« Vissza

A marketing egyik legpraktikusabb eszköze: így használd az Instagram-sztori összefoglalókat – 1. rész

Online marketing

 

Mivel az Instagram-sztori link matricájával növelhetjük a honlapunk látogatottságát, fontos kihasználni ezt a funkciót – korábban tippeket is adtunk hozzá. Ezúttal arra hívjuk fel a figyelmet, hogy nem csak 24 óráig lehet élni a lehetőséggel, hiszen az archivált sztorik összefoglalóival örökre kihasználhatjuk a linkelés erejét az Instagramon. Ehhez a funkcióhoz is vannak már remek stratégiák, ezek közül a legeredményesebbeket gyűjtötte egy csokorba a Social Media Examiner, innen válogattunk trükköket. Kezdjük az alapokkal, majd a cikksorozatban végigvesszük a praktikákat is.

 

Hogyan készíthető Instagram-sztori összefoglaló?

 

Az Instagram-profil leírása alatt található egy “+” jel, alatta pedig az “Új” felirat. Ide kell kattintani, és meg is jelennek a korábbról automatikusan archivált sztorik. Ezek közül ki kell jelölni az összefoglalóba szánt sztorikat, majd a “Tovább” feliratra kattintani.

 

Ezután láthatjuk, hogy az Instagram automatikusan generált egy borítóképet az első sztorival. Ha ezt meg szeretnénk változtatni, akkor a “Borító módosítása” feliratot kell megérinteni, és másik sztorit jelölhetünk ki, vagy választhatunk a telefonunk galériájából.

 

Végül adni kell egy maximum 15 karakteres nevet az összefoglalónak, majd a “Hozzáadás” paranccsal el is készül, és meg is jelenik az Instagram-profilon.

 

Azt a sztorit látjuk először az összefoglalóban, amelyet elsőként választottunk ki, majd sorban a többit.

 

Maximum 100 sztori

 

Egy összefoglalóba maximum 100 sztorit tudunk elhelyezni, így sok tartalom esetén gondosan meg kell válogatni, hogy mi kerülhet ide.

 

Szerkesztés

 

Természetesen szerkeszthetők az összefoglalók, így törölhetünk belőle sztorikat, és újakat is lehet hozzáadni. A szerkesztéshez hosszan kell megnyomni az összefoglalót, majd megjelenik több opció is: törlés, szerkesztés, küldés, átalakítás Reels-videóvá, összefoglaló hivatkozásának másolása, QR-kód.

 

Időrendi sorrend

 

Az Instagram-profil bal szélén jelenik meg a legújabb összefoglaló, majd jobbra sorban a régebbi sztorik, így általában egyszerre csak 4-5 összefoglaló látható első ránézésre, a többihez tovább kell görgetni. Ha csak olyan összefoglalókat szeretnénk, amelyeket rögtön látnak a követők és érdeklődők, akkor limitáljuk az összefoglalók számát.

 

Egyedi grafika borítóképnek

 

Sokan egyedi fotót vagy grafikát készítenek az összefoglalókhoz. Például egy utazással foglalkozó profil egy-egy összefoglalóhoz egy-egy zászló képét tölt fel, és ide teszi az adott országban szerzett élmények emlékét. Jellemző trükk, hogy egy rövid szót alakítanak ki azzal, hogy minden sztorinak egy-egy betű a borítóképe, megfelelő sorrendben elhelyezve pedig kiolvasható a szó.

 

A kreativitáson és az összefoglalók célján múlik, hogy miként élünk ezzel a lehetőséggel, de azt figyelembe kell venni, hogy ezek az összefoglalók kis méretben láthatók, így a borítóképnek egyszerűnek kell lennie. Ehhez a Canva remek segítség lehet.

 

A cikksorozat következő része itt olvasható.

Kapcsolódó cikkek