Bármely cég megalapításakor rengeteg tényezőt kell szem előtt tartanunk. Miután megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy saját vállalkozást szeretnénk indítani, a formalitásokon túl, nagy figyelmet kell szentelni a cég imázsára, hiszen nem mindegy, hogy a vásárló fejében milyen kép fog kialakulni termékeinkről, szolgáltatásainkról.

A cégimázs részét olyan tényezők képezik, amelyekkel a fogyasztó vizuálisan találkozik, többek között ide sorolható minden arculati elem, például a márkajelzés vagy logó, a színek, ráadásul a cég neve is.

A névválasztás egy vállalkozás esetében megannyi fejtörést okozhat, hiszen nem mindegy, hogy a potenciális fogyasztó milyen névvel találja szembe magát. Manapság nem elég, ha a vállalkozás tulajdonosának tetszik a név, meg kell győződjön arról is, hogy másoknak is ugyanolyan hangzatosan cseng a kitalált név. 

Összegyűjtöttük, hogy mire kell a leginkább ügyelni a cégnév megalkotása során és válaszolunk arra a kérdésre, hogy milyen legyen vállalkozásunk neve?

  • Egyszerű és értelmes: Olyan nevet válasszunk, ami meglévő kifejezés vagy fogalom és kapcsolódik a vállalkozás fő tevékenységéhez. Előfordulhat, hogy kitalált névvel rendelkező cég vált sikeressé, de abban az esetben egy jól kidolgozott marketing stratégia áll mögötte, hogy az emberek megjegyezzék és azonosítani tudják a márkát.
  • Könnyen megjegyezhető: Egy bonyolult vagy hosszú, túl sok szóból álló név megnehezítheti annak felidézését, így nem célszerű mindent belesűríteni egy névbe.
  • Figyelemfelkeltő és hangzatos: Az a jó cégnév, amely beleég az emberek agyába és, ha meghallja vagy látja leírva valaki, akkor társítani tudja a vállalkozás profiljához.
  • Jól értelmezhető: A magyar nyelvben megeshet, hogy félreértelmezünk egy-egy kifejezést, de előfordulhat ez más nyelveknél is, ezért óvatosan kell bánnunk kreativitásunkkal, hogy egy jól asszociálható cégnevet kapjunk végeredményül.
  • Univerzális: Ha a jövőben előfordulhat külföldi terjeszkedés cégünk esetében, jó ha előre tervezünk és olyan nevet választunk, amely a határokon túl is megállja a helyét, így elkerülhető egy esetleges félreértés jövendőbeli ügyfeleinkkel vagy partnereinkkel.
  • Egyedi: Ügyeljünk arra, hogy olyan nevet találjunk ki, ami megkülönböztet a hasonló termékekkel vagy szolgáltatással rendelkező versenytársaktól. Ugyanakkor fontos szempont, hogy ne skatulyázzuk be túlságosan vállalkozásunk nevét egy régió vagy családnév hozzáadásával, ha későbbiekben terjeszkedni szeretnénk.

+1 tipp: Kérjük ki leendő ügyfeleink véleményét vagy kérjünk tőlük tanácsot névválasztáshoz! Egy harmadik fél bevonása leegyszerűsítheti a névválasztás folyamatát.

Amint megvan a tökéletes név, célszerű az online térre is figyelmet fordítva létrehozni egy weboldalt és lefoglalni egy szimpatikus domain nevet, nehogy más tegye, így tökéletesen kapcsolódni fog a céghez.