Még nem értünk a lista végére: újabb érvek a home office mellett

Korábban felsorakoztattunk néhány érvet az otthoni munkavégzés mellett, de ahogy elmerültünk a témában, csak tovább sorjáztak a home office előnyei. Jöjjenek az újabb meggyőző tényezők! Állati jó! Képzeljük el, ahogy egy finom kávé mellett elmerülünk a munkában, és közben a macskánk dorombol mellettünk. Ennél kellemesebb körülményeket nehéz lenne teremteni, és néhány állatbarát munkahelyet leszámítva ez […]

A hatékony munkavégzés egyre nagyobb kérdése: meeting vagy e-mail?

“Ezt meg lehetett volna oldani egy e-mailben is!” – gondoljunk bele, hány alkalommal éreztük ezt egy fárasztó, unalmas és időrabló meeting után. A pandémia miatt a főnökök rákaptak a videókonferenciákra, talán túlságosan is, így a meetingek létjogosultságát egyre többször kérdőjelezzük meg. A “meeting vagy e-mail?” kérdés nem egyszerű, de íme néhány fogódzkodó a döntéshez. “Sokszor […]

Mutassuk a legjobb arcunkat: 7 hasznos tipp a webkonferenciákhoz

Az irodában kényesen ügyelünk arra, hogy milyen arcunkat mutatjuk a kollégáknak, és főleg a feletteseinknek. Az öltözékünk, a sminkünk, a hajviseletünk, az íróasztalunk és egyéb tényezők egyaránt számítanak a megítélésünkben, amelyen akár a munkánk is múlhat. A járvány miatt egyre gyakoribb webkonferenciákon viszont a home office kényelmében hajlamosak vagyunk elfelejteni ezt az igényességet, pedig pár […]

Ne kövess el klasszikus GDPR-hibákat az adatkezelési tájékoztatónál!

Minden vállalkozó rémálma, hogy büntetést kapjon GDPR-ügyben a Gazdasági Versenyhivataltól (GVH), hiszen az összeg elérheti az előző évi forgalmunk 4 százalékát is. Akár csak egy e-mail form van a cég honlapján, akár egy webshopot üzemeltetünk, mindenképp szükség van egy tökéletesen megírt adatkezelési tájékoztatóra. Soroljuk a klasszikus hibákat, hogy mindannyian tanuljunk belőlük. Ne pipáljuk ki előre! […]

Gyakorlati tippek a vállalkozások ötletbörzéjéhez

A vállalkozások – főként a kezdő cégek – esetén minden ötlet jól jön, legyen szó akár termékfejlesztésről, akár közösségi médiában megosztható bejegyzésről, akár szakmai blogbejegyzésről. Az ihletszerzést bízhatjuk a sorsra is, de jobban járunk, ha irányítjuk a brainstorming folyamatát, és pár online megoldással kihozzuk belőle a legtöbbet. Hol és hogyan szállhat meg minket az ihlet? […]

Milyen költségekkel kell számolnunk, ha katások leszünk?

Katás egyéni vállalkozónak lenni nagyon egyszerűnek és olcsónak tűnik, legalábbis első ránézésre. Tudnunk kell: ha egy főállásról váltunk, minden költségért mi felelünk. Észben kell tartani, hogy milyen anyagi ráfordítással jár ez az adózási forma, és akkor nem lehet gond. Alanyi adómentes egyéni vállalkozási formával havi 25, 50 vagy 75 ezer forinttal meg is vagyunk az […]

Domain és logó – ezekre egyszer kell figyelni, de akkor nagyon!

Egy új vállalkozás indításának kezdő lépései közé tartozik a név, és ezzel együtt a domain kitalálása, illetve az arculatot meghatározó logó elkészítése. Ezen a két elemen a cég megítélése is múlhat, így érdemes lépésről lépésre átvenni, hogy a munka során mire kell rendkívüli figyelmet fordítani. A cégnév sokszor egyértelműen adja magát, de a legtöbbször hosszas […]

Új vagy a piacon? Szűk közönséget célozz!

