« Vissza

2025-ben ezek a tartalommarketing trendek várhatók – 1. rész

Online marketing

Jó ideje nem az a legfontosabb kérdés, hogy a honlapok tartalmait és a közösségi médiás bejegyzéseket hogyan készítsük el, hanem hogy miként lehet kitűnni velük a tömegből. Ömlik ránk a tartalom a weben, így a tartalommarketing trendek követése is jelentheti azt az apró, de nagyon fontos különbséget, amely sikerre viszi a stratégiánkat. Ezeket a tendenciákat gyűjtötte össze az egyik legjobb szakértői blog, a Backlinko. Lássuk, mire érdemes figyelni 2025-ben!

 

Egyedi módszerek a mesterséges intelligencia használatára

 

A ChatGPT megjelenése óta annyit már biztosan megtanultunk: a mesterséges intelligencia semmiképp sem fogja felváltani a teljes tartalomgyártási folyamatot. A gyorsabb, hatékonyabb és több munkavégzésben viszont segíthet, így érdemes kísérletezni, egyre kreatívabban használni az MI-t.

Például egy blogbejegyzés mellé meg lehet kérni a mesterséges intelligenciát, hogy a témában programozzon nekünk egy kalkulátort vagy kvízt, amit ha beillesztünk a cikkbe, rögtön interaktívvá válik a bejegyzés.

 

Emberekről hallani márkák helyett

 

Megfigyelhető, hogy a közösségi médiában egyre inkább az emberekre kíváncsiak a felhasználók, mint a márkákra. Nem az influenszerekről van szó, hanem a márkákon dolgozó emberekről – igen, ezek alkalmazottak is lehetnek. 

Több kísérlet is jelzi, hogy a vezetők vagy alkalmazottak személyes profiljáról sokkal nagyobb aktivitást váltanak ki teljesen ugyanolyan posztok, mint amikor a márka profiljáról osztják meg. 

Fontos megjegyezni: ez természetesen csak akkor működik, ha az illető időt és energiát szánt a személyes márka építésére és követők szerzésére. Ha van ilyen alkalmazott a cégnél, akkor érdemes használni a profilja erejét, illetve más kollégákat is bátoríthatunk a személyes márka építésére.

 

A honlapok felhasználói élményének növelése

 

A Google-kereső algoritmusa egyre nagyobb figyelmet szentel a honlapok felhasználói élményére. Különösen fontos a gyors betöltés, amit a WordPress-alapú weboldalak esetében az itt olvasható tanácsokkal el is lehet érni

A sebesség még egy dolog, ezen felül több apróságra is figyelni kell. Például arra, hogy a látogató minél gyorsabban és könnyebben megtalálja a választ azokra a kérdésekre, amelyek miatt kattintott. Ehhez a profi szövegírástól kezdve a könnyű navigáláson át a belső linkelésig több tényező is hozzájárul. (Apropó, linkelés: a legfontosabb szabályt itt se feledjük, tehát csak olyan tartalomra linkeljünk, amely valóban segítséget nyújt a témában.)

A szakértők kiemelik: a pop-up ablakok is növelhetik a hatékonyságot, de ezt az eszközt körültekintően kell használni – ehhez ebben a cikksorozatban adunk tippeket.

Arra is felhívják a figyelmet, hogy a CTA-gombok relevánsak legyenek, tehát csak ott és csak úgy (pl.: olyan felirattal) jelenjenek meg, ami indokolttá teszi az elhelyezést – vagyis ne véletlenszerűen ágyazzunk be ilyen linkeket.

A folytatást cikksorozatunk következő részében találja.

Kapcsolódó cikkek