« Vissza

A tartalommarketing legkárosabb jelenségei

Online marketingSEO

A Content Marketing World konferencia szervezői érdekes kérdést tettek fel az előadóknak: mi irritálja őket legjobban a szakmában? Meglepően sok tévhitre rávilágítottak a szakemberek, így átadnánk egy csokrot a tartalommarketing legkárosabbnak vélt jelenségeiről – zárójelben a névvel és céggel, ahonnan érkezett a visszajelzés. Tanuljunk belőlük!

1, Időt kellene fordítani a stratégia megtervezésére, sokan csak a könnyű és magától értetődő módszereket használják. (Chris Craft, NeoLuxe Marketing)

2, A megfelelő stratégiával kellene kezdeni a tartalommarketinget, ehhez képest már annak is örülünk sokszor, ha útközben kialakul egy terv. (Karen Hesse, 256)

3, Örökzöld, sokáig hasznos tartalmat kellene előállítani ahelyett, hogy egyszer használatos megoldásokkal pazaroljuk az időt. (Carlijn Postma, The Post)

4, Hajlamosak vagyunk összekeverni a tartalommarketinget a kampányokkal. A kampányok időszakosak, a tartalommarketing viszont sosem állhat le. (Joe Pulizzi, The Tilt)

5, A jó tartalommarketing mögött sok munka van. Például piackutatással, vásárlói igények felmérésével, az üzenet csiszolásával – csak ezután jöhet a tartalom előállítása. (Penny Gralewski, Commvault)

6, Tévhit, hogy a tartalommarketing látványos fotók és vicces videók történetmesélése. A tartalommarketing egy stratégia, amelynek konverziót kell hoznia. (Jacqueline Loch, SJC Content)

7, Túl sok ember gondolkodik gyors sikerben a tervezésénél, pedig a tartalommarketing a hosszútávú siker stratégiája. (Sharon Toerek, Toerek Law)

8, A tartalomkészítők buborékban élnek, így rendszeresen ismétlik magukat. (Matthew Rayback, Adobe)

9, Hiánycikk a következetesség, az ügyfélfókusz és a tudatosság. Csak megosztjuk a tartalmakat, de nem figyelünk a visszajelzésekre és a tartalommarketing üzleti eredményekre tett hatására. (Gina Balarin, Verballistics)

10, Dollárjelekként tekintünk az emberekre, miközben a tartalommarketing során elfelejtünk emberiek lenni. (Kathy Klotz-Guest, Keeping it Human)

11, Friss statisztikák szerint a tartalommarketing képviselőinek csupán 42 százaléka kezdeményez beszélgetést a vásárlókkal és a potenciális ügyfelekkel. Enélkül nem fogjuk megérteni az igényeket. (Joe Lazauskas, Contently)

12, Fontosak az adatok a tartalommarketingben, de legalább ennyire kellene figyelni az érzelmekre és a kreativitásra. (Adam Morgan, Adobe)

13, Ne hallgassunk rögtön minden egyes tanácsra, amit a szakértők mondanak. Meg kell vizsgálni, hogy a saját közönségünknél az adott módszer erősíti-e a márkánkat, vagy inkább csak rontja a tartalommarketingünk hatásfokát. (Ahava Leibtag, Aha Media Group)

14, Nem a mennyiség, hanem a minőség a lényeg. Nem önmagában a tartalomkészítés a cél, hanem az, hogy a tartalom aktivizálja a követőtábort és bizalmat építsen. (Zontee Hou, Convince & Convert)

Kapcsolódó cikkek