Az Instagram Guides gyorsan a fotó- és videómegosztó alkalmazás egyik legnépszerűbb funkciója lett. Remek lehetőség, ha egy témában már több hasznos bejegyzésünk volt korábban – vagy pont ezért tervezünk egy sorozatot bizonyos posztokból –, ezekből ugyanis létrehozható egy kalauz. A magyar fordítás frappáns lett, hiszen az Instagram Guides egyszerű de nagyszerű idegenvezető a legfontosabb bejegyzések között. Mutatjuk, hogyan lehet élni vele!
“Kalauz létrehozása” – ilyen feliratú gomb jelent meg az Instagram újításával, amit a cégek, vállalkozások részéről vétek lenne kihagyni. A már megosztott bejegyzésekből ugyanis egy csokor állítható össze témák szerint. Az Instagram Guides lényegében az összefoglaló sztorik megfelelője a hagyományos posztokhoz.
Sőt, több is ennél, hiszen a posztok gyűjteményének nemcsak címet adhatunk, de rövid leírást is a kalauzhoz. A kiválasztott bejegyzésekhez szintén adhatunk szöveges magyarázatot.
A profilunkon már megszokott, hogy új tartalom készítéséhez a jobb felső sarokban a “+” ikonra kell kattintani, majd kiválasztani egy funkciót (Bejegyzés, Történet, Összefoglaló történet, IGTV-videó, Élő). A sor alján található a “Kalauz” opció.
Kattintás után ki kell választani, hogy helyek, termékek vagy bejegyzések közül akarunk válogatni. Érdekesség, hogy bejegyzések esetén nemcsak a saját posztjaink választhatók, hanem másoké is, ha azokat korábban elmentettük magunknak. Amennyiben sok inspiráló fotót, grafikát, galériát és videót találtunk már az Instagramon, akkor másokat is motiválhatunk a kedvencek egy helyre rendezésével.
A termékek esetén kiváló lehetőséget kapunk a webshop kiváltására, kiegészítésére, hiszen a gyűjtemény darabjaihoz jól olvasható megjegyzéseket tehetünk. Az influenszer marketing területén is előnyös az Instagram Guides használata, hiszen a véleményvezér ezzel összesítheti az ajánlott termékeket.
Természetesen Instagram-sztoriban is megoszthatók a Guides válogatások. Ezt a lehetőséget fontos kihasználni, hiszen az Instagram feedjében nem jelenik meg az új kalauz. Csak akkor látható, ha a profilra kattintunk, majd a bejegyzéseknél egy-két alkalommal balra húzzuk az ujjunkat – ebben a menüsorban lehet megtalálni például az IGTV-videókat is.
A direkt keresésnél sokkal nagyobb esélyt ad a megjelenésre – a sztoris megosztás mellett – a “Keresés és felfedezés” oldal (“Explore”). Az algoritmus itt is megjeleníti a kalauzok előnézetét, ha úgy ítéli meg, hogy az adott felhasználót érdekelheti. A célközönséget tehát nem is olyan nehéz elérni, csak egy érdekes összeállításra van szükség.
Az Instagram Guides miatt még fontosabbá váltak a hashtagek, hiszen ha a kalauzhoz kiválasztott bejegyzésekben minden alkalommal szerepelnek az érdeklődők számára fontos címkék, a “Keresés és felfedezés” oldalon még nagyobb eséllyel kerül szemük elé a válogatás.