Új vagy a piacon? Szűk közönséget célozz!

Aki sokat markol, keveset fog – a kezdő vállalkozók klasszikus hibáját remekül összefoglalja a közmondás. Akár a gyarapodási vágy, akár a népszerűség hajszolása, akár a megfelelési kényszer lenne a mozgatórugója annak, hogy a teljes piacot megcélozzuk egy szolgáltatással, ne tegyük. Ma már ugyanis szinte lehetetlen olyan üzleti területet mondani, ahol nem a bőség zavara fogadja […]

Hogyan válasszunk nevet vállalkozásunknak?

Bármely cég megalapításakor rengeteg tényezőt kell szem előtt tartanunk. Miután megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy saját vállalkozást szeretnénk indítani, a formalitásokon túl, nagy figyelmet kell szentelni a cég imázsára, hiszen nem mindegy, hogy a vásárló fejében milyen kép fog kialakulni termékeinkről, szolgáltatásainkról. A cégimázs részét olyan tényezők képezik, amelyekkel a fogyasztó vizuálisan találkozik, többek között […]

Időmenedzsment módszerek munkáltatóknak és vállalkozóknak

Számos oldalról meg lehet közelíteni azt a kérdést, hogy a munkáltatók vagy a munkavállalók szerencsésebbek, ha az idejük beosztásáról és magáról a szabadidőről van szó. Alkalmazottként az ember leggyakrabban – amennyiben nem kötetlen munkaidőben dolgozik például home office-ban – egy beosztáshoz igazítja a napirendjét, a hobbijait, a kikapcsolódást. Azonban előnyt élvez a vállalkozóval szemben abban […]

Az ideális logó kiválasztása

A logó a görög „szó” kifejezésből származik, amely megfelelően takarja a szó mai nyelvhasználatban közismert tartalmát. Az emberi agy képes arra, hogy képeket szavakkal, jelentésekkel azonosítson, a cégek pedig ezt kihasználva alkotják meg a logójukat azzal a céllal, hogy valamilyen többletinformációval lássák el a vásárlót, jelképeik tükrözzék az arculatot.  Számos logótípus létezik, amelyek közül válogathatsz, […]

Időmenedzsment – A huszonöt órából álló nap

Akármilyen hihetetlenül is hangzik, ha rákeresel a huszonöt órából álló nap és az időmenedzsment szavakra, számos olyan könyvet találsz, amely azzal kecsegtet, hogy képes több szabadidőt varázsolni számodra. Természetesen ez így, ebben a formában semmiképp nem igaz, hiszen valójában csak rajtad áll, hogy betartod-e az utasításokat, és hogyan gazdálkodsz az időddel. A munkavállalókról, alkalmazottakról téves […]

Használjunk kevesebb papírt az irodában!

A környezetvédelem nem csak az egyének és háztartások szintjén fontos, hanem az irodák, cégek környezettudatos gondolkodásával, megoldásaival is nagy lépéseket tehetünk az élhetőbb jövőnkért. Természetesen számos területre kell fókuszálnunk: az energiafelhasználás mérséklésétől kezdve a szelektív hulladékgyűjtésig, de amiben egy iroda eltér a háztartások működésétől, az nem más, mint a nagymértékű papírfelhasználás. Pedig manapság már számos […]

Egyéni vállalkozás – Személyes márka

Egyszemélyes vállalkozás esetén –főként olyan ágazatokban, ahol fontos a vállalkozó személye pl. ügyvéd, pszichológus, kozmetikus, tanácsadó stb. esetén–, elengedhetetlen a személyes márka építése és tudatos használata. Miért? Mert a mai világban gyakran az interneten tájékozódunk, online keressünk a megfelelő szakembert, a megfelelő céget, a megfelelő terméket, szinte bármire is legyen szükségünk. A bizalom pedig egy […]

Az elégedett ügyfelekhez vezető ár

A termékünk vagy szolgáltatásunk ára talán az egyik legfontosabb tulajdonsága, és a hosszútávú siker egyik kulcseleme, hogy ezt megfelelően válasszuk ki. Számos, rendszerint kisebb méretű vállalat árképzésére jellemző, hogy megállapításakor különösebb tényezők figyelembe vétele nélkül a teljes költség és a kívánt nyereség összege alapján határozzák meg a termék árát.  Sokkal összetettebb folyamat megkeresni az ideális […]

Csapatépítés a XXI. században

A munkacsoportod hatékonysága csökkenő tendenciát mutatott az elmúlt időszakban? Növelni szeretnéd a termelékenységet? Kedvezőbb légkört teremtenél? Motiválnád az alkalmazottaidat? Jó helyen jársz, ugyanis a következő sorok betekintést nyújtanak napjaink legkedveltebb csapatépítési technikáiba. A megfelelő módszerrel nem csupán ezeken a problémákon tudsz majd segíteni, de az új munkavállalók számára is vonzóbbá válhat a céged, illetve jelentős […]