A mesterséges intelligencia lépésről lépésre hoz alapvető változásokat az életünkben, és ezzel együtt például a gazdaságban, az online marketingben vagy a foglalkoztatottságban. Ezért is figyelemreméltó a Backlinko szakmai blogjának bejegyzése, amely egy csokorba szedte a mesterséges intelligencia világának legfrissebb, 2024-es statisztikáit – innen szemezgetünk érdekes adatokat.
A legfontosabb statisztikák a mesterséges intelligenciáról:
- A mesterséges intelligenciára épülő szoftverpiac értéke az előrejelzések szerint 2027-re elérheti a 251 milliárd dollárt, ráadásul ez az összeg nem tartalmazza a generatív mesterséges intelligencia szoftverek értékét. Összehasonlításul: 2022-ben ez az érték 64 milliárd dollár volt.
- A generatív mesterséges intelligencia platformokra és alkalmazásokra fordított kiadások a becslések szerint 2027-re több, mint 55 milliárd dollárt tesznek ki.
- 2023-ban a mesterséges intelligenciára építő induló vállalkozásokba 50 milliárd dollár kockázatitőke-befektetés irányult világszerte. Ez az összes startup befektetés hozzávetőleg 17,5%-át tette ki.
- Az előrejelzések szerint csak a generatív mesterséges intelligencia által generált piaci bevétel közel 40 milliárd dollár lehet 2028-ra.
- Már most több mint 1500 olyan vállalat működik világszerte, amely kizárólag mesterséges intelligencián alapuló szoftverekkel foglalkozik.
- Az ezer főnél többet foglalkoztató nagyvállalatok 42 százaléka már most aktívan használja a mesterséges intelligenciát.
- A ChatGPT weboldalának több mint 140 millió aktív felhasználója van.
- Egy nemzetközi felmérésben a marketinges döntéshozók 15 százaléka állította, hogy munkájához széles körben használja a mesterséges intelligenciát, további 51 százalék pedig kisebb mértékben ugyan, de szintén használja az MI-t a munkájához.
- Ugyanebben a kutatásban a marketing vezetők 29 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő egy évben nagy valószínűséggel növelni fogja a mesterséges intelligencia szerepét a munkájában.
- A marketing világában a generatív mesterséges intelligenciát ebben az 5 feladatkörben használják leginkább: adatelemzés (62%), ügyfélélmény személyre szabása (60%), képek és videók generálása (59%), kampány létrehozása (56%), keresőoptimalizálás, vagyis SEO (56%).
- Szövegírás esetén a marketing szakemberek több, mint fele (53%) fordul a mesterséges intelligenciához, hogy publikálás előtt módosításokat végezzen a szövegen.
- A marketing szakemberek ezeket a mesterséges intelligencia eszközöket használják leggyakrabban: chatbotok (53%), szöveggeneráló eszközök (44%), vizuális eszközök (44%), audio eszközök (31%).
- A tartalomkészítés terén ezek a legnépszerűbb felhasználási módok: ötletek és inspiráció (45%), vázlatok készítése (31%).
- A szellemi munkát végző alkalmazottak 64 százaléka szerint produktívabb munkát végeznek a generatív mesterséges intelligencia használatával.
- Az előrejelzések szerint a következő években világszerte mintegy 85 millió munkahely szűnik meg a mesterséges intelligencia miatt.