« Vissza

A legfontosabb mérőszámok, amelyekre egy honlap analitikájában figyelni kell – 4. rész

Online marketingWeboldalkészítés

A sikerhez célokat kell felállítani, a célok pedig lehetőleg legyenek mérhetőek – a vállalkozói élet nagy igazsága ez, és egy honlap – amely szintén egy cég sikerkovácsa lehet – esetében is igaz. Egy weboldal teljesítményét fontos mérni, és lehet is, méghozzá megannyi módon, elég csak a Google Analytics vagy hasonló szolgáltatások bőséges, akár ingyen is elérhető eszköztárára gondolni.

A Semrush szakmai blogja össze is gyűjtötte, hogy milyen mérőszámokra érdemes figyelni az analitikában, innen szemezgetünk. Cikksorozatunkat az első, második és harmadik rész után zárjuk.

 

Oldalbetöltési sebesség

 

Ez a statisztika jelzi, hogy átlagosan mennyi időt vesz igénybe a honlap teljes tartalmának megjelenítése egy böngészőablakban. Természetesen ez az adat a látogatók hálózati sebességétől függően is változik, de a honlap felépítése és tartalmainak menedzselése is hatással lehet, például nem mindegy, hogy milyen fájlméretben töltünk fel képeket.

Ideális esetben a honlap oldalbetöltési sebessége 2 másodperc alatt van. Amennyiben eléri a 3 másodpercet, jó eséllyel a látogatók legalább harmada nem lesz kíváncsi a honlap tartalmára, és bezárja a lapot/ablakot, vagy még a teljes betöltés előtt egy másik linket nyit meg a böngészőben (például egy könyvjelzőként használt linket). A honlap sebességének pontos méréséhez a GTmetrics használatát ajánljuk.

Az oldalbetöltési sebességre különösen az okostelefont használó látogatók érzékenyek, így érdemes azt a cikkünket is elolvasni, amely a mobilbarát honlap titkait mutatja be.

 

Feltérképezhetőség

 

Ez az adat jelzi, hogy a keresőmotorok milyen könnyen (vagy nehezen) találják meg és indexelik a honlapunkat. Kulcsfontosságú adatról van szó, hiszen ahhoz, hogy a keresési találatok között megjelenjenek a weboldalunk tartalmai, előbb indexelésre van szükség – ehhez már adtunk is tippeket a Rackhost Tudásbázison.

Az oldaltérkép, és különösen az XML-térkép a kulcsa annak, hogy az indexelés megtörténjen – utóbbi a Google és a WordPress segítségével könnyen beállítható, lépésről lépésre be is mutatjuk a telepítés menetét, ehhez ide kell kattintani. A belső linkelés és a logikus oldalszerkezet szintén növeli az indexelés esélyeit.

 

Belső linkelés

 

Ha már szóba került: a belső linkelés egy apró, de rendkívül fontos SEO-trükk, és egyben segítség a honlap látogatói számára, hogy könnyen felfedezzék a tartalmainkat. Ez a mutató jelzi azoknak a linkeknek a számát, amelyek a honlapon belül más tartalmakra vezetnek.

A külső linkekhez hasonlóan a belső linkek is növelik a weboldal tekintélyét, amennyiben az adott témában hasznos és releváns tartalmakhoz vezet.

 

Kilépési arány

 

Ez az adat jelzi, hogy a munkamenetek hány százaléka zárult le az adott oldalon. Ezt úgy számolják ki, hogy az ilyen bezárások (vagyis kilépések) számát elosztják az oldalmegtekintések számával, majd a kapott értéket megszorozzák százzal.

Kiugró statisztikai mutatók esetén hasznos adatról van szó, hiszen ha egy adott oldal hatására kifejezetten nagy arányban hagyják el honlapunkat a látogatók, akkor az az oldal fejlesztésre, átalakításra szorul.

 

Ügyfelek élettartam értéke

 

Ez a statisztika jelzi azt az átlagos bevételt, amelyre az aktív ügyfelektől számíthatunk. Úgy számolják ki, hogy a honlapról (pl.: webshop) érkező teljes bevételt elosztják a vásárlók számával, majd a kapott értéket megszorozzák az átlagos ügyfélélettartammal.

Kapcsolódó cikkek