Fejtegettük már, hogy a ChatGPT – és általánosságban a mesterséges intelligencia – milyen hatással lesz a marketingre, de most a keresőoptimalizálásra gyakorolt hatást vizsgáljuk. Egész pontosan azt, hogy a ChatGPT hogyan tudja hatékonyabbá tenni a SEO-stratégiát – ehhez Neil Patel blogbejegyzéséből szemezgetünk.
Mielőtt a konkrét tippekre térünk, két fontos megjegyzés:
- a ChatGPT válaszainak minősége nagyban függ attól, hogy a kér(d)éseinket mennyire gondoljuk át jól és hogyan fogalmazzuk meg, milyen részletes kritériumokat adunk meg;
- a ChatGPT válaszait ne vegyük készpénznek, nem érhet aranyat minden válasz, alaposan meg kell fontolni, hogy milyen javaslatot fogadunk meg.
Kapcsolódó kulcsszavak
Elég néhány fontos kulcsszót megtalálni, amelyre nagyrészt alapozzuk a SEO-stratégiánkat, de a hosszabb távú célokhoz fontos a kapcsolódó kulcsszavakat is megtalálni, listázni és felhasználni. Ez komoly kutatómunkát igényelhet, ennek nagy részét a ChatGPT is megspórolhatja.
Csak meg kell kérnünk, hogy az alapvető kulcsszavainkhoz és/vagy stratégiánkhoz listázzon sok kulcsszót, és pár másodpercen belül már válogathatunk is az ötletek közül.
Ezután azt is meg lehet tenni, hogy a kiválasztott kapcsolódó kulcsszavakhoz egyenként kérünk kapcsolódó kulcszavakat, így egy-egy téma lehetőségeit még inkább körüljárjuk.
Kapcsolódó szöveg
Ha megvan a kulcsszavak alaposan kibővített listája, jöhet a második lépés: egyenként szövegeket kérni az egyes kulcsszavakhoz. Ezek lehetnek hosszabb szövegek is, vagy arra is kérhetjük a ChatGPT-t, hogy Instagram-bejegyzések rövid, frappáns leírását adja meg a témához.
Egy ilyen szöveg megmozgathatja a fantáziánkat, főként akkor, ha precíz kérés előzte meg. Például egy mondatot megér a válasz kérése előtt, hogy milyen jellegű és stílusú cégnek van szüksége a szövegre és mi a célközönsége.
Meta leírás
Ha egy ChatGPT-vel megtalált kulcsszó annyira tetszik nekünk, hogy komolyabban is foglalkoznánk vele – akár egy keresőoptimalizált blogbejegyzést vagy egy landing oldalt is létrehoznánk a témában –, akkor a kulcsszóhoz kapcsolódó meta leírásra kérhetünk több változatot.
Nem kell feltétlenül egyet elfogadni, válogathatunk is a meta leírások egyes részeiből. A végső sikerhez persze nem árt tudni, hogy mitől jó egy meta leírás, ehhez ide kattintva adunk segítséget.
Lehetséges kérdések
Ha egy kulcsszóval ennyire részletesen foglalkozunk, akkor nem árt listázni a témához kapcsolódó, lehetséges kérdéseket. A “Gyakran Ismételt Kérdések”, vagyis GYIK oldal tartalmához is adhat ötleteket a ChatGPT, így már előre nagyobb eséllyel tudjuk, hogy a vásárlók és ügyfelek mire kérdeznek majd rá.
Témaötletek a tartalommarketinghez
A ChatGPT tényleg olyan lehet, mint egy asszisztens, és ezt a – SEO-t is befolyásoló – tartalommarketing kapcsán is bizonyítja, remek témaötletekkel.
Csak kérjük meg, hogy egy kulcsszó vagy téma köré adjon feldolgozási javaslatokat, és mindegyik témához írja oda, hogy milyen típusú tartalom passzolna hozzá. Meglepő, hogy milyen ötletes és részletes válaszokat ad ilyen esetben!