« Vissza

Milyen szöveget érdemes írni az Instagram-posztokhoz? – 1. rész

Online marketing

Egy Instagram-poszt két részből áll: vizuális és szöveges tartalom. Természetes, hogy a fotók és a videók kerülnek középpontba, de nem érik el a kívánt hatást, ha nem szentelünk figyelmet a bejegyzés szövegére is. Erre figyelmeztet a Social Media Examiner, így sorba is vette a legjobb szövegírói tippeket az Instagram-bejegyzésekhez, attól függően, hogy több lájkot, kommentet vagy megosztást akarunk szerezni. Innen szemezgetünk.

 

Hosszú vagy rövid szöveg sikeres az Instagramon?

 

Az Instagram-bejegyzések szövegének 2200 karakteres korlátja van, ami bőven kínál lehetőséget, de ez nem azt jelenti, hogy mindig teljesen ki kell tölteni a rendelkezésre álló helyet. Sőt, sokáig csak a rövid, – a Twitter régi limitjének megfelelő – körülbelül 140 karakteres szövegek voltak a legnépszerűbbek.

 

Az elmúlt években viszont már sokan egyetlen – vagy legalábbis a legfontosabb – közösségi oldalként használják az Instagramot, így a profilok mini blogokká alakultak. Ennek köszönhetően egyre hosszabb szövegek érték el sikereket, manapság már 400 felett jár az átlagos karakterszám, illetve a Later elemzése szerint kiemelkedően számú reakciót (lájk, komment, megosztás) váltanak ki az 1000 karakternél is hosszabb szövegek.

 

A Hootsuite elemzése szerint a 100 karakternél rövidebb szöveggel ellátott bejegyzések az átlagosnál több lájkot kapnak. A 400 karakternél hosszabb szövegek viszont az átlagosnál több kommentet eredményeznek.

 

Bármilyen szöveget is írunk, mindenképp legyen egyedi – ezt a közönség díjazza, ahogy az algoritmus is.

 

Milyen szöveg kell az Instagramon a minél több lájkhoz?

 

1, Érezzük a közönséget!

 

Ha egy szöveg rezonál a követőkkel, például pontosan átérzi, hogy milyen problémákkal küzdenek, vagy mi motiválhatja őket, akkor kérni sem kell a lájkokat. Főként ha megoldás kínálunk a gondokra, vagy éppen inspirációval szolgálunk. Ezt a legnehezebb tanulni vagy tanítani, de törekedni kell arra, hogy “érezzük a közönséget”.

 

2, Mutassuk be küldetésünket, értékeinket!

 

Nem mindig, vagy nem kizárólag a termékek és szolgáltatások miatt szeretik a márkákat. Sokszor pont az váltja ki a lájkolást, hogy pontosan látják a cég küldetését, és ez szimpatikus a követőknek. Ha rendszeresen megmutatjuk, hogy milyen értékek hajtanak minket, a lájkoknál is többet kapunk: márkahűséget.

 

3, Ünnepeljünk a követőkkel!

 

Bármilyen mérföldkövet, elismerést vagy termékbevezetést ünnepelünk, vonjuk be a követőket is. Ne magunkat ünnepeljük elsősorban, hanem az ügyfeleink és vásárlóink támogatását, amely lehetővé tette az újabb sikert.

 

4, Legyen arca a posztnak!

 

Lehet bármilyen grafikánk vagy videónk, ha nem szerepel rajta arc, sokkal kevesebb lájkot kap. Amikor csak lehet, szerepeltessünk embereket a felvételeken. Na jó, egy cuki kutya vagy macska is lájkmágnes lehet 🙂

 

Cikksorozatunk következő részében a kommentek és a megosztások maximalizására adunk szövegírási tippeket!

Kapcsolódó cikkek