Aki sokat markol, keveset fog – a kezdő vállalkozók klasszikus hibáját remekül összefoglalja a közmondás. Akár a gyarapodási vágy, akár a népszerűség hajszolása, akár a megfelelési kényszer lenne a mozgatórugója annak, hogy a teljes piacot megcélozzuk egy szolgáltatással, ne tegyük. Ma már ugyanis szinte lehetetlen olyan üzleti területet mondani, ahol nem a bőség zavara fogadja […]

Hogyan válasszunk nevet vállalkozásunknak?

Bármely cég megalapításakor rengeteg tényezőt kell szem előtt tartanunk. Miután megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy saját vállalkozást szeretnénk indítani, a formalitásokon túl, nagy figyelmet kell szentelni a cég imázsára, hiszen nem mindegy, hogy a vásárló fejében milyen kép fog kialakulni termékeinkről, szolgáltatásainkról. A cégimázs részét olyan tényezők képezik, amelyekkel a fogyasztó vizuálisan találkozik, többek között […]

Időmenedzsment módszerek munkáltatóknak és vállalkozóknak

Számos oldalról meg lehet közelíteni azt a kérdést, hogy a munkáltatók vagy a munkavállalók szerencsésebbek, ha az idejük beosztásáról és magáról a szabadidőről van szó. Alkalmazottként az ember leggyakrabban – amennyiben nem kötetlen munkaidőben dolgozik például home office-ban – egy beosztáshoz igazítja a napirendjét, a hobbijait, a kikapcsolódást. Azonban előnyt élvez a vállalkozóval szemben abban […]

Az ideális logó kiválasztása

A logó a görög „szó” kifejezésből származik, amely megfelelően takarja a szó mai nyelvhasználatban közismert tartalmát. Az emberi agy képes arra, hogy képeket szavakkal, jelentésekkel azonosítson, a cégek pedig ezt kihasználva alkotják meg a logójukat azzal a céllal, hogy valamilyen többletinformációval lássák el a vásárlót, jelképeik tükrözzék az arculatot.  Számos logótípus létezik, amelyek közül válogathatsz, […]

Időmenedzsment – A huszonöt órából álló nap

Akármilyen hihetetlenül is hangzik, ha rákeresel a huszonöt órából álló nap és az időmenedzsment szavakra, számos olyan könyvet találsz, amely azzal kecsegtet, hogy képes több szabadidőt varázsolni számodra. Természetesen ez így, ebben a formában semmiképp nem igaz, hiszen valójában csak rajtad áll, hogy betartod-e az utasításokat, és hogyan gazdálkodsz az időddel. A munkavállalókról, alkalmazottakról téves […]

Használjunk kevesebb papírt az irodában!

A környezetvédelem nem csak az egyének és háztartások szintjén fontos, hanem az irodák, cégek környezettudatos gondolkodásával, megoldásaival is nagy lépéseket tehetünk az élhetőbb jövőnkért. Természetesen számos területre kell fókuszálnunk: az energiafelhasználás mérséklésétől kezdve a szelektív hulladékgyűjtésig, de amiben egy iroda eltér a háztartások működésétől, az nem más, mint a nagymértékű papírfelhasználás. Pedig manapság már számos […]

Egyéni vállalkozás – Személyes márka

Egyszemélyes vállalkozás esetén –főként olyan ágazatokban, ahol fontos a vállalkozó személye pl. ügyvéd, pszichológus, kozmetikus, tanácsadó stb. esetén–, elengedhetetlen a személyes márka építése és tudatos használata. Miért? Mert a mai világban gyakran az interneten tájékozódunk, online keressünk a megfelelő szakembert, a megfelelő céget, a megfelelő terméket, szinte bármire is legyen szükségünk. A bizalom pedig egy […]

Az elégedett ügyfelekhez vezető ár

A termékünk vagy szolgáltatásunk ára talán az egyik legfontosabb tulajdonsága, és a hosszútávú siker egyik kulcseleme, hogy ezt megfelelően válasszuk ki. Számos, rendszerint kisebb méretű vállalat árképzésére jellemző, hogy megállapításakor különösebb tényezők figyelembe vétele nélkül a teljes költség és a kívánt nyereség összege alapján határozzák meg a termék árát.  Sokkal összetettebb folyamat megkeresni az ideális […]