« Vissza

Mit kell átgondolni, mielőtt vállalkozást indítanánk? – 4. rész

Vállalkozás

Annyi ingyenes vagy olcsó online lehetőség segíti egy vállalkozó életét, hogy elmondhatjuk: soha nem volt olyan könnyű vállalkozást indítani, mint korunkban. Ez a felszabadító környezet olyan egyéni vállalkozóknak is lehetőséget adott, akik digitális nomádként a világ bármely tájáról irányíthatnak projekteket. Épp ezért egyre több fiatal dönt úgy, hogy vállalkozó lesz. De mit is kell átgondolni, mielőtt belevágnánk a nagy kalandba? Cikksorozatban járjuk körbe a vállalkozás indítása előtti teendőket, az első, második és harmadik rész után jön a folytatás.

 

Van elég türelmünk a sikerhez?

 

Rengeteg téren kell remekelni egy vállalkozás kiugró sikeréhez, de ha ez adott is, van még egy apróság, ami nélkül semmit sem ér az ambíció és a minőségi munka: a türelem.

 

Bármilyen jók is vagyunk a szakmában, egy vállalkozás beindulásához idő kell, általában évekig kell dolgozni a nagy “áttörésig”. Sőt, sokan az első évek tapasztalatai után teljesen átformálják a vállalkozást, és indulhat szinte minden elölről.

 

Meg tudjuk oldani a célközönség problémáját, ki tudjuk szolgálni az igényüket?

 

A sikeres vállalkozások általában vagy egy problémára kínálnak remek megoldást, vagy valamilyen más igényt szolgálnak ki. Ha nem tudunk segíteni az embereknek és/vagy igényük sincs a termékünkre vagy szolgáltatásunkra, akkor csak időt, pénzt és energiát pocsékolunk a vállalkozással.

 

A vállalkozások több mint 40 százaléka azért bukik meg, mert nincs igény arra, amit nyújtanak. Érdemes tehát egy kis piackutatást végezni, illetve feltenni magunknak a kérdést: valóban tudunk olyan terméket vagy szolgáltatást kínálni, amelyre igény van?

 

Mi az erősségünk?

 

A cikksorozat elején hangsúlyoztuk, hogy össze kell írnunk, hogy mi mindennel szeretünk foglalkozni, hiszen ezek kombinációjából állhat össze a vállalkozás témája. Ehhez kapcsolódik a másik tanács: azt is át kell gondolni, hogy milyen erősségeink vannak.

 

Remekül prezentálunk? Kiváló a marketing érzékünk? Tökéletesen megértjük magunkat a célközönséggel? Nagyszerű a szervezési készségünk? Személyiségünkből adódóan jó főnökök lehetünk? Oldalakon keresztül lehetne még sorolni a hasonló kérdéseket.

 

Mi mindenben vagyunk erősek, és mi minden palástolja a gyengeségeinket? Ezt is gondoljuk át, hiszen az így kialakuló teljes kép is befolyásolja, hogy mivel lenne érdemes foglalkoznunk, a vállalkozáson belül milyen szerepet lenne érdemes vállalnunk, és milyen feladatokat kellene inkább másoknak kiadnunk, delegálnunk.

 

Össze tudunk állítani egy csapatot?

 

Ha már szóba került a feladatok kiosztása: előbb-utóbb kell egy csapat! Persze vannak olyan egyéni vállalkozások, amelyeket hosszabb távon is egyedül visznek, de többnyire szükség van kollégákra és/vagy külsős segítségre.

 

Meg kell találni a megfelelő embereket a megfelelő pozíciókhoz. Ha már az elejétől több kollégával számolunk, már a vállalkozás indítása előtt fontos castingot tartani.

 

Képesek és hajlandóak vagyunk gyorsan változtatni?

 

Természetes, hogy hibákat követünk el egy vállalkozásban, főként az elején fogunk bukdácsolni. Az a fontos, hogy a hibákból gyorsan tanuljunk, gyorsan változtassunk, és ha valami nem működik – például egy termékre vagy szolgáltatásra nem mutatkozik igény –, azt tudjuk elengedni.

 

A folytatás cikksorozatunk következő részében olvasható.

Kapcsolódó cikkek