Teste és lelke is meghálálja: 7+1 tipp a kényelmes home office kialakításához

Az elmúlt egy évben rengeteg ember kényszerült a távmunkára, de a következő listánk talán még azoknak is tud újat mutatni, akik már korábban is élvezték a home office előnyeit. Van ugyanis néhány tippünk, amelyek sokkal kényelmesebb és egészségesebb otthoni munkavégzést tesznek lehetővé. 1, Szék Az első és legfontosabb teendő: fontolóra venni egy új, ergonomikus, minden […]

Kinek való és miért jó az énmárka építése?

Jó vagy a szakmádban? Ha az értékeidet és sikereidet hitelesen tudod kommunikálni, akkor érdemes belevágni az énmárka építésébe. De pontosan kinek is való a személyes brand? És ha már ez a téma folyik a csapból is az online marketing világában, akkor miért éri meg magunkból “terméket” csinálni? Íme egy csokor a leginkább bevált válaszokból. Rögtön […]

Nem vagy elég produktív távmunkában? Benjamin Franklin tanácsai segíthetnek!

A pandémia rengeteg embert kényszerített arra, hogy a már megszokott iroda helyett otthonában dolgozzon, de ez nem mindenkinek áldás. Sokaknak inkább átok, hiszen egyedül nehezebb fenntartani a lendületet, mint közösségben. Pedig a megoldás kulcsa rég a kezünkben van: Benjamin Franklin olyan időbeosztási tippeket hagyott ránk a memoárjában, amelyekkel a home office sokkal produktívabb lesz. A […]

Home office-trükk halogatás ellen: a pomodoro-módszer

Az otthoni munkavégzés egyszerre lehet áldás és átok. Utóbbit főként az utolsó pillanatra halogató emberek érzik, vagy azok, akik sokszor engednek a feladat elvégzését – és a lendületet is – megakasztó tevékenységek kísértésének, például a közösségi oldalak átnézésének. Megváltozhat az életük, ha bevetik az időbeosztás népszerű technikáját: jöjjön a pomodoro-módszer! Az 1980-as évek végén egy […]

Még nem értünk a lista végére: újabb érvek a home office mellett

Korábban felsorakoztattunk néhány érvet az otthoni munkavégzés mellett, de ahogy elmerültünk a témában, csak tovább sorjáztak a home office előnyei. Jöjjenek az újabb meggyőző tényezők! Állati jó! Képzeljük el, ahogy egy finom kávé mellett elmerülünk a munkában, és közben a macskánk dorombol mellettünk. Ennél kellemesebb körülményeket nehéz lenne teremteni, és néhány állatbarát munkahelyet leszámítva ez […]

A hatékony munkavégzés egyre nagyobb kérdése: meeting vagy e-mail?

“Ezt meg lehetett volna oldani egy e-mailben is!” – gondoljunk bele, hány alkalommal éreztük ezt egy fárasztó, unalmas és időrabló meeting után. A pandémia miatt a főnökök rákaptak a videókonferenciákra, talán túlságosan is, így a meetingek létjogosultságát egyre többször kérdőjelezzük meg. A “meeting vagy e-mail?” kérdés nem egyszerű, de íme néhány fogódzkodó a döntéshez. “Sokszor […]

Mutassuk a legjobb arcunkat: 7 hasznos tipp a webkonferenciákhoz

Az irodában kényesen ügyelünk arra, hogy milyen arcunkat mutatjuk a kollégáknak, és főleg a feletteseinknek. Az öltözékünk, a sminkünk, a hajviseletünk, az íróasztalunk és egyéb tényezők egyaránt számítanak a megítélésünkben, amelyen akár a munkánk is múlhat. A járvány miatt egyre gyakoribb webkonferenciákon viszont a home office kényelmében hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt az igényességet, pedig pár […]

Ne kövess el klasszikus GDPR-hibákat az adatkezelési tájékoztatónál!

