« Vissza

Sokféle lehet egy Instagram-oldal leírása, íme néhány ötlet a BIO-hoz

Online marketing

Az Instagram-marketing kapcsán nem lehet elégszer hangsúlyozni: a profil leírása olyan, mint egy névjegykártya. “Nincs fontosabb az első benyomásnál: a tökéletes Instagram bio titkai” – ezzel a címmel már írtunk is cikket, érdemes elolvasni. Praktikus tanácsokkal szolgáltunk akkoriban, de “csupán” gyakorlati tippekkel. Ezúttal a megnyerő stílusokat vesszük górcső alá, hogy ne csak hatásos, de emlékezetes is legyen a bemutatkozásunk.

 

Cikkünkhöz a Hubspot összeállítását használtuk fel, amely linkel egy rendkívül hasznos tananyagra. Az ide kattintva ingyen beszerezhető e-könyvben több mint 80 sablont és példát gyűjtöttek össze a legprofibb leírások alapján – itt már szélesebb a paletta, hiszen például honlapok és Linkedin-oldalak BIO részei is megtalálhatók.

 

Visszatérve az Instagram-profilok leírásához: ez szinte már külön tudomány, sokkal többről van szó annál, hogy szerepel a nevünk, a szolgáltatásunk vagy termékünk ajánlása, és a link, ahova tereljük az érdeklődőket. Nézzük, milyen stílussal lehet ennél többet kihozni ebből a kis helyből.

 

1, Humor

 

Mindössze 150 karakter áll rendelkezésünkre, adja magát tehát a jótanács: ne gondoljuk túl! Rövid, mégis frappáns szöveget humorral is meg lehet oldani, főként, ha a célközönségünk is vevő rá. Adott esetben még a célközönségen is viccelődhetünk, így lesz igazán emlékezetes a poén. Természetesen csak akkor ajánlott ez a megközelítés, ha termékünk vagy szolgáltatásunk nem túl komoly témához kapcsolódik.

 

2, Küldetés

 

Ha nemes, vagy “csak” sokak számára hasznos küldetése van vállalkozásunknak, akkor emeljük ki ezt! Közvetítsük rögtön értékeinket, írjunk példamutató céges kultúránkról. Így nem csak az derül ki, hogy mit kínálunk, hanem az is, hogy milyen jó céllal – utóbbi lehet az igazán megnyerő. Ennek persze csak akkor van értelme, ha posztjainkkal és munkánkkal is hitelesen közvetítjük ezt az üzenetet!

 

3, Hashtag

 

Korábban már kiemeltük, hogy a kulcsszavak SEO-szempontból még hatásosabbak az Instagram BIO-ban, ha hashtagek formájában használjuk őket. Így még könnyebben ránk talál a célközönség. A releváns hashtagek egyszerű felsorolása is megfelel, de még profibb benyomást keltünk, ha a leírás szövegébe csempésszük a hashtageket. További instagramos SEO-trükkökért kattints a Rackhost Tudásbázis korábbi cikkére.

 

4, Szlogen

 

Végképp elkerülhető a leírás túlgondolása, ha csak a szlogenünket használjuk – amennyiben rendelkezünk ilyen mottóval. Könnyen felismerhető és egyszerű üzenet.

 

5, Emoji

Első ránézésre egyértelmű lesz a témánk, ha több emojit is bevetünk a leírásban. Jellemző használatuk, hogy minden sor elejére tesznek egy emojit, amely illik az adott sor szövegéhez. Persze más is lehet az elrendezés, és akár egyetlen emojit is választhatunk többször, ha az adott ikon kifejezetten jellemző a márkánkra.

 

6, Kattintás

 

Egyetlen linket lehet elhelyezni az Instagram BIO-ban, ezért használnak sokan linkgyűjtő szolgáltatásokat (itt összegyűjtöttük a legjobbakat). Amennyiben kattintásokra vadászunk, akár a leírás egyetlen célja is lehet, hogy a honlapunkra csábítjuk az érdeklődőket.

 

7, Felhívás

 

A weboldalunkra látogatás mellett másra is ösztönözhetünk az Instagram-profilban. Ha például van egy kihívásunk, csatlakozásra buzdíthatunk a szöveggel, de felhívhatjuk a figyelmet egy adománygyűjtésre is.

Kapcsolódó cikkek