« Vissza

A “Közremködés” funkcióval mindkét fél nyer: így használd az Instagram Collab-ot

Online marketing

Az Instagram aktív felhasználói közül bizonyára mindenki találkozott már olyan posztokkal, amelyeket nem egy, hanem két fiók nevében tettek közzé. Két profil egyszerre osztja meg ugyanazt a tartalmat, és mindkét profil eléri a bejegyzés statisztikáit. Az ilyen bejegyzések a “Közreműködés” funkcióval készülnek (angolul ”Collab”), és igazi áttörés az Instagram-marketingben.

 

Hogyan használható a “Közreműködés” funkció az Instagramon?

 

Ugyanúgy kell elkezdeni, mint minden új bejegyzést, majd a poszt szerkesztésénél a taggelés funkcióra (“Emberek megjelölése”) kell kattintani.

 

A fotó vagy videó alatt jobb oldalon jelenik meg a “Közreműködő felkérése” felirat, ide kell kattintani, majd begépelni és kiválasztani az együttműködő profil felhasználónevét.

 

Ezután posztolni kell a tartalmat, majd az együttműködő partner értesítést kap a felkérésről.

 

A másik fél egy érintéssel engedélyezheti a közreműködést az erről szóló értesítésnél, ezután pedig már mindkét fél nevében megjelenik a poszt az Instagram feedben.

 

Milyen helyzetekben előnyös a funkció?

 

A “Közreműködés” funkcióval a felek olyan felhasználókhoz is eljuttathatják az üzenetüket a feedben, akik nem követik őket. Ezzel mindkét fél nyer, remek együttműködési lehetőségeket kínál. Nézzünk pár példát!

 

Márkák közötti együttműködés

 

Két márka is posztolhat együtt, ha azonos a célközönsége, de más a portfóliója. Egy közösen összeállított termék vagy szolgáltatás reklámozására például tökéletes megoldás az instagramos közreműködés, csak egyeztetni kell a kreatív anyagokat, hogy mindkét félnek megfeleljen.

 

Márkák és influenszerek közötti együttműködés

 

Az influenszerek rendszeresen mutatnak be termékeket és szolgáltatásokat, jó esetben jelzik is, hogy szponzorált tartalomról van szó. Az ilyen együttműködéseket lehet új szintre emelni, ha a véleményvezérek posztjai a reklámozó márka Instagram-oldalán is megjelennek.

 

Ezzel a funkcióval a szponzoráló márka is hozzáfér a bejegyzés statisztikáihoz, így sokkal tisztább helyzetet teremt. A cégek számára is látszik a számokon, hogy megérte-e az együttműködés, az eredmények alapján lehet alakítani a kampányon, és megalapozott döntést lehet hozni a közös munka folytatásáról.

 

A Rackhost Tudásbázison ahhoz is találtok segítséget, hogy a megfelelő influenszert válasszátok ki egy ilyen együttműködésre.

 

Egy másik Instagram-oldalunk népszerűsítése

 

Sok cég és vállalkozó több Instagram-oldalt is kezel, különböző célközönségek különböző tartalomtípussal történő kiszolgálásához. Ha van olyan bejegyzés, amely mindkét fiók követőit érdekelheti, akkor tegyük közzé mindkét profil nevében!

 

Nonprofit cég és jótékonysági akció népszerűsítése

 

Ezzel a funkcióval már úgy állhatunk ki jó ügyért, hogy a nemes célokat kitűző nonprofit cég vagy jótékonysági akció Instagram-oldalát is reklámozzuk. Nekünk csak pár extra kattintás, de a rászorulóknak extra segítség, hiszen így még több emberhez jut el az üzenet a segítségnyújtás lehetőségéről.

Kapcsolódó cikkek