« Vissza

Milyen módszer hoz sikert az Instagram Guides alkalmazásánál

Online marketing

Az Instagram Guides az elmúlt hónapokban kihagyhatatlan funkció lett, hiszen a korábbi posztok hosszú távon is hasznosíthatóvá váltak. Már lépésről lépésre leírtuk a “kalauz” használatát, illetve bevált ötleteket is adtunk hozzá, de fontos még tisztázni, hogy milyen marketing szemlélettel tervezzük meg az Instagram Guides-stratégiát. Íme a legsikeresebb módszerek!

 

1, A látogatók Instagram-oldalon tartása

 

Minél több időt töltenek “velünk” és “nálunk” az érdeklődők, annál nagyobb eséllyel lesznek vásárlók. Ne féljünk tehát a rendkívül hosszan görgethető kalauzok készítésétől, hiszen ha érdekes tartalommal kötjük le a látogatókat, egyre több ismeretük lesz a termékekről és szolgáltatásokról.

 

2, A kulcsszavak ereje

 

Az Instagram keresője természetesen már a Guides bejegyzéseket is pásztázza, kulcsszavak alapján nagyon könnyű a megfelelő kalauzra bukkanni. Az Instagram-oldalunk nevét sem kell tudni, sőt, még hashtagre sem kell külön keresni, hogy az érdeklődők felfedezzék a számukra érdekes összefoglalókat. A SEO-optimalizálás tehát az Instagramon is elengedhetetlen, cikksorozatunkban pedig tippeket is adunk a leghasznosabb kifejezések kiválasztásához.

 

3, Szakértői szerep

 

A kulcsszavak erejében tehát bízhatunk az Instagramon, így tanácsos direkt kulcsszavakhoz készíteni kalauzokat. Ezzel a stratégiával a legfontosabb témák szakértői lehetünk a látogatók szemében, és új követőket szerezhetünk. A hasznos tartalom kifizetődő, így a témában bárki által alkalmazható tippek és trükkök megosztása is fontos a kalauzban.

 

4, Márkahűség kialakítása

 

Hasznos és megbízható kalauzokkal a márkahűség is építhető. Lépésről lépésre nyújtsunk segítséget a Guides összefoglalókban, ha pedig valóban bevált tippeket osztunk meg, visszatérnek majd, ha újabb kérdésük van a témában.

 

5, Bevételszerzés

 

Természetesen a konverzió a legfontosabb eredmény, így a Guides-ban is kihagyhatatlan a kattintható termékek elhelyezése. Nem hoz hasznot a kalauz, ha nincs benne termékajánlás – ebben az Instagram Shop segít, amely webshopot varázsol az Instagram-oldalunkból.

 

6, Megosztás

 

Az Instagram Guides egyik nagy előnye, hogy sztoriban is megoszthatók a kalauzok, ahogy személyes üzenetben is. Nem árt, ha az összefoglalók végén erre a lehetőségre emlékeztetjük is a látogatókat, hiszen ha hasznosnak találták a bejegyzést, másoknak is örömmel ajánlhatják.

 

Ha már megosztás: ne féljünk attól, hogy más profilokról mi magunk osszunk meg szintén hasznos kalauzokat. Amennyiben a közönség hasznosnak találja ezeket, jó eséllyel a mi Guides bejegyzéseinket is átnézik.

 

7, Influenszer marketing

 

Az Instagram Guides egy újabb lehetőség az influenszer marketing bővítésére. Ezen a területen is dolgozzunk együtt a véleményvezérekkel, hiszen még nagyobb lehet a konverzió, ha az influenszerek kalauzaiban jelennek meg a mi termékeink, illetve ha a saját Guides posztjainkban tőlük látnak ajánlást.

Kapcsolódó cikkek