Az online marketing szakemberek rengeteg mérőszámot követnek, de az organikus forgalom kiemelkedően fontos számukra. Minden cég, vállalkozás álma tehát, hogy honlapján és közösségi oldalas felületein olyan tartalmakat posztoljon, amelyeket megosztanak az emberek. Hogyan lehet ezt elérni? A Marketing Insider Group listázta a leginkább bevált módszereket, cikksorozatunkban innen szemezgetünk, az első és második rész után folytatjuk.
Szakértők megszólaltatása
Akár szakértői cikk szerzőjeként, akár hagyományos cikkek megszólalójaként, akár podcast vendégeként adunk teret az érintett témák szakértőinek, azt díjazni fogják a követőink. Főként, ha ismerjük célközönségünket, és a problémáikra keresünk megoldásokat a szakértőkkel, számukra hasznos és/vagy érdekes témákról beszélgetünk.
Személyes tartalom
Személyes sztorik, saját vélemények – akármilyen formátumban is, de az ilyen tartalmak érnek el kiemelkedő megosztást. Lehet vicces, tanulságos, megható, megosztó, elgondolkodtató, de a személyes nézőpontnak és a történetmesélésnek mindig óriási ereje volt, van és lesz.
Ha felvállaljuk az arcunkat és a véleményünket, akár hibáinkkal, esetlenségünkkel együtt, akkor nemcsak több megosztást érhetünk el, de a célközönségünket is jobban megérintjük és hitelesebbé válunk a követők szemében.
Figyelemfelkeltő cím
A cikkek címén legalább annyit gondolkodj, mint a cikk szövegének felépítésén – ezt a tanácsot nemcsak az újságíróknak fontos megfogadni, hanem a céges blogbejegyzések készítőinek is. A cím adja el az anyagot, tehát figyelemfelkeltőnek és olvasásra ösztönzőnek kell lennie.
Azt kell tehát éreznie a követőknek, hogy “na, erre kíváncsi vagyok”! Ehhez akár hosszú cím is adható, de az optimális stílus és hosszúság a közönségtől is függ, így érdemes kísérletezni az online tartalmak címeivel, hogy rájöjjünk, milyen címekre harap a követőtáborunk.
Hosszú tartalom
A TikTok-generációt látva érthető a gondolat, miszerint már csak a nagyon rövid videók tarolhatnak az online térben. Pedig az emberek továbbra is szomjaznak az informatív, edukatív tartalmakra, amelyek sokkal hosszabbak – akár írásos, akár videós formában.
A pár másodperces videók jönnek és mennek, de a hosszú és hasznos tartalom örök, ráadásul SEO-szempontból is rendkívül fontos. Emellett persze aktualitásra reagáló, vagy szórakoztató tartalmak is lehetnek hosszúak, egy-egy felkapott téma terjedelmes kifejtése aranyat ér egy honlap blogján vagy a YouTube-on, főként ha releváns linkekkel is ellátják.
Hashtagek
Releváns hashtagek tudatos és rendszeres használata – ezt mi is több cikkben is ajánlottuk! A hashtagek ugyanis nagyon egyszerű, mégis fantasztikus eszközök, hiszen megkönnyítik, hogy az online tartalmak a célközönséghez tartozó embereket érjék el, még azokat is, akik nem követnek minket a közösségi oldalakon.
Megosztási lehetőségek
Cikksorozatunk bizonyította: sok trükkel tehetünk azért, hogy megosszák online tartalmainkat. De ez csak akkor működik igazán, ha mindig van lehetőség megosztásra!
A közösségi médiában ez adott, de például egy blogbejegyzés esetén nem automatikus. Sokat növel a megosztás esélyén, ha a honlap fejlesztésénél ügyelünk rá, hogy a blogbejegyzéseknél mindig láthatók legyenek megosztásra lehetőségeket adó gombok, minden olyan platformra, amelyet a célközönségünk használhat.