« Vissza

2025-ben ezek a tartalommarketing trendek várhatók – 4. rész

Online marketing

Jó ideje nem az a legfontosabb kérdés, hogy a honlapok tartalmait és a közösségi médiás bejegyzéseket hogyan készítsük el, hanem hogy miként lehet kitűnni velük a tömegből. Ömlik ránk a tartalom a weben, így a tartalommarketing trendek követése is jelentheti azt az apró, de nagyon fontos különbséget, amely sikerre viszi a stratégiánkat. 

Ezeket a tendenciákat gyűjtötte össze az egyik legjobb szakértői blog, a Backlinko. Lássuk, mire érdemes figyelni 2025-ben! Cikksorozatunkat az első, második és harmadik rész után zárjuk.

 

Újrahasznosítás

 

Egyre népszerűbb a korábban elkészített tartalmak újrahasznosítása. Előnyös stratégia, hiszen nem kell nulláról indítani a munkát, például egy blogbejegyzésből lehet videó, vagy videóból online kurzus, stb. Több tippünk is van az online tartalmak újrahasznosítására, ebben a cikksorozatban mindet kifejtettük.

Persze nem szabad Ctrl+C, Ctrl+V módszerrel eljárni, hiszen ha egy új platformon használunk fel korábban elkészült tartalmat, akkor a stílusát és előadásmódját ahhoz a platformhoz – és az ott elérhető közönséghez – kell igazítani. 

Például ha blogbejegyzést használunk fel videóhoz – mi is így teszünk a YouTube-csatornánkon –, akkor tanácsos finomhangolni a szöveget, hogy természetesebb legyen, hasonlítson az élőbeszédhez, illetve infografikákkal, vágóképekkel és egyébb illusztrációval is fel lehet dobni a videót.

A podcast formátum népszerűsége miatt lett mostanában igazán trendi az újrahasznosítás, hiszen egy hosszabb beszélgetés videós felvételéből rengeteg Instagragram- és Facebook-Reels-, TikTok- és YouTube Shorts-anyag készíthető feliratozással.

 

Felhasználói tartalom

 

A termékekről és szolgáltatásokról a felhasználók által készített ajánló tartalmak a leghitelesebb marketing eszközök. Az elégedett vásárlónál és ügyfélnél nincs jobb reklám, épp ezért évről évre egyre népszerűbb ez a marketing eszköz. Korábban egy 5 részes cikksorozatban jártuk körbe ezt a témát: ide kattintva mindent megtudhat a felhasználói tartalomról.

 

Podcast = YouTube

 

A podcastokat eleinte podcast lejátszókon hallgatták az emberek, de most már egyre inkább nézni is szeretik a beszélgetéseket, így már olyan műsorok is vannak, amelyek kizárólag a YouTube-on érhetők el.

A vizuális élménnyel még komolyabb elköteleződést lehet kiváltani a hallgatókból, ráadásul egy videó sokkal könnyebben és látványosabban megosztható, mind egy hangfájl.

 

E-mail eladások

 

Hiába tűnik úgy, hogy a marketing csak a közösségi médiáról, szól, a “régi vágású” e-mail még mindig rendkívül erős eszköz. Amellett, hogy a kattintási arányok sokkal jobbak lehetnek, mint egy facebookos vagy instagramos hirdetés esetén, a marketingesek egyre inkább a bizalomépítés és az értékteremtés eszközeként használják a hírlevelet

Ennek pedig megvan az eredménye, ugyanis nemzetközi trend, hogy egyre nagyobb bevételeket hoznak az e-mailek. A Litmus felmérése szerint például az e-mail marketing akár 3600 százalékos megtérülést (ROI) is hozhat, ha követjük ezeket a tanácsokat.

Kapcsolódó cikkek