Annyi ingyenes vagy olcsó online lehetőség segíti egy vállalkozó életét, hogy elmondhatjuk: soha nem volt olyan könnyű vállalkozást indítani, mint korunkban. Ez a felszabadító környezet olyan egyéni vállalkozóknak is lehetőséget adott, akik digitális nomádként a világ bármely tájáról irányíthatnak projekteket. Épp ezért egyre több fiatal dönt úgy, hogy vállalkozó lesz. De mit is kell átgondolni, mielőtt belevágnánk a nagy kalandba? Cikksorozatban járjuk körbe a vállalkozás indítása előtti teendőket, az első és második rész után jön a folytatás.
Hajlandóak vagyunk személyes márkát építeni?
Ha sok – néhány éves tapasztalattal rendelkező – vállalkozót megkérdezünk, mit csinálna másként, ha újrakezdhetné, jó néhányan mondják azt: személyes márkát építenének.
Persze a szép céges logó és az ügyesen kiválasztott domain, a jól csengő cégnév, a szuper honlap és blog is fontos, de az első években még könnyebben és gyorsabban érhetők el a célok, ha mindezek mellett személyes márkára építhetünk.
Ha ugyanis szakemberek vagyunk és olyan tartalmakat osztunk meg, amelyek (tovább) növelik a bizalmat, sokkal inkább kapcsolódnak hozzánk, és ezáltal a vállalkozásunkhoz is.
Az első ügyfelek és vásárlók többnyire ismerősök közül, vagy ismerősök ajánlására szoktak érkezni, ezt a hatást alaposan erősíthetjük egy tudatosan erősített személyes márkával. Arról, hogy ez kinek való és miért jó, hosszabban is írtunk korábban.
Van elegendő tartalékunk a bankszámlán?
Természetesen a vállalkozás elindítása is annál nehezebb, minél kevesebb pénzünk van, de ami még fontosabb: elképesztően nehéz olyan döntéseket hozni, amelyek a vállalkozás fejlődését szolgálják, ha közben attól félünk, hogy a kevés tartalékunkat elveszítjük.
Legyen annyi pénzünk, amennyi előzetes felmérés szerint elég az induláshoz és az első évhez, és nem félünk elveszíteni – főként ha jól fektetjük be és visszajön, kamattal együtt.
Persze ez a döntés élethelyzettől és egyéniségtől is függ, hiszen valaki kétmillió forintot nem fél elveszíteni, viszont valaki tízmillió forint birtokában is tart a vállalkozás indításától.
Meg tudunk szabadulni a rossz szokásainktól?
Csak néhány példa, amely rontja a vállalkozásunk sikerének esélyeit:
- halogatás;
- pénz elherdálása;
- egészségtelen étkezés;
- kevés alvás;
- lustaság;
- órákig tartó tévénézés;
- későn ébredés;
- cigarettázás;
- rendszeres alkoholfogyasztás.
Az ehhez hasonló, rossz szokások csak visszahúznak minket a siker felé vezető úton, vagy épp miattuk rá sem tudunk lépni a helyes útra.
A sikerhez folyamatos fejlődés szükséges, viszont rossz szokásokkal még az alapvető feladatainkat sem tudjuk elvégezni, vagy rossz minőségben tesszük azt, fejlődésre pedig nem marad idő, energia, pénz.
Helyettük vegyünk fel jó szokásokat, kezdésként ajánlunk két bestseller könyvet a témában:
Ha csak ezt a két könyve elolvassuk, majd megfogadjuk a bennük foglalt tanácsokat és tippeket, máris sokat tehetünk a vállalkozás sikeréért.
A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.