Az online marketing szakemberek rengeteg mérőszámot követnek, de az organikus forgalom kiemelkedően fontos számukra. Minden cég, vállalkozás álma tehát, hogy honlapján és közösségi oldalas felületein olyan tartalmakat posztoljon, amelyeket megosztanak az emberek. Hogyan lehet ezt elérni? A Marketing Insider Group listázta a leginkább bevált módszereket, cikksorozatunkban innen szemezgetünk.
Célközönség elemzése
Mielőtt a konkrét tartalomgyártásra térnénk, érdemes az előkészületekkel foglalkozni, hiszen ha nem ismerjük a célközönségünket, nem lesz hatékony a munka. A célközönségünk tagjai nem osztják meg a tartalmainkat, ha nem az igényeiket szolgáljuk ki, ha nem a problémáikra kínálunk megoldást, ha nem számukra érdekes tartalmat osztunk meg a felületeinken.
Meg kell tehát ismerni a célközönséget, amelyhez komoly piackutatáson át is vezethet az út, de a KKV-szektor számára olcsóbb, gyorsabb és kézenfekvőbb megoldás lehet, ha meghatározzák a vásárlói személyiséget – ehhez cikksorozatunkban nyújtunk segítséget.
Na és persze az is fontos, hogy akkor posztoljunk, amikor a célközönség aktív a közösségi médiában. Ehhez jó kiindulási alap lehet ez a cikkünk, de emellett a saját statisztikák figyelése is fontos.
Hasznos tartalom
Nem véletlen, hogy a Google-kereső algoritmusa is kiemelten figyeli és rangsorolja az online tartalmak hasznosságát: az emberek imádják, ha megoldást kínálnak a problémáikra. Tippeket, trükköket várnak, vagyis például egy ruhamárkának arról is fontos posztolnia, hogy miként lehet stílusosan hordani a termékeiket, mely termékek passzolnak egymáshoz, stb.
Közönség aktivizálása
A követők, vásárlók és ügyfelek aktivizálása, különösen fontos – még ha csak azt érjük el egyeseknél, hogy lájkolnak vagy hozzászólnak, hiszen így máris több esély van nagyobb elérésre és több megosztásra is a közösségi médiában. Olyan tartalmakat kell publikálni, amelyek kérdéseket vetnek fel, hozzászólásra és párbeszédre ösztönöznek, elgondolkodtatnak, akár megosztják az embereket.
Tegyünk fel kérdéseket – ez a legjobban bevált tanács ebből a szempontból, hiszen egy érdekes, jó kérdéssel párbeszéd alakul ki, amelybe másokat is be akarnak vonni az emberek, például megosztással.
Érzelmek kiváltása
Amennyiben az online tartalmunk
- boldogságot,
- szomorúságot,
- reményt,
- megdöbbenést,
vagy egyéb más, alapvető érzelmet vált ki, akkor nagyobb eséllyel osztják meg, ajánlják barátaiknak, rokonaiknak, kollégáiknak. A pozitív töltetű, szórakoztató tartalom a legjobb, de nem szabad alábecsülni a csalódást keltő hírek erejét.
Ehhez a megközelítéshez különösen fontos a célközönség ismerete, hiszen csak ennek fényében tudunk belegondolni, és akár átérezni azt, hogy milyen érzelmeket válthat ki egy adott tartalom a követőkből.
“Hogyan” blogbejegyzések és videók, edukációs tartalmak
Ha a Rackhost Tudásbázis keresőjében a “hogyan” kulcsszóra keres, megannyi hasznos cikket kap találatként, mindenféle témában. Mindez nem véletlen, hiszen az emberek szeretnék pontosan tudni, hogy miként oldhatnak meg problémákat, hogyan fejlődhetnek egy-egy területen. Fontosak tehát az edukációs tartalmak, például blogbejegyzés, vagy éppen videó formátumban – mint a YouTube-csatornánkon is látható.
A folytatáshoz olvassa el cikksorozatunk következő részét!