Ha több közösségi oldalon van profilja a személyes vagy céges márkánknak, és sűrűn is posztolunk, akkor naptár kell. De nem akármilyen! Az online marketing egy speciális megoldást igényel, hiszen annyi mindenre kell figyelni. Az AdEspresso is erre hívta fel a figyelmet egy rendkívül részletes listával. Ebből szemezgettünk, hogy összeálljon egy hasznos sorvezető: így érdemes közösségi média naptárt vezetni.
Rengeteg előnye van egy ilyen naptárnak, például…
- időt takarítunk meg;
- biztosítjuk a rendszeres posztolást;
- kevesebb hibát vétünk;
- könnyebben tartjuk magunkat a stratégiához;
- nem maradunk le fontos eseményekről, ünnepekről.
Egy igazán eredményes naptár készítése nem a dátumok feljegyzésével kezdődik, ennél komplexebb a feladat.
Először is határozzuk meg a legfontosabb szempontokat, és ez alapján mindig frissítsük a naptárt. Jegyezzük fel…
- a legnépszerűbb posztokat és kampányokat;
- a legtöbb aktivitást (pl.: megosztás, hozzászólás) kiválót posztokat;
- a célközönség demográfiai adatait;
- a követőtábor legaktívabb időszakait;
- a különböző közösségi oldalak kapcsán kitűzött célokat;
- a céljainkat segítő funkciókat;
- a belépésekhez szükséges felhasználóneveket és jelszavakat (ezt persze csak B-tervként említjük, hiszen egy jelszókezelő alkalmazás kényelmesebb és biztonságosabb, ajánlunk is egy remek és ingyenes megoldást);
- a fejlődésünket jelző statisztikákat.
Ezután már jöhetnek a bejegyzések, amelyek tervezéséhez íme egy itiner: ezeket az információkat mindenképp írjuk fel minden poszt esetén!
- közösségi oldal(ak)
- közzététel napja
- közzététel időpontja
- bejegyzés szövege
- a bejegyzésben használt emojik
- vizuális elem (fotó, videó, grafika, galéria, stb.)
- link(ek)
- speciális méretek (itt meg is találod a közösségi oldalak megfelelő képméreteit)
Tervezzünk előre, készítsünk bármikor megosztható posztokat, például szabadságra, vagy arra az esetre, ha épp nincs aktuális bejegyzésünk, ötletünk. Így rögtön tudjuk, mikorra és mit lehet időzíteni.
Természetesen a profik Excel-táblázatban vezetik ezeket az információkat, esetleg más típusú dokumentumban. Emellett használnak egy platformot, amellyel az összes profil kezelhető (Meta Business Site, Hootsuite, Buffer, Kontentino, CoSchedule, Sprout Social, Later, stb.).
Léteznek ingyen letölthető sablonok is a naptár kialakításához, ilyen például a Hootsuite megoldása, amelyet ezen a linken igényelni is lehet, majd megkapjuk e-mailben.
Akik komolyan veszik a naptárt, 3 további információt is fel szoktak jegyezni:
- milyen témájú a poszt (ezzel könnyen átlátható, hogy mikor miről kommunikáltunk, így elkerülhetőek a gyakori ismétlődések, változatosabb lesz a tartalom);
- milyen státuszban van a poszt (pl.: közzétéve, időzítve, piszkozatban);
- a közzétett bejegyzések rövidített linkje (ehhez itt találja a legjobb szolgáltatásokat).