Kiteszünk egy posztot vagy sztorit, írunk hozzá szöveget és hashtageket majd megosztjuk – ennél már sokkal, de sokkal többről szól az Instagram. Annyi hasznos funkciót kapott az alkalmazás, hogy az online marketing egyik legjobb eszközévé vált. Soroljuk a leghasznosabb funkciókat!
Közreműködés (Collabs)
Marketing szempontból talán az elmúlt évek legfontosabb funkciója az Instagramon a közreműködés jelölése. Ez nem csak azt jelenti, hogy jelezhetjük, ha két vagy több profilnak közös projektje fut, de azt is, hogy egy poszt automatikusan megjelenik az együttműködésben résztvevő profilokon.
Egyetlen poszttal sokkal több elérést kapunk, mint korábban – jó esetben a megfelelő célközönség körében. Üzleti partnerekkel zajló közös munka jelzése, influenszerrel történő együttműködés hatásos jelölése, egyszerűbb posztolás céges alprofilokra – megannyi esetben jöhet jól. A funkció részleteiről és előnyeiről már korábban bővebben is írtunk, ide kattintva olvasható.
Kalauz (Guides)
A korábbi posztok hosszútávon is hasznosíthatóvá váltak a kalauz, vagyis Guides révén. Olyan funkció ez a sima bejegyzések számára, mint a sztorik esetében az összefoglaló, hiszen korábbi posztok gyűjthetők egy csokorba, valamilyen tematika alapján.
A kalauz használatát lépésről lépésre átvettük egy korábbi cikkünkben, illetve bevált ötleteket és módszereket is felsoroltunk a funkció erejének kihasználásához.
Összefoglaló (Stories Highlights)
Ha már szóba került: a 24 órán át elérhető Instagram-sztorik is hosszútávon hasznosíthatók az összefoglaló funkcióval. Szintén egy-egy téma köré gyűjthetünk fontos és emlékezetes sztorikat, minden összefoglalóban legfeljebb százat.
Olyannyira fontos lehetőségről van szó, hogy a témának cikksorozatot is szenteltünk, ide kattintva megannyi tipp olvasható a praktikus funkció használatához.
Élő (Live)
Az Instagramon akkora a verseny, hogy csak akkor lehet igazán komoly eredményeket elérni, ha kapcsolatot teremtünk a követőkkel és aktivizáljuk őket. Ehhez jelent komoly segítséget az élő videó funkció, amit a remek ázsiai példák után világszerte is egyre inkább használnak a teleshop modern megfelelőjeként.
Itt közvetlen stílusban lehet kommunikálni, de ahhoz, hogy konverziót hozzon, érdemes néhány szempontra figyelni a felkészülés során – ehhez osztottunk meg bevált tippeket egy korábbi cikkben, amit ide kattintva lehet elolvasni.
Hitelesítés kék pipával (Meta Verified)
Nemrég Magyarországon is elérhetővé vált a hitelesítésnek minősülő kék pipa a Facebook- és Instagram-profilokhoz – előfizetésért cserébe. Fokozott fiókvédelmet is kapunk a havidíjért, ahogy nagyobb készenlétet is az ügyfélszolgálat részéről, illetve egyedi matricákat.
Hírességeknek rendkívül hasznos lehetőség, és bármilyen cégnek vagy személyes márkának a brandépítéshez. Mielőtt döntés születne az előfizetésről, érdemes ezt a cikket elolvasni, ahol a funkció kapcsán minden fontos információt megosztottunk.
Reels
Az Instagram Reels a TikTok elképesztő sikerére adott válasz. Lényegében ugyanúgy lehet videót készíteni, mint a TikTokon, így komoly erő lakozik a funkcióban – eredményes kihasználásához cikksorozatban adtunk bevált tippeket.