Webtárhely létrehozás

Amennyiben kiválasztotta webtárhely csomagjaink közül az Önnek megfelelőt, nincs más dolga, mint befizetni a szolgáltatás ellenértékét. Az átutalást vagy a bankkártyás fizetést követően, rendszerünkben rögzítésre kerül befizetése és aktívvá válik a választott tárhely. Amint a számla rendezve van, az admin felületen belül, a szolgáltatások menüpont alatt található webtárhelyek alpontban láthatja a megrendelt tárhely szolgáltatást. A befizetést követően „nincs fizetve” eltűnik és a befizetés dátuma kerül a helyére. A webtárhely státusza ezzel felhasználhatóra változik. Ezt követően van lehetőség a domain elhelyezésére a webtárhely alá a következő módon:

  1. A tevékenységek oszlopban az aktiválás gombra kell kattintani.
  2. A felugró ablakban meg kell adni a domain státuszát, mely lehet:
    • Új domain: most kívánja lefoglalni és kifizetni a domaint.
    • Rendszerünkben lévő saját domain: a legördülő menüből ki kell választani azt a domain, amit a webtárhely alá kíván helyezni. Erre csak akkor van lehetősége, ha van a Rackhost.hu-nál kezelt domain neve.
    • Külső domain használata: ezt az opciót kell választania, amennyiben már van olyan bejegyzett domain neve, amit a webtárhely alá kíván elhelyezni, ugyanakkor az nem a Rackhost.hu-nál van kezelve.
  3. Majd a hozzáadás gomb segítségével tudja a domain nevet és a webtárhelyet párosítani. Amennyiben a későbbiekben szeretné az adott domaint lecserélni egy másik domainre, úgy lehetősége van törölni a domaint.
  4. Ahhoz, hogy a szolgáltatás megfelelően működjön, a megadott domain rekordjait a szolgáltatójánál a következőképpen állítsa be:
    • „A rekordját” állítsa be a tárhely Szerver IP cím oszlopában található értékre (pl.: 91.227.138.32-re, 91.227.138.30-ra, vagy 91.227.139.152-re).
    • „MX rekordját” állítsa be erre az értékre: mail.rackhost.hu
    • „MX rekord priorítását” állítsa be erre az értékre: 10
    • Mindkét rekord esetén a „ttl” értékét állítsa be erre az értékre: 3600
  5. Domainje rekordjait nálunk is kezelheti a DNS-24 szolgáltatás használatával, ehhez domain-ja „NS rekordjait” a szolgáltatójánál állítsa be ezekre az értékekre:
    • ns1.dns24.hu
    • ns2.dns24.hu

Miután létrehoztuk a saját honlapunkat, következő lépésként fel kell töltenünk a honlap fájljait a számítógépünkről egy szerverre, annak érdekében, hogy azok más felhasználók számára is láthatóvá váljanak. Ehhez a művelethez általában egy FTP kliensnek nevezett speciális programot kell használni. Az FTP kliens egy olyan program, amely összeköttetést hoz létre a lokális merevlemez és a szerver között, ezzel téve lehetővé a fájlok átcsoportosítását. Ez a folyamat nagyon hasonlít ahhoz, amikor a merevlemezről egy külső adathordozóra másolunk át fájlokat. Az FTP kliens használatához a következőket kell tudnunk:

  • Az FTP host nevét. Ezt könnyedén megtudhatjuk a hoszting szolgáltatónktól.
  • Az FTP felhasználó nevet. Ezt gyakran saját magunk választhatjuk ki, amikor leszerződünk a hoszting szolgáltatóval, de megeshet az is, hogy már készen kapunk egyet a szerződéskötés után.
  • Az FTP-hez való hozzáférést lehetővé tevő jelszó. Ezt saját magunk választhatjuk meg.

