Jó ideje nem az a legfontosabb kérdés, hogy a honlapok tartalmait és a közösségi médiás bejegyzéseket hogyan készítsük el, hanem hogy miként lehet kitűnni velük a tömegből. Ömlik ránk a tartalom a weben, így a tartalommarketing trendek követése is jelentheti azt az apró, de nagyon fontos különbséget, amely sikerre viszi a stratégiánkat.
Ezeket a tendenciákat gyűjtötte össze az egyik legjobb szakértői blog, a Backlinko. Lássuk, mire érdemes figyelni 2025-ben! Cikksorozatunkat az első és második rész után folytatjuk.
Egyre több saját adat és kutatás
A Google algoritmusa mellett az emberek számára is egyre komolyabb igénnyé válik, hogy eredeti tartalmakat, ne mindig máshonnan citált adatokat és kutatásokat olvassanak. Saját, élő tapasztalatra is vágynak – ahogy az E-E-A-T trend is jelzi. Különösen az elmúlt években alakult ki ez az igény, amióta a mesterséges intelligencia is képes szimplán összegezni meglévő tudásanyagot. Persze már az is rengeteget jelent, ha ugyan mások anyagából indulnak ki, de saját tapasztalattal fűszerezik meg a cikkeket (sokszor mi is így teszünk).
A trend célja egyértelmű: egyre több honlappal szeretnék elérni, hogy rájuk hivatkozzanak forrásként, így még nagyobb nevet és elismertséget szerezzenek a téma iránt érdeklődők körében. Pontosan arról van szó, mint a sajtóban, amikor egy újság elsőként jelentet meg egy érdekes információt, majd a többi lap rá hivatkozik.
Ezzel persze a presztízs növelése mellett plusz forgalmat is szerzünk a weboldalunknak, illetve a keresőoptimalizálásnak is nagy löketet adunk a külső linkek szerzésével.
Ehhez ki kell találni egy témát, amely kifejezetten érdekli a célközönséget, majd saját kutatást végezni. Könnyíti a munkát, ha egy korábbi kutatást veszünk elő, és azt frissítjük, majd a saját nézőpontunkból elemezzük az eredményeket.
Természetesen 100 százalékban valós eredményekre van szükség a hitelesség megőrzéséhez, illetve érdemes infografikán is megjeleníteni a legfontosabb adatokat, majd az így vizuálisan is megtámogatott összegzést elküldeni a sajtónak és a releváns blogok, honlapok szerkesztőinek.
Több költség és komplexebb folyamat
A mesterséges intelligencia korában tehát egyre nagyobb az igény az eredeti, kreatív, tartalomra, amely mögött érezhetően emberi szakértelem áll. Ez az igény természetesen növeli a tartalommarketing költségeket, hiszen egyre jobb és több marketingesre, szövegíróra és grafikusra, SEO-szakértőre és egyéb kollégára van szükség, akik jobb minőséget kínálnak.
Fontos persze, hogy képesek legyenek folyamatokban gondolkodni, amely során:
- kitalálják a kulcsszavakat;
- a lehető legjobb tartalomtípust választják;
- tudnak briefet írni a kollégáknak;
- vázat és ötleteket adnak a tartalomhoz;
- remek íráskészséggel rendlekeznek;
- együtt tudnak dolgozni a SEO-szakemberekkel;
- a videózás és képszerkesztés sem áll tőlük távol;
- hatékonyan tudnak szerkeszteni és ellenőrizni;
- megszervezik vagy elkészítik a vizuális anyagokat;
- összeállítják a teljes anyagot;
- látványosan és konverziót növelve jelenítik meg a közösségi médiában;
- és még hírlevél marketinghez is jól használják.
Egyre összetettebb lesz tehát a folyamat, amelyhez világos céllal, jó csapattal, és egy előre meghatározott tartalomkészítési folyamattal kell nekivágni.
A folytatásért olvassa el cikksorozatunk következő részét itt!