Egy új vállalkozás indításának kezdő lépései közé tartozik a név, és ezzel együtt a domain kitalálása, illetve az arculatot meghatározó logó elkészítése. Ezen a két elemen a cég megítélése is múlhat, így érdemes lépésről lépésre átvenni, hogy a munka során mire kell rendkívüli figyelmet fordítani.

A cégnév sokszor egyértelműen adja magát, de a legtöbbször hosszas gondolkodás után szólalnak fel a vállalkozók: heuréka, megvan a tökéletes név! Ilyenkor rögtön le kell csapni a hozzá illő domainre – és azokra is, amelyek hasonlítanak rá, esetleg összekeverhetők vele, nehogy kiszúrjon velünk a konkurencia. Ha foglalt a domain, ne essünk pánikba: a Rackhost domain elkapó szolgáltatásával értesítést kapunk arról, ha hamarosan lejárnak a kulcsszavakat tartalmazó domainek.

Nem csak az a fontos, hogy a domainnel azonosítani lehessen a céget, ne is legyen túl hosszú, különben nem jegyzik meg az ügyfelek és az érdeklődők. A speciális karakteret tanácsos kerülni, ha pedig külföldi piacokra is betörnénk, a legnépszerűbb nemzetközi tartományokkal (.com, .net, stb.) is foglaljunk. Ha komolyak a szándékaink, akkor ne egy évre vegyük meg a domaint, a legalább 3-5 éves időtartamot a Google keresőmotorja is jobban díjazza.

A cég online jelenlétének alakításában rögtön a következő lépés a logó elkészítése – igen, ennek előbb kell meglennie, mint a honlapnak. Az ok egyszerű: a cég értékeit és szolgáltatásait tükröző logó stílusához sokkal könnyebb és praktikusabb alakítani a honlapot, mint fordítva. Ekkor kell tehát nagyon ügyelni, hogy milyen színeket, formákat, tipográfiát és egyéb grafikai elemet használunk, hiszen ez a megjelenés később mindenhol visszaköszön majd – az üzletben, a céges ruhákon, a honlapon, a közösségi médiában, a hírlevelekben és egyéb marketing anyagokon, stb.

Épp ezért szokták mondani: grafikuson ne spóroljunk! Ne adjuk ki a feladatot egy ismerős ismerősének, aki állítólag ügyesen használja a Canva ingyenes verzióját. Bízzuk profi szakemberre, és az ajánlatkérő e-mailben vagy megbeszélésen részletezzük, hogy mit képvisel a cég és milyen képet szeretne kialakítani magáról.

Ha elégedettek vagyunk a logóval és a grafikussal, vele egyeztessünk az egyéb grafikai elemek (például Instagram-sztorikhoz használt sablonok), névjegykártyák vagy egyedi honlapdizájn megvalósításáról, hiszen ha mindez egy kézben van, sokkal egységesebb lesz a cég imázsa a világhálón.

Fontos, hogy a grafikustól kérjünk arculati kézikönyvet, hiszen a honlapot készítő webfejlesztők így tudják a logóhoz illő dizájnt kialakítani a weboldalon. Az sem árt, ha az említett szakembereknek megadjuk a grafikus elérhetőségét, hogy kérdés esetén tudjanak konzultálni egymással.

Pro tipp: a logót készítő grafikustól rendeljünk borítóképet a Facebook-oldalunkhoz, hiszen ez a felület legalább annyira meghatározó az online külcsín szempontjából, mint a weboldalunk kezdőlapja.