A keresőoptimalizálás nem csak arra jó, hogy a Google találati listáján minél előbb szerepeljen a honlapunk. A SEO-szövegírás praktikáit máshol is lehet kamatoztatni, például a közösségi oldalakon. Ezúttal olyan trükköket mutatunk be, amelyekkel az Instagram keresőjében találhatnak ránk még nagyobb eséllyel.
Az Instagram blogján 2021 augusztusában megjelent egy rendkívül hasznos szöveg, nem is akárki a szerzője: a kép- és videómegosztó oldal vezetője, Adam Mosseri leplezte le az alkalmazás keresőjének működését. Részletesen kifejtette, hogy az algoritmus mi mindent vesz alapul. Óriási segítség ez a tartalommarketing terén, így már a SEO-optimalizálás is előtérbe került az Instagramon.
Az alkalmazás keresője nem csak a bejegyzések szövegeit pásztázza, a találati listába hashtagek, profilok leírásai, felhasználónevek és helyszínek is kerülnek. Az összes addigi aktivitásunktól is függ, hogy milyen találatokat ad az Instagram, a kereső tehát személyre szabott. Többek között a korábbi lájkjaink, követéseink és kommentjeink is számítanak.
Mit lehet tenni, hogy az Instagram keresője az oldalunkat ajánlja? Mutatunk pár tippet!
1. A profil leírásának (BIO) optimalizálása
Link a BIO-ban – szokták jelezni a bejegyzésekben, de a profil leírása nem csak arra jó, hogy a honlapunkra csalogassuk a követőket.
Az Instagram keresője elsőként figyeli a profilok nevét és felhasználónevét. A felhasználónévben különösen fontos elhelyezni az oldalunkra leginkább jellemző kulcsszót, a név és felhasználónév kettősét a kulcsszavak használatával alakítsuk, hogy minden fontos kifejezésre találatot generáljunk.
Természetesen a leírás szövegében is szerepeljenek a fontosabb kulcsszavak – nem csak sima szöveget, de hashtageket is érdemes ez alapján elhelyezni a BIO-ban.
Ha a termékünk vagy szolgáltatásunk kapcsán fontos információ a helyszín, akkor a leírásban a címet is jelezzük, ezt szintén kiemelten figyeli az Instagram keresője.
2. Hashtag-stratégia
A hashtagek használata elkerülhetetlen az Instagramon, de csak akkor hatásos, ha figyelünk az alábbi szempontokra:
- csak a témában releváns hashtageket használjunk;
- érdemes három fajta hashtaget használni: népszerű hashtag, specifikus témát (niche) jelölő hashtag, márkához tartozó egyedi hashtag;
- posztonként 3-5 hashtag használata az ideális.
3. Alt Text
Az “alternative text” rövidítése lényegében a képek leírását jelenti. Olyan szöveg ez a képek számára, mint a hashtag a posztoknak, vagy a címkék a blogbejegyzéseknek. Ez a szöveg láthatatlan a látogatók számára, csak az adott oldal kezelője és az Instagram keresője látja. Ehhez a szöveghez is érdemes a legfontosabb kulcsszavakat használni.
Hogyan kell írni Alt Textet az Instagramon? Egyszerű: a kép kiválasztása után, de még a megosztás előtt a “Speciális beállítások” menüpontra kell kattintani, majd a “Helyettesítő szöveg írása” lehetőségre, itt írható be az Alt Text.
Hogy kell eredményes Alt Textet írni? Kattints ide, korábbi cikkünkben részletesen kifejtettük a választ!