« Vissza

Bevált módszerek: így lehet újrahasznosítani az online tartalmakat – 1. rész

Online marketing

Minden online tartalom – különösen az örökzöld – újrahasznosítható, és erre szükség is van, ha a marketing anyagainkból a legtöbbet akarjuk kihozni. Például egy blogcikkből lehet egy YouTube-videó, annak részleteiből TikTok-poszt, annak legjobb vágóképeiből hirdetés, és így tovább. Egy átlagos bejegyzésből kiindulva a tartalommarketing összes fontos eszköztípusáig eljuthatunk, változatos módon felhasználva tudásunkat, tapasztalatunkat, kreativitásunkat.

 

Ez a hozzáállás sokkal több kattintást és konverziót eredményez minden ötletből. Az Ahrefs listába szedte a leginkább bevált újrahasznosítási módszereket, innen válogatunk.

 

Blogbejegyzésből YouTube-videó

 

Egy részletes és hasznos blogcikk rengeteg módon felhasználható, de a legnépszerűbb módszer a YouTube-videóvá alakítás. Itt ugyanis a hosszabb tartalmakat szívesebben nézik a felhasználók, és SEO-szempontból is remek, ha a Google-höz tartozó videómegosztón is ott van minden információ – épp ezért fontos gondos leírást adni a videóhoz.

 

Mi is rendszeresen élünk ezzel a lehetőséggel. Például itt elolvashatod a Rackhost Tudásbázis cikkét arról, hogy milyen a jó 404-es oldal, de a Rackhost YouTube csatornáján videó formátumban is felkínáljuk a legfontosabb tudnivalókat.

 

YouTube-videóból blogbejegyzés

 

Természetesen fordítva is működik a módszer, főként ha részletes forgatókönyvet írtunk a YouTube-videó felvételéhez. Ez esetben ugyanis minimális szerkesztéssel úgy alakítható a szöveg, hogy blogbejegyzésként is kiválóan használható, ahova természetesen érdemes beágyazni az alapjául szolgáló videót is.

 

Persze más esetekben is gondolkodhatunk ebben a módszerben, például ha egy szakértői interjút készítünk a YouTube-csatornánkra, akkor a legfontosabb részek leiratából remek blogbejegyzés készülhet.

 

Videókból online kurzus

 

Ha rendszeresen készítünk edukatív videókat, előbb-utóbb felmerülhet: ezt a tartalomtípust jobban ki lehetne aknázni. Amennyiben megbízható, szakértőként (is) pozícionált személyes márkánk vagy céges brandünk van, online kurzus is indítható a videókból.

 

Ehhez elsőként témakörönként csoportosítani kell a videókat, a csoportokon belül logikus sorrendben elhelyezni őket, a hiányzó témákhoz videókat készíteni, majd össze is áll a kurzus, amelynek eléréséért pénzt kérhetünk.

 

Persze ingyenes kurzusban is lehet gondolkodni, például egy összetett szolgáltatás kapcsán lépésről lépésről bemutathatjuk, hogy miként lehet kihasználni minden funkcióját – ezzel mindkét fél jól jár.

 

Több rövid videóból egy hosszú videó

 

Ha már bővelkedünk edukatív videókban, de azok “csak” 5-10 percesek, viszont egy nagy témát teljesen lefednek, akkor érdemes megfontolni, hogy egy nagy videót állítsunk össze belőlük. Ebből egy több órás mesterkurzus is összeállhat, aki pedig a témát az alapoktól akarja teljesen átvenni, hálás lesz azért, hogy egyetlen videóban megkap minden tanácsot. Hosszabb távon remekül teljesítenek az ilyen anyagok a YouTube-on.

Olvassa el cikksorozatunk következő részét is!

Kapcsolódó cikkek