Az online marketing szakemberek rengeteg mérőszámot követnek, de az organikus forgalom kiemelkedően fontos számukra. Minden cég, vállalkozás álma tehát, hogy honlapján és közösségi oldalas felületein olyan tartalmakat posztoljon, amelyeket megosztanak az emberek. Hogyan lehet ezt elérni? A Marketing Insider Group listázta a leginkább bevált módszereket, cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első rész után folytatjuk.
Lista cikkek
- Biztosan beváló SEO-tippek: 12+1 lépés garantálja a honlap forgalmának növelését
- 8 ingyenes tipp: így pörgesd fel a LinkedIn-marketinget
- Teste és lelke is meghálálja: 7+1 tipp a kényelmes home office kialakításához
A fenti példákhoz hasonló címeket és cikkeket nagyon szeretik a blogokat olvasó emberek, az ilyen, hasznos tippeket felsorakoztató anyagokat nevezik lista cikkeknek. A sok alcím miatt könnyen áttekinthetők, szkennelhetők az ilyen szövegek, és ami még fontosabb: a tapasztalatok szerint nagy arányban osztják meg az emberek.
Az informatív, edukatív, de egyben szórakoztató és érdekes cikkek mindig kimagasló olvasottsággal bírnak, ha a címben is jelzik a tippek, trükkök, tanácsok számát (a +1 megnevezéssel ellátott listákat pedig még nagyobb eséllyel osztják meg).
Statisztikák
Az iparágunkkal kapcsolatos statisztikák cikk formában is népszerűek, de még több megosztás érhető el olyan grafikákkal, amelyek közösségi oldalas posztként látványosan kiemelnek egy fontos, érdekes adatot – például a Canva segítségével.
Infografika
Ha már szóba került a grafika: több egymáshoz kapcsolódó adatot, vagy akár egy cég történetét is el lehet mesélni a komplexebb infografikákkal. A Canva és egyéb grafikai programok erre is lehetőséget adnak.
Nem véletlen, hogy a Google képkeresési találatai között infografikák is megjelennek sok kulcsszó esetében, hiszen egy ilyen kép, ha nem is mond többet ezer szónál, de rendkívül sokatmondó és könnyen érthető. Egy jó infografika köré egy teljes blogbejegyzés is írható, és maga az infografika – amit jobb eséllyel osztanak meg – “adja el” a cikket.
Eredeti fotók
Sok esetben nagyon jól jön, ha stock fotót használunk, hiszen gyors és ingyenes megoldás, de minél többször érdemes arra törekedni, hogy eredeti fotónk legyen illusztrációként – akár saját készítésű, akár egy profi fotóst megbízva. Drágább ugyan, de az eredeti tartalmat sokkal nagyobb eséllyel osztják meg az emberek, és a márkánkról, cégünkről is profibb képet fest.
Videó
A közösségi oldalak algoritmusai kivétel nélkül a videókat részesítik előnyben, hiszen tovább tartja a felhasználókat a platformon, mint bármilyen más tartalomtípus. Épp ezért nagyobb esélye van a virális terjedésre, az organikus forgalom generálására, ha videót posztolunk, és ezt meggyőző statisztikák is alátámasztják.
Sőt, a Google-kereső is előnyben részesíti a videókat, és nem csak a YouTube-ról, hanem a TikTokról, a Facebookról és egyéb platformokról származó felvételeket is, így SEO-szempontból is egyre nagyobb jelentőséggel bírnak.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!