Még hirdetni sem kell feltétlenül ahhoz, hogy egy céges LinkedIn-oldal elérését, és a posztok által kiváltott aktivitást látványosan növeljük. Mutatunk 8 bevált tippet, amely ingyen hozhat sikert az egyre népszerűbb közösségi oldalon.
1, Népszerű hashtagek
A hashtagek nem csak az Instagramon kulcsfontosságúak, a megfelelő címkék használatával a LinkedInen is növelhetjük az esélyét, hogy a célközönségünk ránk talál.
Érdemes bekövetni a szakmánk legfontosabb hashtagjeit, és itt jön a trükk: egy bekövetés után a LinkedIn felajánl további hasonló, és szintén népszerű hashtageket. Néhány keresés és bekövetés után már össze is állíthatjuk a legfontosabb hashtagek csokrát.
Sőt, a posztolások előtt érdemes a szerkesztői felület alját figyelni, ugyanis a LinkedIn automatikusan is ajánl a bejegyzés szövegéhez kapcsolódó, népszerű hashtageket.
2, Együttműködés szakértővel
A LinkedIn a bizalomépítés egyik jól bevált eszköze, és e téren nagy fegyvertény, ha megnyerünk magunknak legalább egy véleményvezért. Ha a szakterületünknek vannak hiteles és népszerű szakértői, érdemes velük együttműködni, például készíthetünk velük videóinterjút.
3, Cikk közzététele
A LinkedInen külön formátumot kaptak a cikkek, amelyek lényegében blogbejegyzések a közösségi oldalon belül. Az előző ponthoz kapcsolódva: ehhez a funkcióhoz is érdemes lehet megnyerni egy szakértőt – mint vendégszerző.
Persze mi magunk is írhatunk véleményt, esettanulmányt, vagy bármilyen szöveget, amely hasznos a célközönségnek.
Sőt, SEO-szempontból is fontos a funkció, hiszen ezeket a cikkeket a Google is kiemelten listázza.
4, Élő videó
Ahogy minden közösségi oldal, úgy a LinkedIn algoritmusa is az élő videót díjazza a legnagyobb eléréssel. A Linkedin hivatalos statisztikái szerint az élő videók 7-szer több reakciót és 24-szer több kommentet kapnak, mint a hagyományos videók.
A LinkedIn Live funkcióval a videók időzíthetők, így napokon, vagy akár heteken át lehet promotálni az eseményt, amely lehet egy konferencia, egy prezentáció vagy egy kerekasztal beszélgetés is.
5, Megosztás a kollégáktól
Mivel a LinkedIn témája főként a szakterületünk, a felhasználók itt sokkal inkább osztják meg munkahelyük tartalmait, mint bármelyik másik közösségi oldalon.
Még egy udvarias e-mail sem kell ahhoz, hogy kiaknázzuk ezt a trendet: a bejegyzéseknél a céges oldal kezelője egy kattintással küldhet értesítést a dolgozóknak, így a kollégák egy újdonságról sem maradnak le, és jó eséllyel megosztják, kommentálják és lájkolják a posztokat.
6, Személyes márka
A céges LinkedIn-oldalak sikere nem csak az adminok hozzáértésétől függ. A cég vezetői személyes márkát is építhetnek a közösségi oldalon, és természetesen megjelölhetik a céges oldalt a saját profiljuk bejegyzéseiben.
7, LinkedIn hírlevél
A LinkedIn legújabb fontos fejlesztése a hírlevél készítésének lehetősége. Ezek a hírlevelek hasonlóan néznek ki, mint a cikkek, viszont sokkal eredményesebbek, hiszen fel lehet rájuk iratkozni, hogy értesítést kapjunk minden új hírlevélről.
8, Jelölések kérése
A kommentekre buzdító bejegyzésekben ne csak párbeszédet kezdeményezzünk: kérjük meg a követőket, hogy a kommentben jelöljék meg azokat az ismerőseiket, kollégáikat, akiket szintén érdekelhet a beszélgetés.