Vannak természetesen más alternatívák is. Alternatívák lehetnek az olyan software-ek, amiknek a segítségével létrehozhatjuk a honlapunkat (például a Microsoft Frontpage). Ezek a programok lehetővé teszik, hogy honlapunkat FTP kliens használata nélkül töltsük fel a szerverre. Ebben az esetben is meg kell adni a fentebb már említett adatokat, és miután ez megtörtént, a honlapunk automatikusan felkerül a szerverre. Amennyiben szeretne új FTP-t létrehozni, úgy a következőket kell tennie:

  1. Jelentkezzen be a rackhost.hu oldalon az admin felületére. (Ehhez a szolgáltatás megrendelésekor megadott e-mail címére és a felhasználói jelszavára lesz szüksége.)
  2. A belépést követően a Szolgáltatások menü alatt a webtárhelyek menüpontot kiválasztva láthatja nálunk kezelt webtárhelyeit melyekre FTP-k hozhatóak létre.
  3. Itt a megfelelő tárhely mellett válassza a beállítások opciót.
  4. Ezt követően válassza az FTP opciót.
  5. Az új FTP felhasználó gomb segítségével tudja megadni a kívánt paramétereket.

Természetesen akár több FTP létrehozására is lehetősége van a webtárhely specifikációinak méretkorlátait figyelembe véve. Amennyiben a meglévő FTP fiók jelszavát kívánja megváltoztatni, szintén ezen a menüponton belül van rá lehetősége.

Beállítások profilon belül

  1. Felhasználói adatok: telefonszám, jelszó, számlázási adatok beállítása
  2. Számlák: befizetett számlák: kiállítás, befizetés dátuma, letöltési lehetőség. Ha még nincs befizetve, azt is itt látjuk
  3. Szolgáltatások:
    • DNS szerver: domain névre és a rekordok szerkesztésére is kattinthatunk: névszerverek és dátumok: tulajdonosi adatok, kapcsolattartó, lent rekordok szerkesztése. Rekordok szerkesztése: SOA rekordok, NS rekordok, A, CNAME, SPF, TXT rekordok, MX rekordok
    • E-mail postafiók:
      • Saját e-mailcím: a megfelelő domain névvel egy sorban a Részletek opciót kiválasztva van lehetőség új postafiók megadására.
      • Domain átirányítás: domain alias megadása a már meglévő e-mail domainjéhez. Ezzel lehet a név@alias-domain-re érkező leveleket a név@céldomain-re átirányítani.
      • Catch-all átirányítás: a már létező e-mail domainhez és postafiókhoz lehet cathall-t létrehozni. A cathall domain céldomain postafiók páros létrehozása után minden olyan e-mail, ami a catchall domain alá érkezik, függetlenül attól, hogy létező postafiók-e, a célpostafiókra lesz továbbítva.
      • Postafiók aliasz: meglévő postafiókhoz hozhatunk létre aliaszt.
      • Postafiók átirányítás: egy már meglévő postafiókunkra irányíthatjuk át levelezésünket.
    • Saját domainek: rekord beállítások, tulajdonosi és adminisztratív kapcsolattartói adatok módosítása, megadása.
    • Virtuális szerverek: virtuális szerver szolgáltatással kapcsolatos információk.
    • Webtárhelyek: lehetséges tevékenységek: webtárhelyhez rendelt domain törlése minden beállítással együtt vagy tárhelyhez kapcsolódó beállítások:
      • FTP: új FTP felhasználó létrehozása.
      • SSH: új SSH felhasználó létrehozása, olyan hálózati protokoll, mely a távoli és helyi számítógépek között létesít biztonságos kapcsolatot.
      • Adatbázis: új adatbázis létrehozása. Az adatbázis elérésére két lehetőség van: SSH konzolról: mysql -h $Kiszolgáló$ -u $Felhasználónév$ -p $Adatbázis$ vagy az adatbázis menüponton belül a linkre kattintva.
      • Cron: cronjobok, időzített feladatok futtatásának beállítása.
      • Statisztika
      • Aliasz: az adott tárhelyre irányíthat át több domaint, az oldal alternatív domain címeinek megadása.