« Vissza

Nem elég népszerű a céges hírlevél? Így szerezhető még több feliratkozó! – 1. rész

Online marketingemail

Egy profi módon szerkesztett, rendszeres hírlevél többet ér, mint lájkmágnes bejegyzések sorozata a közösségi médiában – ha valaki elmerül az online marketing világában, könnyedén juthat erre a következtetésre. Az e-mail ugyanis sokkal személyesebb és nagyobb bevételt generáló eszköz, mint a Facebook-, Instagram- és TikTok-oldalak. Ez nem jelenti azt, hogy hanyagolni kell a közösségi oldalakat, de érdemes kiegészíteni a tartalommarketinget. Az igényes céges hírlevél márkahű ügyfeleket és vásárlókat szerez, majd tart meg. Ehhez nyújtunk segítséget egy bevált tippekkel teli cikksorozatban. Vágjunk bele!

 

1, Stratégia

 

Nem lehet csak úgy elkezdeni egy hírlevél írását! Meg kell tervezni! A hatásos stratégia kialakításához az alábbi kérdésekre mindenképp választ kell adnunk:

 

– Mi a hírlevél célja? Nagyobb bevétel? Több kattintás a webshopra? Komolyabb sajtómegjelenések? Szakértői státusz elérése? Valami más? – a válaszokhoz kell igazítani a tartalommarketinget

– Cégünk milyen ajánlatokat tud kínálni?

– Ehhez igazítva milyen sűrűn akarunk e-maileket küldeni?

– Egy heti, kétheti vagy havi hírlevélhez milyen tartalomstratégiát tudunk kialakítani?

– Van blogunk, ahol hasznos cikkek adnak apropót és értékes információt egy-egy új e-mailhez?

 

2, Feliratkozó doboz

 

Ha egy cég hírlevelet tervez, a honlapján létre kell hoznia egy feliratkozó formot, ahol üres szövegdobozokban megadható az e-mail cím, a név (erre az egyéni megszólítás miatt van szükség), és a GDPR-szabályoknak megfelelően kipipálható, hogy elolvastuk a linkelt adatkezelési tájékoztatót.

 

Ezen felül még annyi adatot kérhetünk, amennyit csak szeretnénk (cím, telefonszám, munkahely, beosztás, szakterület, stb.), de csak azokat kérjük el, amelyek a hírlevelünk optimalizálásához feltétlenül szükségesek.

 

Természetesen a doboz alján kell egy látványos gomb is, hogy az adatok megadása után egy kattintással meg is történjen a feliratkozás a hírlevélre.

 

Ezt a dobozt több helyen is érdemes elhelyezni, ahol komolyabb forgalom van, például a blog főoldalán és bejegyzései mellett, a honlap tetején és pop-up ablakban is. A blog bejegyzései mellett érdemes úgy kialakítani a szövegdobozt, hogy a görgetés alatt (általában) jobb oldalt folyamatosan látszódjon.

 

3, Hírlevélküldő szolgáltatás

 

Óriási a választék, rengeteg hírlevélküldő áll rendelkezésre, akár ingyen is. Mailchimp, AWeber, MailerLite, Constant Contact, Sendinblue, ActiveCampaign, és még sorolhatnánk. Jól meg kell fontolni a döntést, informálódni a funkciókról és az árakról.

 

4, Vonzó ajándék

 

Nem árt egy kis pluszt adni azoknak, akik feliratkoznak a hírlevélre, és ezt jelezni mindenhol. Hasznos ebook, exkluzív esemény, kedvezmény egy szakmai konferenciára, kuponkód egy szolgáltatáshoz vagy termékhez – csak a lehetőségeink és a kreativitásunk szab határt, bármit ajándékozhatunk, hogy még csábítóbb legyen a feliratkozási lehetőség.

Kapcsolódó cikkek