« Vissza

Milyen módszerrel hoz hasznot a YouTube Shorts?

Online marketing

A TikTok két komoly kihívót is kapott: Instagram Reels és YouTube Shorts. Utóbbiról talán kevesebbet hallani, pedig remek eszköz, hiszen szintén egy eleve népszerű felületből hoz ki még többet a 60 másodperces, álló formátumú videókkal. Korábban már részleteztük, hogy miért érdemes és milyen lépésekben lehetséges Shorts-videókat készíteni a YouTube-on. Most azt is felsoroljuk, hogy milyen módszerek válnak be az első tapasztalatok alapján.

 

58 másodperc

 

Úgy tűnik, hogy az algoritmus és a közönség nem díjazza az 59 és 60 másodperces videókat, a legfeljebb 58 másodperces videók jobban teljesítenek. A “minél rövidebb, annál jobb” szabály itt is érvényes, tehát nem feltétlenül kell “kimaxolni” a rendelkezésre álló időt.

 

Csak a lényeg!

 

A fenti tanácsok megfogadásához a videóban rögtön a tárgyra kell térni és csak a lényeget közvetíteni. Feszes vágással megoldható ez is, de a technikai megoldások mellett az is fontos, hogy legyen egy gyors figyelemfelkeltés a felvétel elején – különben bármilyen profi lehet a szerkesztés, nem lesz érdemi a nézettség. Ezt szóban is elérhetjük, de érdemes grafikai elemeket, látványos szövegeket is alkalmazni.

 

Feliratozás

 

Ahogy a legtöbb közösségi oldalon – főként a Facebookon – divat, úgy a YouTube-on is érdemes feliratozni a videókat, hiszen az automatikus néma indítás miatt a nézők rögtön az elején lemaradhatnak fontos információkról – korábban ezért is tanácsoltuk a látványos grafikai elemek bevetését. A néma indulás miatt olykor csak a videók első néhány másodpercét szokták feliratozni, de hasznos lehet a teljes felvételen alkalmazni a módszert.

 

50-70 karakter

 

100 karakterünk van a YouTube Shorts-videók leírásához, de akkor járunk legjobban, ha 50-70 karakter között tartjuk a szöveget. Természetesen a fontos kulcsszavakat és releváns hashtageket is tartalmaznia kell.

 

Álló videó

 

Technikailag a fekvő videó megosztása is lehetséges, de ennek semmi értelme. A YouTube Short is arra lett kitalálva, hogy a mobil teljes képernyőjét betöltsék a rövid videók. Kizárólag álló videókat töltsünk fel!

 

Ne legyünk tökéletesek!

 

Az Instagram-sztoriknál, a Reels-videóknál és a TikTokon megosztott felvételek esetében is megszokhattuk: nem mindig a végletekig csiszolt videók a népszerűek. Sőt! A YouTube Shorts esetében sem kell feltétlenül törekedni a tökéletes szerkesztésre. Erre ott vannak a hagyományos módon posztolt videók, míg a Shorts-ra mehetnek a lazább, kevésbé igényesek felvételek, a közvetlenebb kommunikáció.

 

Tartalomtípusok

 

A YouTube Shorts eddigi – rövid – története során az alábbi típusú videók rezonáltak leginkább a közönséggel:

 

– “Hogyan” videók

– Gyors vélemény

– Hasznos tippek

– Érdekes tapasztalatok

– Kulisszatitkok

– Történetmesélés

– “Fun fact”

– Motiváló, inspiráló gondolatok

 

Rendszeresség

 

A sikeres közösségi média marketing alapja a rendszeresség, ez alól a YouTube Shorts sem kivétel. Tartsuk magunkat a stratégiához!

Kapcsolódó cikkek