Minden vállalkozó rémálma, hogy büntetést kapjon GDPR-ügyben a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), hiszen az összeg elérheti az előző évi forgalmunk 4 százalékát is. Akár csak egy e-mail form van a cég honlapján, akár egy webshopot üzemeltetünk, mindenképp szükség van egy tökéletesen megírt adatkezelési tájékoztatóra. Soroljuk a klasszikus hibákat, hogy mindannyian tanuljunk belőlük. Ne pipáljuk ki előre! […]

Gyakorlati tippek a vállalkozások ötletbörzéjéhez

A vállalkozások – főként a kezdő cégek – esetén minden ötlet jól jön, legyen szó akár termékfejlesztésről, akár közösségi médiában megosztható bejegyzésről, akár szakmai blogbejegyzésről. Az ihletszerzést bízhatjuk a sorsra is, de jobban járunk, ha irányítjuk a brainstorming folyamatát, és pár online megoldással kihozzuk belőle a legtöbbet. Hol és hogyan szállhat meg minket az ihlet? […]

Milyen költségekkel kell számolnunk, ha katások leszünk?

Katás egyéni vállalkozónak lenni nagyon egyszerűnek és olcsónak tűnik, legalábbis első ránézésre. Tudnunk kell: ha egy főállásról váltunk, minden költségért mi felelünk. Észben kell tartani, hogy milyen anyagi ráfordítással jár ez az adózási forma, és akkor nem lehet gond. Alanyi adómentes egyéni vállalkozási formával havi 25, 50 vagy 75 ezer forinttal meg is vagyunk az […]

Domain és logó – ezekre egyszer kell figyelni, de akkor nagyon!

Egy új vállalkozás indításának kezdő lépései közé tartozik a név, és ezzel együtt a domain kitalálása, illetve az arculatot meghatározó logó elkészítése. Ezen a két elemen a cég megítélése is múlhat, így érdemes lépésről lépésre átvenni, hogy a munka során mire kell rendkívüli figyelmet fordítani. A cégnév sokszor egyértelműen adja magát, de a legtöbbször hosszas […]

Új vagy a piacon? Szűk közönséget célozz!

Aki sokat markol, keveset fog – a kezdő vállalkozók klasszikus hibáját remekül összefoglalja a közmondás. Akár a gyarapodási vágy, akár a népszerűség hajszolása, akár a megfelelési kényszer lenne a mozgatórugója annak, hogy a teljes piacot megcélozzuk egy szolgáltatással, ne tegyük. Ma már ugyanis szinte lehetetlen olyan üzleti területet mondani, ahol nem a bőség zavara fogadja […]

Hogyan válasszunk nevet vállalkozásunknak?

Bármely cég megalapításakor rengeteg tényezőt kell szem előtt tartanunk. Miután megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy saját vállalkozást szeretnénk indítani, a formalitásokon túl, nagy figyelmet kell szentelni a cég imázsára, hiszen nem mindegy, hogy a vásárló fejében milyen kép fog kialakulni termékeinkről, szolgáltatásainkról. A cégimázs részét olyan tényezők képezik, amelyekkel a fogyasztó vizuálisan találkozik, többek között […]

Időmenedzsment módszerek munkáltatóknak és vállalkozóknak

Számos oldalról meg lehet közelíteni azt a kérdést, hogy a munkáltatók vagy a munkavállalók szerencsésebbek, ha az idejük beosztásáról és magáról a szabadidőről van szó. Alkalmazottként az ember leggyakrabban – amennyiben nem kötetlen munkaidőben dolgozik például home office-ban – egy beosztáshoz igazítja a napirendjét, a hobbijait, a kikapcsolódást. Azonban előnyt élvez a vállalkozóval szemben abban […]

Az ideális logó kiválasztása

A logó a görög „szó” kifejezésből származik, amely megfelelően takarja a szó mai nyelvhasználatban közismert tartalmát. Az emberi agy képes arra, hogy képeket szavakkal, jelentésekkel azonosítson, a cégek pedig ezt kihasználva alkotják meg a logójukat azzal a céllal, hogy valamilyen többletinformációval lássák el a vásárlót, jelképeik tükrözzék az arculatot.  Számos logótípus létezik, amelyek közül válogathatsz, […]