A TikTok két komoly kihívót is kapott: Instagram Reels és YouTube Shorts. Utóbbiról talán kevesebbet hallani, pedig remek eszköz, hiszen szintén egy eleve népszerű felületből hoz ki még többet a 60 másodperces, álló formátumú videókkal. Korábban már részleteztük, hogy miért érdemes és milyen lépésekben lehetséges Shorts-videókat készíteni a YouTube-on. Most azt is felsoroljuk, hogy milyen módszerek válnak be az első tapasztalatok alapján.
58 másodperc
Úgy tűnik, hogy az algoritmus és a közönség nem díjazza az 59 és 60 másodperces videókat, a legfeljebb 58 másodperces videók jobban teljesítenek. A “minél rövidebb, annál jobb” szabály itt is érvényes, tehát nem feltétlenül kell “kimaxolni” a rendelkezésre álló időt.
Csak a lényeg!
A fenti tanácsok megfogadásához a videóban rögtön a tárgyra kell térni és csak a lényeget közvetíteni. Feszes vágással megoldható ez is, de a technikai megoldások mellett az is fontos, hogy legyen egy gyors figyelemfelkeltés a felvétel elején – különben bármilyen profi lehet a szerkesztés, nem lesz érdemi a nézettség. Ezt szóban is elérhetjük, de érdemes grafikai elemeket, látványos szövegeket is alkalmazni.
Feliratozás
Ahogy a legtöbb közösségi oldalon – főként a Facebookon – divat, úgy a YouTube-on is érdemes feliratozni a videókat, hiszen az automatikus néma indítás miatt a nézők rögtön az elején lemaradhatnak fontos információkról – korábban ezért is tanácsoltuk a látványos grafikai elemek bevetését. A néma indulás miatt olykor csak a videók első néhány másodpercét szokták feliratozni, de hasznos lehet a teljes felvételen alkalmazni a módszert.
50-70 karakter
100 karakterünk van a YouTube Shorts-videók leírásához, de akkor járunk legjobban, ha 50-70 karakter között tartjuk a szöveget. Természetesen a fontos kulcsszavakat és releváns hashtageket is tartalmaznia kell.
Álló videó
Technikailag a fekvő videó megosztása is lehetséges, de ennek semmi értelme. A YouTube Short is arra lett kitalálva, hogy a mobil teljes képernyőjét betöltsék a rövid videók. Kizárólag álló videókat töltsünk fel!
Ne legyünk tökéletesek!
Az Instagram-sztoriknál, a Reels-videóknál és a TikTokon megosztott felvételek esetében is megszokhattuk: nem mindig a végletekig csiszolt videók a népszerűek. Sőt! A YouTube Shorts esetében sem kell feltétlenül törekedni a tökéletes szerkesztésre. Erre ott vannak a hagyományos módon posztolt videók, míg a Shorts-ra mehetnek a lazább, kevésbé igényesek felvételek, a közvetlenebb kommunikáció.
Tartalomtípusok
A YouTube Shorts eddigi – rövid – története során az alábbi típusú videók rezonáltak leginkább a közönséggel:
– “Hogyan” videók
– Gyors vélemény
– Hasznos tippek
– Érdekes tapasztalatok
– Kulisszatitkok
– Történetmesélés
– “Fun fact”
– Motiváló, inspiráló gondolatok
Rendszeresség
A sikeres közösségi média marketing alapja a rendszeresség, ez alól a YouTube Shorts sem kivétel. Tartsuk magunkat a stratégiához!