WordPress webtárhelycsomagjaink
Aki elkezdi beleásni magát a keresőoptimalizálás világába, gyorsan és sok helyen találkozhat az E-E-A-T kifejezéssel, ami annyira bevett betűjáték, hogy az esetek döntő többségében el sem magyarázzák. A kezdő honlapkezelők számára viszont új és értékes információ lehet, hiszen kulcsszerepe van abban, hogy a Google-kereső algoritmusa és a célközönség is jó véleménnyel legyen a weboldalról.
Cikksorozatunkban elmagyarázzuk, hogy mi takar ez a rövidítés, ehhez pedig a WPBeginner szakértői anyagát használjuk fel, hiszen a WordPress szemszögéből is vizsgálják a témát.
Mi az E-E-A-T?
Az E-E-A-T kifejezés angol szavak kezdőbetűiből áll össze:
- E, mint expertise, vagyis szakértelem, amellyel a téma megértését annak teljes mélységében biztosítjuk, például képesítésünknek köszönhetően;
- E, mint experience, vagyis tapasztalat, amely révén első kézből származó ismeretanyaggal maximalizáljuk annak esélyét, hogy pontos és hasznos információt nyújtunk;
- A, mint authoritativeness, vagyis tekintély, amely a témában jártas és elismert szakértők tiszteletével vívható ki – például linkeléssel –, vagy azzal, ha egy népszerű és megbízható weboldalon teszik közzé a szöveget;
- T, mint trustworthiness, vagyis megbízhatóság, amely elfogulatlan és tárgyilagos tartalomból építkezik egy átláthatóan működő weboldalon.
Sokszor olyan halmazokkal is ábrázolják ezeket a fogalmakat, amelyek a T betűvel összeérnek egymással, hiszen az első három jellemző összességében adja az oldal megbízhatóságát, ami a Google-kereső algoritmusa és természetesen a honlap látogatói számára is a legfontosabb.
Előfordulhat, hogy valaki csak hárombetűs (E-A-T) kifejezéssel találkozik, ugyanis a második E (experience, vagyis tapasztalat) csak 2022-ben került a Google algoritmus kiemelten figyelt értékei közé, és ez a változás is megalapozta a SEO szempontból mérföldkőnek számító Helpful Content Update létrejöttét.
Hogyan hat az E-E-A-T a SEO-ra?
Ezt a kérdést talán úgy a legjobb megválaszolni, ha azt mondjuk el, mit ér el az E-E-A-T teljes hiánya: ez nem más, mint a félretájékoztatás. Az álhírek és kamu közösségi oldalas profilok világában az emberek egyre komolyabban veszik ezt a témát, így óriási igény van szakértelemmel és valódi tapasztalattal rendelkező, tekintélyes és megbízható weboldalakra.
A Google sem akar helytelen, vagy akár rosszindulatúan hamis információkat linkelni. Ha viszont a korábban felsorolt jellemzőkkel mind rendelkezik egy honlap, akkor jó eséllyel előkelő helyezést ér el a Google-kereső találati oldalán, illetve szájhagyomány útján, személyes ajánlások hatására is nagyobb sansszal lesz egyre népszerűbb.
Különösen fontossá válik a SEO kapcsán az E-E-A-T olyan témákban, ahol félretájékoztatás esetén a felhasználók fizikai és mentális egészségét, biztonságát, vagy egzisztenciáját kockáztatják.
Olvassa el cikksorozatunk következő részét is, és tudjon meg még többet a témával kapcsolatban!