Puzzle feed – ez a kifejezés egyre népszerűbb a márkaépítés témakörében. Sok szakmában az Instagram a legfontosabb marketing felület, ezen a közösségi oldalon pedig lehetnek vizuálisan teljesen különállóak a posztok, de sokkal igényesebb a profil, ha mindegyik bejegyzés illeszkedik egymáshoz. Ezzel a trükkel – egységes formákat, betűtípusokat és színvilágot használva – ízléses összhatást kelt az Instagram-oldal, akár egy profi honlap!
Több módja is van egy ilyen sablon kialakításának: be lehet vetni a Photoshop eszköztárát, kezdőknek a Canva is kézre eső kiindulási alap, aki pedig időt és energiát spórolna, kész sablonkészletet is letölthet, így minimális átalakítással sok bejegyzés előre el is készíthető. Olyan ez, mint a domain és a logó tervezése: egyszer kell rá odafigyelni, de akkor nagyon, cserébe viszont később már nem kell gondolkodni a megjelenés részletein, csak az alkotó munkára és a bejegyzése kísérő szövegére kell koncentrálni.
Pro tipp: ha sablont választunk vagy készítünk, olyanok legyenek az elemek, hogy bármilyen felosztásban illeszkedjenek egymáshoz, vagyis ne kelljen mindig egyszerre három grafikát is posztolni, hogy megtartsuk a hatásos összképet. Ez persze kreativitást és szakértelmet igényel, ezek híján jobb grafikusra bízni a sablonok elkészítését, vagy már bevált készleteket letölteni. A magyar piacon például ilyen a pikrea.hu webshop kínálata, ahol a csomaghoz még oktató videó is jár a tudatos felhasználás érdekében.
Akadnak ingyenes sablonkészletek is, de megéri fizetni egy igényesért, hiszen csak egyszer kell megvásárolni, és hosszútávra jótékony hatással lehet az online (el)ismertségünkre. Ha egy ügyfél vagy érdeklődő meglátja az esztétikus puzzle feed oldalt, rögtön plusz pontot szerzünk nála, és ki is emeljük magunkat a mezőnyből, hiszen utána minden más oldal amatőrnek tűnhet a miénkhez képest. Fontos, hogy a képek és a szövegek/idézetek egyaránt állandó részét képezzék a kommunikációnak, hiszen ezek kombinációjával lesz kellően változatos és szellős a puzzle feed.
Persze nem csak az egymásba nyúló, együtt egészet alkotó grafikák jelenthetik a megoldást, egyszerűbb módja is van egy kellemes összhatás elérésének. Mivel egy sorban három bejegyzés jelenik meg, a márka két-három legfontosabb színe is dominálhat a sablonokban, amelyek teljesen elkülönülnek egymástól. Két szín esetén két sablon kell, amelyek mindig váltják egymást, három szín esetén három sablonnal szintén tartani kell ugyanazt a sorrendet, és így azt is elérhetjük, hogy minden oszlopban ugyanaz a szín jelenjen meg. Az Instagram-oldal látogatója már ebből is látni fogja, hogy gondos stratégiával rendelkezünk.
A puzzle feed és a színek előre megtervezett kombinációja egyaránt impresszív, az Instagram közössége értékeli, ügyfél- és vásárlóvonzó hatással rendelkezik. Különösen ajánljuk azoknak, akik színvonalas megjelenésre törekednek, de nincs sok idejük az ötletelésre.