« Vissza

8+1 alapvető SEO-praktika a honlap nagyobb forgalmáért

SEO

A keresőoptimalizálás sokkal összetettebb feladat annál, minthogy a honlapon minél több releváns kulcsszóra optimalizálunk online tartalmakat. Ennek is köszönhető, hogy a Rackhost Tudásbázison külön címkét kapott ez a terület, rengeteg SEO-tippet osztunk meg a honlapunkon.

 

A sok tanács közül viszont most kiemeltük a legalapvetőbb praktikákat, amelyek már önmagukban óriási segítséget nyújtanak a weboldal forgalmának növelésében és bárki számára alkalmazhatók. Lépésről lépésre haladunk a SEO-alapokkal!

 

  1. Pörgessük fel a honlapot!

 

Bár a Google-kereső frissített algoritmusa hivatalosan már nem tekinti rangsorolási tényezőnek a weboldal betöltési sebességét, a látogatók számára igenis fontos a gyorsaság! Ehhez elég 6 egyszerű tippet megfogadni, amelyeket ide kattintva részletesen is át lehet nézni.

 

  1. Keressük meg a legjobb kulcsszavakat!

 

A SEO alapját jelentik a kulcsszavak, amelyekből általában párat egymás után írnak az emberek a keresőbe. A keresőszavakhoz történő optimalizálás tehát elengedhetetlen a sikerhez, de ehhez először meg is kell találni azokat a kifejezéseket, amelyekre kereshet a célközönségünk.

 

Nem elég egy-két szó, ami rögtön eszünkbe jut: összetett feladatról van szó, amelyhez egy 3 részes cikksorozatban minden segítséget megadunk, csak ide kell kattintani érte.

 

  1. Tanuljunk meg keresőbarát szöveget írni!

 

Van néhány olyan trükk, amit a sikeres szövegírók alkalmaznak és bárki számára elsajátíthatók. Ezeket a szövegírási tippeket osztottuk meg 2 cikkben, amelyeket itt lehet megtalálni.

 

  1. Írjunk örökzöld tartalmakat!

 

A honlapon minden szöveg értékes, amelyben szerepelnek kulcsszavak, de hosszabb távon a legtöbb kattintást az olyan szövegekkel lehet szerezni, amelyek részletesen kifejtenek egy fontos témát és örökké – vagy legalábbis hosszú évekre – hasznos tartalmak maradnak. Az örökzöld tartalmakról minden fontos tudnivalót összefoglaltunk ebben a cikkben.

 

  1. Legyen jó a meta leírás!

 

Az örökzöld tartalmak sem érik el céljukat, ha a nem kapnak megfelelő meta leírást. Maximum 150 karakterről van szó, és amilyen rövid, olyan fontos is: a Google-kereső elsőként pásztázza ezt a szöveget, amely el is döntheti a tartalom sorsát a keresési találatok között. Itt minden tanácsot leírtunk a jó meta leíráshoz!

 

  1. Az Alt text is legyen rendben!

 

Ez a szöveg még a meta leírásnál is rövidebb, de az algoritmus számára fontos, sokan pedig nem, vagy nem jól készítik el, így ezzel a szöveggel is versenyelőnybe kerülhetünk. Íme hozzá minden fontos tipp!

 

  1. Ne maradjon el a linképítés!

 

Ha az eddigi 6 lépéssel megvannak a tökéletes szövegek, még nem teljes a keresőoptimalizálás, ugyanis az elkészült tartalmak linkjeiből építkeznünk kell!

 

A linképítés alapjait szakértői cikkel mutattuk be, majd 4 részes cikksorozatban adtunk tippeket a sikeres linképítéshez. Sőt, a belső linkeléssel külön cikkben is foglalkoztunk.

 

  1. Figyeljünk a SEO-trendekre!

 

A Google – többek között a mesterséges intelligencia fejlődése miatt – az utóbbi hónapokban kétszer is változtatott a kereső algoritmusán, amivel új SEO-korszak köszöntött ránk. Egyrészt bevezették a Helpful Content Update frissítést, amellyel a hasznos tartalmakat részesítik előnyben, másrészt egy negyedik elem, a tapasztalat került fel az algoritmus kívánságlistájára.

 

  1. Kerüljük el a SEO-hibákat!

 

Végül megjegyezzük: az alapvető SEO-tippek megfogadása mellett a klasszikus SEO-hibák elkerülése is fontos, ezeket a bakikat egy külön cikkben soroltuk fel.

Kapcsolódó cikkek