A tartalommarketinget minden esztendőben érdemes felülvizsgálni, és év közben is kísérletezni, hiszen ez a terület folyamatosan változik. Rengeteg bevált eszköz áll rendelkezésre, még több helyről és módon lehet ötleteket gyűjteni, de csak akkor érnek valamit, ha a trendek alapján használjuk fel. A Marketing Insider Group össze is állított egy listát azokról a trendekről, amelyeket 2024-ben fontosak lehetnek. Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.
Influenszer marketing
A Nielsen felmérése szerint a vásárlók 92 százaléka jobban bízik a személyes ajánlásokban (például ismerős vagy influenszer révén), mint a márkák üzeneteiben, ígéreteiben. Az influenszer marketing rendkívül erős eszköz, de csak akkor ha a megfelelő partnert választunk, elkerüljük a klasszikus buktatókat és a közös munkához eredményes stratégiát alkalmazunk.
Élő videó
Követés, kedvelés, kommentelés, megosztás, kattintás, rendelés – ilyen interakciókra vágyik minden vállalkozó és cég a közösségi médiában. Mindezt – köszönhetően az algoritmusok preferenciájának – az élő videók tudják a legkönnyebben támogatni. Az élő videók még a régi teleshop adások reneszánszát is elhozták, hiszen remek eszköz, ha instant el akarunk adni egy (sláger)terméket, de szolgáltatások bemutatására is alkalmas lehet. A felvétel gomb megnyomása előtt egészen más felkészülésre van szükség, mint egy rögzített videó forgatása esetén, ezért néhány fontos tippet meg is osztottunk már a témában.
Interaktív tartalom
Kvíz, teszt, kalkulátor, felmérés, közvélemény kutatás, virtuális túra, és még lehetne sorolni, hogy mennyi eszköz és ötlet használható fel interaktív tartalomként, amikor a vásárlókat és ügyfeleket is aktivizáljuk – még ilyen a korábban már említett felhasználói tartalom is.
Blog
A TikTok-nemzedék láttán hajlamosak vagyunk azt mondani, hogy a szöveges tartalomnak leáldozott. Csakhogy az írott szó ereje örök, így a blog sosem megy ki a divatból. A Google algoritmusa is kiemelten figyeli a hasznos bejegyzéseket, így a céges blogra érdemes időt, pénzt és energiát fordítani.
Mesterséges intelligencia
Az online marketingben épp az előbb említett blogbejegyzések megírása kapcsán merül fel legtöbbször a mesterséges intelligencia használata, de érdemes óvatosan kell bánni a technológiával.
A ChatGPT és a hozzá hasonló eszközök sokkal inkább ötleteket és szerkeszthető alapot adhatnak a tartalommarketinghez, de az emberi kreativitás, az adatok ellenőrzése és további források keresése nélkülözhetetlen, illetve kiemelkedően fontos, hogy egyedivé tegyük a szövegeket, megfelelve a célközönségünk ízlésének, elvárásának.
Természetesen közösségi médiás posztokhoz is kérhetünk ötleteket és szövegezést, amelyet már egy fokkal bátrabban lehet használni, de az emberi munkát még teljesen nem helyettesítheti – már csak azért sem, mert a megfelelő parancsokat is az emberektől kapja a mesterséges intelligencia.
Talán a keresőoptimalizálás az a terület, amelyben a mesterséges intelligencia a legtöbb segítséget adja a marketingeseknek, a ChatGPT kapcsán adtunk is néhány SEO-tippet.