Az Instagram Guides segítségével kalauzt hozhatunk létre korábbi bejegyzésekből – akár az Instagram-sztorik esetében az összefoglalók, csak hagyományos posztokkal. Rendkívül hasznos funkció, amelynek kezdő lépéseit át is vettük. Most pedig jöjjön pár ötlet, hogy bevált módszerekkel hozzuk ki a legtöbbet a Guides adta lehetőségekből.
Miért érdemes használni az Instagram Guides funkciót?
A céges blog esetében nem győzzük eléggé hangsúlyozni az örökzöld tartalmak jelentőségét, például a SEO-stratégia szempontjából. Az Instagram Guides révén régi posztok válnak örökzölddé, hiszen a témája iránt érdeklődők egy kattintással eljutnak akár évekkel ezelőtti posztokhoz is. Korábban a hagyományos bejegyzések csak egy kis ideig fejtettek ki hatást, most viszont örök értékké válhatnak.
Na de milyen stratégiával használjuk az instagramos kalauzt? Íme pár javaslat!
1, Ünnepek
A szezonális kalauzok minden webshop számára aranyat érnek. Anyák napja, húsvét, karácsony, nőnap, szilveszter – bármi adhat apropót. Ha több ünnepi ajánlatunk is van korábbi posztokból, foglaljuk őket össze és osszuk meg Instagram-sztoriban, a megfelelő időszakban!
2, Edukatív tartalom
Minden közösségi oldalon egyre nagyobb jelentősége van az edukatív tartalmaknak, olyan tippekkel, amelyek bárki életminőségét javíthatják. A mentális egészség különösen népszerű téma az Instagram Guides kalauzoknál, de bármilyen más témában is el lehet merülni, ha szenvedélyesen érdekel minket és hasznos tudásnak érezzük. Minden követő hálás lesz, ha egy helyen meg lehet találni az összes ilyen posztot.
3, Rendszerezés
A kalauzok esetében szárnyalhat a kreativitás, lényegében bármilyen logika mentén lehet rendszerezni. Rózsaszín cipők, kalandregények, fogyókúrás ételek, stb. – csak találni kell egy témát, amelyre igény mutatkozik.
4, Tippek, trükkök
A TikTok különösen népszerűvé tette azokat a néhány másodperces videókat, amelyek apró, de a hétköznapokban rengeteg embernek nagy segítséget nyújtó tippeket osztanak meg. Ez persze lehet hagyományos grafika vagy fotó is leírással. A lényeg: ha vannak ilyen tartalmaink ne merüljenek feledésbe, foglaljuk össze a trükköket!
5, Utazási élmény, helyszín
Az Instagram-sztorik összefoglalóinál az egyik legnépszerűbb felhasználási mód az utazásokon készült történetek egybefűzése. Az Instagram Guides esetében is egyértelműen adja magát, hogy helyszínek, úti célok alapján tegyünk egy csokorba korábbi bejegyzéseket.
6, Év, hónap, évszak
Vannak időszakok – főként éves és havi szinten, illetve évszakhoz köthetően –, amelyek fontosak egy cég forgalma szempontjából, így abszolút adják magukat az Instagram Guides összefoglalók.
Például:
2021 legnépszerűbb trendjei
Tavaszindító programok
Januári akciók újévi fogadalmakhoz
Nyári kalandok
Iskolakezdési tippek
7, Kérdezz-felelek A vásárlókkal és ügyfelekkel személyesebb kapcsolatra ad lehetőséget, ha rendszeresen válaszolunk a leggyakoribb és legérdekesebb kérdésekre. Ezekből a posztokból komoly tudástár állhat össze, ha az Instagram Guides segítségével egy helyre gyűjtjük.