« Vissza

2025-ben ezek a tartalommarketing trendek várhatók – 2. rész

Online marketing

Jó ideje nem az a legfontosabb kérdés, hogy a honlapok tartalmait és a közösségi médiás bejegyzéseket hogyan készítsük el, hanem hogy miként lehet kitűnni velük a tömegből. Ömlik ránk a tartalom a weben, így a tartalommarketing trendek követése is jelentheti azt az apró, de nagyon fontos különbséget, amely sikerre viszi a stratégiánkat. 

Ezeket a tendenciákat gyűjtötte össze az egyik legjobb szakértői blog, a Backlinko. Lássuk, mire érdemes figyelni 2025-ben! Cikksorozatunkat az első rész után folytatjuk.

 

(Saját) tapasztalat szükséges

 

Nem véletlen, hogy a Google-kereső számára annyira fontosak az E-E-A-T faktorok, vagyis a szakértelem, a tapasztalat, a tekintély és a megbízhatóság. A keresőmotor azért figyel erre, hogy valós tapasztalatok alapján készült, valóban hasznos tartalmakat kínáljon a felhasználóknak, ne pedig SEO-optimalizálásra született, kizárólag mesterséges intelligenciával készült anyagokat.

Szakértői tartalmat pedig csak valós tapasztalatok alapján lehet készíteni, amire egyre nagyobb az igény a tartalommarketingben. Az emberek emberi perspektívára vágynak, és az algoritmusok vannak olyan kifinomultak, hogy ezt érzékeljék.

A tartalomgyártóknak ehhez hasonló kérdéseken kell elgondolkodni:

  • Milyen kihívásokkal kellett szembenézniük és milyen tanulságokkal szolgáltak?
  • Milyen egyedi élményeket nyújtottak a kihívások?
  • Hogyan értük el végül a céljainkat?
  • Hogyan lehet megfogalmazni mindezt úgy, hogy a célközönség számára is érdekes és könnyen fogyasztható legyen?

Persze más szakértőket is be lehet vonni, nem csak a saját élményeinket kell összegezni. A lényeg, hogy az emberek olyanoktól várnak valós tapasztalatokat, akik egy adott probléma megoldásában előrébb járnak.

 

Még több vizuális tartalom érkezik

 

A Canvához hasonló programok révén már bárki képes profi – vagy legalább annak tűnő – grafikákkal illusztrálni marketing üzeneteit. Azt hinné az ember, hogy nem lehet már ennél több vizuális tartalom, de ez tévedés. Még többre lehet számítani, köszönhetően például a generatív mesterséges intelligenciának

Az elvárások így egyre nagyobbak az ilyen tartalmakkal szemben. Figyelemfelkeltő, hasznos és megosztásra érdemes anyagokra van szükség, hogy ki tudjunk tűnni a tömegből – és ez független attól, hogy melyik cég vagy vállalkozó milyen marketing csatornákat használ.

Vizuálisan vonzó és informatív grafikákra, infografikákra, fotókra és videókra van tehát szükség, amelyek remekül kiegészíthetnek például blogbejegyzéseket, de egy kis leírással önmagukban is megállják a helyüket a közösségi oldalakon, illetve remek tartalmi elem lehet egy YouTube-videóhoz is (akár egy bélyegkép, vagyis thumbnail formájában).

Arra is ügyelni kell, hogy ezeknek a vizuális tartalmaknak különféle méretű és elrendezésű verziói legyenek, így például álló formátumó videókhoz (Reels– és Shorts-videókhoz) is fel lehessen őket használni.

Kapcsolódó cikkek