákkal, amelyekről csak mi tudunk beszámolni.
A Google algoritmusa képes felismerni az ilyen egyedi szövegeket, és azt is érzékelni fogja, ha emiatt ér el több megosztást és linkelést egy bejegyzés.
Legyen vizuális segítség!
Képek, videók, (info)grafikák – minden olyan rendelkezésre álló tartalomtípust el kell helyezni a szöveg mellett, amely segíti a megértést és könnyíti a bejegyzés áttekintését. Minél gazdagabb a felhasználói élmény, annál többet ér a tartalom.
Legyen világos a következő lépés!
A tartalom átnézése után egyértelmű az érdeklődő számára, hogy mit kell/érdemes tennie?
A fenti kérdést is tegyük fel a tartalmak készítése során. Ha a válasz nem, vagy bizonytalanok vagyunk, akkor dolgozzunk még rajta.
Mostantól például rendkívül hasznos lesz a bejegyzések végére egy rövid összefoglalót (konklúzió) írni, a legfontosabb információkkal, teendőkkel és linkekkel.
Töröljük a haszontalan tartalmakat!
Ha a honlapunkon szerepelnek olyan tartalmak, amelyek a fenti elvárásoknak nem felelnek meg, inkább töröljük őket. Érdemes az ilyen tartalmakat újragondolni és a Google új igényei szerint elkészíteni.
Konklúzió
A Google-kereső algoritmusa kifinomultabb lett, most már azt is figyelembe veszi, hogy mennyire hasznos és könnyen megérthető egy tartalom az emberek számára – sőt, ez lett a legfontosabb szempont. Ne az algoritmusnak írjunk a honlapon, és csak arról, amihez értünk is!
A keresőoptimalizálás alapjai ettől még érvényesek, így a WordPress-honlapok SEO-trükkjeiről és a kulcsszókeresésről szóló cikksorozatunkat továbbra is praktikus átnézni és elmenteni.
A Rackhost Tudásbázis összes SEO-cikke ide kattintva érhető el.